fredag 11 oktober 2013

Trots allt...

... trots torka, trots svampbrist med medföljande svampabstinens... 
och trots att vi inte kunde vara ute med husbilen under i stort sett hela september...
Trots allt så måste jag erkänna att hösten varit väldigt fin hittills :)
 Såå vackra färger nu... 
... de här bilderna är tagna vid Ribbingsholm, strax utanför Skärblacka...
... bilden längst ner till höger är en bit av den helt övervuxna trappan framför dörren till vänster...
Visade kompisen "Nettan" vandringsleden... och stannade till vid grillkåtan...
... nu har "gubbarna" fixat en toa också :)
Gick in en stund i kalkbrottet också...
Nettan hade dotterns hund, Milou med sig...
... han är precis lika go´ som han ser ut :)
och tog sedan bilen och gjorde en tur till Glansgruvans sommarstugeområde (ja, Lennart... jag veet att en del bor året runt :))
 Nu var det inte stugor vi skulle titta på, utan en del av ett naturreservat... Nu hittade vi ingenstans att stanna som var lämpligt... dessutom hade vi ingen karta med oss, så när mörka moln tornade upp sig och de första regnstänken föll beslutade vi oss att skjuta på skogsturen till ett annat tillfälle :)

Fredagskväll igen... och jag önskar er alla en fin och skön helg!

21 kommentarer:

  1. Visst har det varit en fantastisk höst. Tänk att ett grönt träd kan visa upp sej i så många färger! Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Denna hösten har varit makalöst härlig. Vi har inte ens startat upp fjärvärmen ännu. En brasa braskaminen på kvällen har räckt till, trots att vi har ett stort hus.Jobbet inkräktar på fritiden för mig, så jag får njuta av dina foton och alla andra, som är ute och förevigar alla färger ute i naturen.
    Kram & Njut.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder! Är ingen höst-fan heller måste jag säga, men måste erkännan att färgprakten speciellt i år är helt underbar. Dessutom kom ju hösten väldigt sen också efter en lång och riktigt fin sommar. Så jag håller med dig!
    Åsså är det ju alltid bra att veta var övergångsstället för kossorna som ska till Bregotts styrelsemöte ligger;-)
    Ha en härlig helg du med. Nu ska jag ladda inför fotbollsmatchen:-)

    SvaraRadera
  4. Att gå ut i naturen nu under hösten är nästan som att gå på en konstutställning. Det är så färggrant och vackert, vilket du också visar på dina bilder. Kram

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder i naturen och de har lovat solsken hela helgen !!
    Bäst att passa på,i morgon ska vi inleda helgen med en liten
    Bobilsvisning här hos en handlare,trevligt ska det bli !!!

    Ha en fin helg...Kram

    SvaraRadera
  6. Många fina bilder och ny, fin header :)

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra höstbilder! Helt fantastiska färger iår!
    Kram Lena!

    SvaraRadera
  8. God kväll Anki!
    Nu har jag läst dina inlägg om Bjurbäckens slussar och det var trevligt. Nu kanske du förstår varför det är ett av mina smultronställen. Om du tänker övernatta där någon mer gång, så vore det kul att ses och säga hej.
    Dina inlägg är så bra - fina bilder och mycket bra information. Tack!
    Må så gott och trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Visst är sommaren fin med sin grönska, men jag tror nästan att hösten slår grönskan med så många sprakande färger. Tänk vilken fin höst vi har, nu kanske vintern inte blir så lång.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. hej fina anki <3

    åhhhh så söööt lilla milou är, ojojoj <3 tänk dig att "guscha" in sig i den goa varma pälsen:) fast det har du säkert redan gjort *hihi* men åhhh så sött litet liv! <3

    jag har allt kollat (och satt på favoritlistan på min dator) bloggen som du rekommenderade (fullblodsekologen) det är roligt och nyttigt att lära sig mera om vad man kan göra..olika tips osv :-) tack så mycket för att du tänkte på mig<3

    åå du anki...visst är det sååå vackra färger ute just nu <3 det är helt otroligt egentligen...det är riktigt njutningsfullt <3 du fångar detta vackra mycket bra <3

    varm,varm kram om dig<3

    SvaraRadera
  11. Jo men visst, hösten har varit jättefin och sommaren var ju också kanon!

