söndag 31 mars 2013

Söndagsfoto... påsk

Suss och Kai vill se påskbilder... inte helt lätt när man som vi inte firar påsken mer än att vi äter lite extra gott tillsammans med barn och barnbarn.
Det enda pyntet är påskriset utanför trappan...
Barmark bakom växthuset, men tjockt snötäcke på gräsmattan...
... och den enda påsktraditionen vi håller levande är påskäggen... och de ska gömmas utomhus
Casper hittade snart sitt och det gula bakom växthuset var till Ludvig
 Ludvig följde inte  med ut... han hittade min gamla bulldoggsvalp :)
... tur att det inte är en riktig hund :)
En riktig hund är däremot Frodo, den prickiga hunden som tillsammans med husse och matte varit på besök idag :)
Full fart... först åt ena hållet och så åt det andra!
Lax i ugn, kaffe och påsktårta...
... och lite godis :)
 
Så blev påsken här hos oss... i morgon är det annandag påsk och då har vi inget inplanerat.
Hos oss är det normalt en dag som brukar användas till vårarbete i trädgården... men i år ligger snön fortfarande djup - åtminstone bitvis...

 Fler påskbilder hittar du hos Suss o Kai 


15 kommentarer:

  1. Ser att du haft en lugn och skön påskhelg...och att annandagen kommer att kunna tillbringas i vilstolen om du vill!! Inte en chans till trädgårdsarbete...Inte här heller, eller ja, jag skulle ju kunna pillra ned julbelysningen ur klätterrosen om jag ville, men det får allt vara...Varje år svär jag ve och förbannelse över mej själv att jag envisas med att ha belysningen i en taggig ros...För övrigt så ska jag jobba i morgon, nu är påskhelgen slut för min del. Lugn och lagom har den varit, förutom kanske inte lagom mycket godis...
    Ha det så gott och god fortsättning på helgen, skickar dej ett litet mail också...
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Så duktig fotograf du är Anki!!! Men hur bär du dig åt för att dessutom få till så fina collage?? Du är så proffsig!Ett bildredigeringsprogram kan ju vem som helst ha (som jag t.ex) men inte vet då jag om jag kan eller hur i hela friden jag ska göra för att få ihop nåt så fint på mitt Adobe Photoshop Elements 5...

    Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera
  3. On niin kauniita kuvia, paljon herkkuja.
    Hyvää pääsijäis jatkoa:)

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder och en bra tolkning :) hunden verkar verkligen trivas :) och barnen med :) kram Suss

    SvaraRadera
  5. Glömde skriva att du gjort ett jätte fint påskcollage :) Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Nåt utejobb är knappt aktuellt. I morgon kommer 3 av 4 barn hem :)

    SvaraRadera
  7. Dom påskbilderna dög väl bra tycker jag. Ungar och hundar och gömda påskägg och ett litet ris. Det är väl precis vad man behöver och lite god mat därtill och solen från en klarblå himmel. Ha en bra fortsättning på påsken och våren och alltihop

    SvaraRadera
  8. Nu har du varit ute i "Fotoverkstan" igen och gjort det mycket påsktrevligt. När jag var barn, var det nästan tävling om att kunna äta mest påskägg. Jag tror att det brukade bli sex- sju stycken för min del. Mamma öppnade en burk "Herring". (större sardiner) Nu för tiden finns inte dessa i handeln. Kram och trevlig avslutning på helgen.

    SvaraRadera
  9. Bilden på godis är fin tycker jag!

    Fortsatt trevlig Påsk, en dag kvar!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Härlig påsk, med mycket sol!!!!
    Ha det gott!!!
    Lena

    SvaraRadera
  11. Rolig tradition att gömma påskägg ute.
    Så fina bilder.
    Ha en trevlig fortsättning på helgen ♥

    SvaraRadera
  12. Ser att du haft en trevlig påsk med nära och kära omkring dig. Samma här!
    Ha det fortsatt bra och kram!

    SvaraRadera
  13. Tack Anki för att vi får ta del av er mysiga påsk !
    Härliga bilder på barnbarnen ♥ Och vilken vacker hund som hälsade på...Där verkade det vara full fart ;)
    Ha det gott !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  14. Samma sak här.. snön ligger djup ännu..så inget trädgårdsjobb...gulliga barnbarn! Va fint med påskris ute,, jag hade menat att sätta fjädrar i snöbollsbusken..men jag hann inte..så det får va till en ny påsk!.. hoho.. ha en skön vecka.snart får du ditt paket.

    SvaraRadera
  15. Även om ni har mycket snö så kunde ju barnen leta ägg ute det var inte illa.det är en kul grej har jag förstått att de äldre barnen tycker.
    Men vad är ägg mot en hund, undrar om han åt sitt godis i alla fall.
    ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)