måndag 1 april 2013

Vårteckenutmaningen 2013 - 4

Tiden går fort... redan 4:e veckan på årets Vårteckenutmaning  :) 
Ändå så har inte våren kommit igång riktigt på riktigt... 
Jodå... soliga fina dagar, blå himmel... men ojojoj så kallt det är!
Hasselns hängen är stora, men några blommor hittade jag inte...
Äntligen har snön försvunnit nedanför garaget och direkt kom vintergäcken :)
De är som små solar... tänk så glad man blir när man ser de första!
Och de första krokusarna!
Äntligen!
Inomhus knoppas det...
... det lilla olivträdet...
... och pelargonerna...
Ett annat säkert vårtecken...
 Sixten njuter av solen :)
Vad är det som lyser i ögonen matte?
Solen skiner och himlen är blå!
HÄR finns fler som har koll på vårtecknen!
Ha det gott!

23 kommentarer:

  1. Här finns bara snödropparna, som funnits en månad...

    SvaraRadera
  2. Du har i alla fall några vårtecken som är fina. Det såg vi också i Ronneby en massa snödroppar och vintergäck, men det är ju så himla kallt. Nu har vi åkt ner till Tosteberga i Skåne och här är vädret riktigt underbart så vi tar en natt extra här och bara njuter av det fina vädret. Skall gå på promenad och se om vi hittar flera vårtecken här nere. Fina bilder du visar, de gör oss glada. Ha det så gott kram 3 M

    SvaraRadera
  3. Tack för att jag får njuta av "din" vår, eftersom "min" vår lyser med sin frånvaro.
    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Vad Sixten ser ut att njuta. Själv njuter jag av de fina vårtecknen du hittat.

    SvaraRadera
  5. Härliga vårtecken! Katter som lapar sol är ju så gott att se. :))

    SvaraRadera
  6. Äntligen börjar naturen vakna! Lite i alla fall!

    Ha en bra vecka o
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Fina underbart lovande vårtecken som ger hopp och framtidstro...jippi!!

    Det värmer så för varje litet tecken att våren är här :)
    Ha det gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  8. Hej

    Fina bilder som vanligt. Oj våren spricker ut hos dig med ser jag.

    SvaraRadera
  9. Vilken tema samling på vårinspiration. Tack & kram Anki

    SvaraRadera
  10. Krokus och tussilago lär vi få vänta på ännu några dar, men kommer det lite värme går det nog fort! Och man kan ju ta in björkkvistar.
    Ååh så man längtar till sommaren nu!

    SvaraRadera
  11. Fortfarande så är det snö här och inga vårtecken har vi sett utom en hackspett. Ha det bra !

    SvaraRadera
  12. Så härligt det måste vara att se gäck och krokusar ute, vilken vårkänsla det ger. Olivträd med blomknoppar? Du har gröna fingrar, jag har nog nästan klarat att ta livet av min..
    Ha det fint :)

    SvaraRadera
  13. Underligt är det ju att något kommer upp överhuvudtaget ur marken så kallt som det är, fast jag har nog sällan uppskattat det lilla som dyker upp och lyser upp som i år.
    Vintergäck har jag inte sett ännu, ljuvligt fina på Dina bilder.
    Hängena på Hasseln var stora, kanske blir lite synd om allergikerna i år, för jag anar att det mesta i pollenväg kommer på en gång, fast björk säger man att det inte skall bli så farligt med.
    Ett annat vårtecken är att jag idag suttit i solen någon timme, var riktigt varmt i lä!
    Ha en bra start på veckan!
    annette

    SvaraRadera
  14. Härliga vårbilder! Det finns hopp!!!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Ljuvligt att traska runt bland vårutmanarna och kolla alla små knoppar och vårblomster, det dröjer innan jag själv kan se dem titta fram ur gömmorna under snötäcket
    Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  16. Sixten är förståndig vill jag lova!

    SvaraRadera
  17. Din blogg andas vår! Hääääärligt!
    /SA

    SvaraRadera
  18. Vintergäck finns inte här uppe, åtminstone har jag aldrig sett den. Det är bara fläckarna efter stränderna som är bara men det är ändå så fint ute och man anar en kommande vår. 3 myror har vågat sig upp i myrstacken mot söder och kvällarna är långa och ljusa. Visst finns det hopp

    SvaraRadera
  19. Du har verkligen fått till en hel del fina vårtecken. Det är inte många som kan visa så fina..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  20. Sixten är härlig! Vi hade en gång en röd katt, som kom till oss från ingenstans. Den bestämde sig för att stanna några år tills en igelkott bosatte sig i garaget. Då flyttade den till en granne tvärs över vägen. Katter är så egna.

    SvaraRadera
  21. Bra att få se lite vårtecken, för själv har jag inga funnit. Visst skiner solen o den mesta snön är borta, ja förutom framför vår lada, där går inte att komma in:)

    Ska kolla lite nog nu när jag går till skogs med jyckarna.

    Kramiz och Glad Vardag

    SvaraRadera
  22. Vad härligt att våren satt fart hos dig, det ger oss andra hopp också =)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  23. Oj så gott lilla missen har det! :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)