lördag 26 oktober 2013

Igår...

... var det fredag, en solig skön oktoberfredag - bäst att passa på att njuta av det sköna vädret :)
 Upptäckte en nyutslagen gräslöksblomma... och gräslöken är fortfarande grön och fin, ja faktiskt finare än i somras då den gulnade av torkan...
 Morgonsolen ger både växterna och den lilla statyn i kryddlådan ett rosa skimmer...
... framsida...
... baksida... hm... behöver nog röjas och rensas lite...
 Nästan fullt... hade behövts tidigare... nu är det inget som måste vattnas...
 Stannade till vid allén som jag fotade när löven var röda och gula...
Den infällda bilden togs den 9 oktober, den stora igår den 25:e... 
Städade...eller nja... röjde lite bland en massa som bara blivit stående och hittade massor med gamla diabilder. Många från våra första år tillsammans och från när barnen var små och ännu mer från Lasses liv innan vi träffades :)
Så nu behöver vi inte vara sysslolösa i vinter när snön yr... det får bli vårt projekt...
... att skanna några hundra diabilder... tidsödande... men kul  :)
Fotade ännu ett hus till 100 hus... månen lyste mitt på dagen... så jag var tvungen att ta en bild...

... och duvorna satt på rad...
... och jag såg noter framför mig :)
Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Otroligt vackra bilder du får fram från hösten !! Alltid kul att se....
    Ja nu har ni lite vinterjobb med alla Dia-bilder..

    Ha en fin helg/Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara höstbilder!

    Önskar en trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vackra höstbilder! Skanna DIA-bilder har jag också provat på men det blev inte alls bra. Är det en speciell kopiator du använder eller går det med alla? Blir dom verkligen bra, är det bra orginal kanske? Jag har också flera hundra men har aldrig lyckats få dem.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder...särskilt dom på den fina vägen...där skulle man gärna ta en promenad...och vädra sina svaga nerver...

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Tänk vad man får se mycket när man öppnar fotoögat! Jag vet att du har FB, skickade ett meddelande till dig där en gång, tror det hamnade under Övrigt hos dig :) Idag hade vi 15 grader på morgonen!

    SvaraRadera
  6. Du har en sån härlig fantasi...fåglar som blir noter. Färgerna skiftar fort i skogen, det märks. Så fint det är med en liten staty bland kryddorna. Jag ska flytta min kryddträdgård till en större plats och då kanske jag "lånar" din idé. Kram

    SvaraRadera
  7. Höstallén har nästan blivit grönare igen. :))
    Ha en härlig hösthelg!

    SvaraRadera
  8. Håller med Gunnel ovan betr bilden på fåglarna......härlig fantasi!

    SvaraRadera
  9. Vilka bilder. Skogen jättefin, fåglarna jättefina, gräslöken fin och till och med vattentunnan jättefin. Har inte tänkt så med fåglar som noter, men det är ju helt rätt.

    SvaraRadera
  10. Hej Anki, denna höst är helt otrolig, i vår trädgård blommar både rosor och luktärter. Vi har fortfarande 12-14 grader, men löven dalar ändå. Det enda jag saknar denna höst är kantareller, det var för torrt hela sommar och sensommar, regnet kom inte i tid så svampen lyste med sin frånvaro.
    Dina bilder är kanon, precis som vanligt. :)
    Ha en skön helg
    Monkan

    SvaraRadera
  11. Gräslöken och den fina allén tar priset denna gången. Kram.

    SvaraRadera
  12. Så många fina höstbilder! Vilken tur att du röjt och hittat vintersyssla. Vore synd om du inte hade något att lägga händerna på. Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  13. När jag ser din låda med diabilder så tänker jag på mina kartongen med negativ. Det är bara maken som har några diabilder (som tur är). Kjell & Company säljer ju en mojäng som man kan konvertera bilderna med. Den ska jag nog införskaffa... sedan.
    Bilden med duvorna är helt fanastisk, speciellt med dina infällda noter som bakgrund:-)

    SvaraRadera
  14. Fina bilder och jag njuter och helst av höstallén/kram

    SvaraRadera
  15. Sådär ja, nu har jag skärpt till mig och surfat in till dig! Härliga höstbilder, hösten är ju som den är med mörker och elände och, aktuellt just nu, storm. Men den kan ju också vara så vacker med alla fina färger. Gillar särskilt statyn!

    SvaraRadera
  16. Hej! Ja då har ni verkligen något skoj att se fram emot när ni fixar med diabilderna och för över dem! Jag har ett liknande projekt, har ärvt alla mammas gamla fotoalbum som borde gås igenom. Sen tänkte jag scanna in en del av korten och en del tänker jag helt sonika slänga. Korten från chartersemestrarna på 60-70-talen är alldeles blekta och negativen finns inte kvar. Sorgligt men sant.
    Ha en fin måndag/Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)