tisdag 26 mars 2013

26 mars... idag och...

... några år tillbaka :)
Så här hade jag skrivit i månadssammanfattningen för mars 2006: 

Mars 2006
Kung Bore behöll sitt grepp de tre första veckorna, med sträng kyla och en del snö. Först sista veckan började han ge vika. Några sköna dagar med flera plusgrader, regn och en del sol satt fart på snösmältningen. De första snödropparna visade sig efter att Lasse skottat bort snödrivan vid trappan.
Tyvärr har jag ingen bild...
... men sen från 2007 finns det bilder :)

Ingen bild hemifrån, men från Färgaregården i Norrköping, som dagen innan drabbades av ett rejält snöoväder






Håll ut bara... våren är på väg!

19 kommentarer:

  1. En så´n kul idé att spara bilder från samma datum varje år. Roligt att se hur långt våren kommit varje år.
    En fortsatt skön tisdag önskar jag dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig resumé av mars, även om vi fortfarande har snö så känns det som om våren försöker tränga sig fram och ta överhand. Ha en fortsatt fin dag

    SvaraRadera
  3. 2012 var bäst!!

    Vi planerar besöka såväl Norrköping som Glansgruvan och Bränntorp i Påsk!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är våren på väg!!!! Tror bara att vi är mer otåliga i år pga den dåliga sommaren och regniga hösten!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Där ser man igentligen har vi en lite kall men normal vår
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Bra att ha lite bildbevis från tidigare år att titta på.
    Jag minns spec.förra året att den 22/3 hade jag Mc-Premiär
    och jag åkte 8 mil och hade en härlig fika i solen.
    Och det var 15-16 + grader på dan,så härligt skönt var det.
    Hoppas att Våren verkligen sätter fart snart nog nu.

    Ha en fin PåskHelg.....

    SvaraRadera
  7. Ja där ser man ....det fanns snö även en del andra år. Vi kom hem till påskaen förra året och då var det barmark, vi får se hur det blir i år när vi är 14 dagar senare. Bra tips att ta bilder samma dag år efter år.

    SvaraRadera
  8. Vissa av åren ser mer tilltalande ut än andra ;) Därtill hör inte i år!

    SvaraRadera
  9. Vilken bra dokumentation. Så farligt är det nog ändå inte i år. Bara det att det varit så ihållande kallt så otroligt länge. Kram.

    SvaraRadera
  10. Det var lite kul att se de olika årens skiftningar i väder och snöläge. Vad vi dock kommit fram till är att vi sedan vi flyttade ner hit har det inte varit så kall i slutet av mars, som i år. Men vi struntar i snö och kyla nu och drar söderut och hoppas vi hittar våren någonstans. Ha en skön påskhelg. Kram 3 M

    SvaraRadera
  11. Oj Oj...vilka fina bilder :) MEN jag får lov att säga, att jag har aldrig upplevt snö, kyla o elände så här långt fram i mars tidigare o jag är ju ganska gammal :) här i söder är de här högst ovanligt. Men nu har nog våren kommit men nätterna är svinkalla...brrrr.

    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Tack för att du påminner hur de var vädermässigt några år bakåt, jag tycker de varit några härliga dagar nu med sol, gott. Hur de e på natten kvittar ju får då sover jag.
    Önskar dig en finfin dag/kramen

    SvaraRadera
  13. Det är inte bara i år som snön ligger kvar... Och i år har det varit en väldigt solig och vacker marsmånad. Bäst att njuta av solen! :-)

    Glad Påsk!
    Elisabet

    SvaraRadera
  14. Tänk så olika det kan vara. De kalla nätterna gör att det inte tinar så fort på dagarna. Mina släktingar som bor i Skåne är enbart glada för att det finns snö och is och fina skoterspår att köra på och vårisar att fiska på. Jag skulle gärna vilja ha bort allt sådant nu speciellt som mitt knä gör att jag har svårt att gå på halt och ojämt underlag.

    SvaraRadera
  15. Så fint inlägg!!

    Hoppas du får en riktigt skön och avkopplande helg:)
    Glad Påsk min vän
    Påskkramar från Lollo♥

    SvaraRadera
  16. Det är så lätt att glömma bort hur det varit tidigare. Tro att det aldrig varit värre än nu. Jag för också dagbok sedan flera år tillbaka. Kul att ibland titta bakåt i tiden. Eller berätta för någon som säger att så var det inte. Fast de mest envisa ger sig inte ändå.
    Glad Påsk. Med eller utan snö.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  17. Jaha ja...det är inte så mycket värre i år än förr alltså...fast man tror det!!Fast den här veckan liksom tar udden av allt elände, jag bara njuter! Kan bero på att jag prickat in ett par lediga dagar också, allt enligt schemat.
    Hur har du det ser ut i april? Det jag hade tänkt "lura" med dej till är Rockdaka handelsträdgård, dom har pelargoner och fuchior. Men de har bara öppet tors-sönd. Om du är intresserad. Det ligger utanför Norrköping, tror jag hittar dit...Sen får du visa mej dina trakter också!!
    Och bloggen ja...den får väl ligga lite sådär i halvdvala, ett inlägg då och då känns det som.
    Ha det så gott vännen, och GLAD PÅSK!! Vi ses väl i morgon kväll...
    Kram kram

    SvaraRadera
  18. Riktigt kul att kunna följa hur det var föregående år. Det innebär att du haft kameran med dig dagligen.

    SvaraRadera
  19. hej fina anki<3

    jag vill även önska dig och de dina en glad påsk:-)
    hoppas ni får en jättemysig helg<3

    ja, här ser man verkligen du..hur olika det kan vara...man ser ju att det rådde vinterlandskap även andra år just i detta nu..så inte ska vi ge upp inte! bara en liten skopa tålamod;) (hur det nu var med det anna ;-b )

    varm påskkram till dig, lasse och såklart eran fina lilla misse<3

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)