    Vackra bilder som alltid!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Sommar och höst har varit underbara hittils och de verkar hålla i sig. Jag har sagt
    Vi får ingen vinter i år, kommer den så blir de efter jul - hoppas jag har rätt :)
    Vi bor så långt söder över nu så här brukar inte vara så stränga vintrar, men sista åren har de ju smakat på en del med mycket snö.

    Kramiz bästaste Du o go helg

    SvaraRadera
  13. Oj oj man glömmer ju hälften på vägen - är de åldern? hii
    Du sista skylten där, koövergång - den var ju underbar, folk är så fiffiga o hittar på :)
    Du tar underbara bilder - ett redigt proffs
    Kramiz igen

    SvaraRadera
  14. Vilka fantastiska bilder! Hösten är i år helt utomordentligt vacker och jag njuter varenda minut och speciellt nu när vi har så fint väder! Det är ut som gäller.
    Ja, ett elände med svampen. Lustigt nog har jag hittat ovanligt mycket Karl Johan och så då, smörsopp, men inte så många gula kantareller. Det är den sista som finns gott om här annars....så kan det också vara.
    Kram

    SvaraRadera
  15. SÅÅ vackra bilder! Håller med alla om att denna hösten har verkligen varit fin. Läste att i år är det mer röda färger än vanligt. Förklaring kunde vara att den röda färgen skyddar mot uttorkning, men det var osäkert. Fortsatt färgglad helg!

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar höstutflykt. Fantastiskt vackert presenterat med alla höstfärgade foton. :)
    Ha en fin fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
  17. Ja du gjorde alldeles rätt som tog tillfället och fick en fantastisk tur istället för att städa...vilka bilder!! Och detta i oktober...värmen som var, solen...så här kan det få fortsätta till januari, minst...Ser också en ny snygg header, och en del känner man igen...Visste man att detta väder skulle hålla i sej lääänge än, så skulle man inte ha städat ur husbilen...eller börjat ska jag väl sanningsenligt säga. För sen tog energi och lust slut...Får sikta in mej på fortsättningen kommande vecka.
    Tycker "gubbarna" fick till det riktigt bra med skyltarna till nödstationen...skönt att veta att det är rejäla platser så man kan sitta och koppla av riktigt ordentligt...stjärterum...
    Å fint sällskap hade ni också, på fyra ben...behändig storlek, ibland undrar jag vad jag tänkte på som tog en herre i Zambos storlek...Man bär inte runt på honom hur som helst...och absolut inte idag, han har en andedräkt som kan döda en häst...och det hästen gör är precis det han ätit...så idag blir det inga skäggiga pussar!!
    Och åter igen har man blivit påmind om hur skört och orättvist livet är. En f.d. kollega och vän sen över trettio år kämpar nu i en orättvis och hemsk kamp, och utanför sjukhusets väggar rullar livet på som vanligt...jag kommer aldrig att förstå och jag kommer aldrig att acceptera. Så man ska njuta av dagen, om morgondagen vet man inget.
    Ha en riktigt fortsatt fin hösthelg vännen, njuuut, precis som jag gjort av dina bilder och inlägget!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  18. Så fina platser du hittar till Anki !
    Ja naturen är verkligen makalöst vacker nu.
    Vilken roligt utedass hi fann, tänk vad ideer folk har. Jag vill gärna ha ett utedass här hemma.
    Det har jag på min önske lista, hi hi hi.
    Denna dagen är verkligen en underbar höstdag.

    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  19. Oj,Oj så mycket du har att visa. Trevliga utflykter, jag kände inte igen mig
    först. Du är fantastisk med astt berätta allt omkring oss.
    Skärblacka känner ju till och med igen.
    Trevlig helg från Hajan, och tack för vi får hälsa på.

    SvaraRadera
  20. Så många fina utflykter ni hinner med. Visst är det vackert i naturen nu! Man skulle kunna stanna och ta hur många bilder som helst längs vägen till jobbet, men då har man ju inte tid... ;-)

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  21. Hej! I ärlighetens namn, jag vet verkligen inte vilketdera jag väljer, en grå och regnrik höst med massor av svamp eller en strålande vacker och solig höst utan svamp! Varför kan man inte få bägge?
    Härliga höstbilder hos dig, liksom gula sommarblomster. Ett år var jag ambitiös nog att göra maskrosvin, men inte var det så gott att det var värt besväret, "ler"
    Tillbaka till grytorna, idag ska det bli pulled chicken i pörtet (varför ska allt ha utrikiska namn?)
    Kramen

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)