onsdag 13 mars 2013

Det här är inte kul...

Det snöar!
Kung Bore ger inte upp... inte riktigt än...
Roligare var det då igår - en helt vanlig tisdag när Ingela och jag åkte till Björke Vävstuga för att hämta tidigare beställda alster. Jag har ju sagt det förut - och jag säger det igen... har ni inte varit där, så missa det inte nästa gång ni är i trakterna :)
Det är skyltat från väg 215 mellan Finspång och Skärblacka.
Ligger så fint,  ca. 3 km in längs grusvägen genom det vackra landskapet...
Läckra vårfärger...
 ... snart är ju påsken här :)
Fina dukningar..
... så mycket vackert och så fin miljö...
Här finns allt man kan önska sig...
... dukar, servetter, gardiner, kuddar, möbeltyger...
Paketinslagning för den som så önskar...
... flinka fingrar krusar snören i fina färger...
De här figurerna  i ett fönster på övervåningen... de skulle gärna få flytta hem till mig :)
Utanför håller de här figurerna ett vakande öga över gårdsplanen...
Och blir man fikasugen...
...ja då finns det förstås möjlighet att åtgärda det :)
Innan vi åkte därifrån, så smög vi in i väveriet - de som brukar jobba här hade gått på lunch...
... så vi tog tillfället i akt och tittade oss omkring lite :)
Jo... de har en Blogg också - Linneskåpslycka  - där finns gott om bilder och mycket  att läsa :)

Nu är det bara att hoppas att kung Bore snart drar sig tillbaka och lämnar plats för lite mer vårlikt väder :)
Nu är jag såå trött på vinter och snö... och glashala vägar...

Ha det gott!

23 kommentarer:

  1. Här är en till som börjar vara less på allt det vita !
    -Men bara solen lyser så känns det genast bättre.
    Björke vävstuga verkar vara en väldigt mysig plats att besöka!- Så tack för att du delade med dej av dina fina bilder.
    Önskar dej en fin dag trots snön...
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  2. Jättemysig vävstuga. Här är ingen ny snö, men den gamla ligger kvar. Och så är det kallt. Inte skönt alls.

    SvaraRadera
  3. Hjälp vad det vräker ner snö, men det måste ju ner,
    för det blir ingen vår innan dess.
    Man kan trösta sig med att även nere i europa t.ex. Paris har de oxå fått snö-kaos,m.fl.
    Vi får fortfarande bita ihop.
    Hälsn./ Eva

    SvaraRadera
  4. Dit skulle jag gärna vilja åka. När jag vaknade i morse var det fullt med snö på gräsmattan och det snöar fortfarande. Känns aningen hopplöst. Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vilket härligt ställe du besökt, allt var så mysigt, tittade lite extra på cafét...! Ja här snöar det oxå men det måste väl ner innan våren kommer, tror det står i Bondepraktikan!! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  6. Mysigt ställe! Här snöar det också, undrar om vi kommer iväg med husvagnen nästa helg?

    SvaraRadera
  7. Det där ser ut att vara ett ställe som jag skulle gilla..
    Snöat har det gjort här med och vi som hade barmark..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Hej Anki!
    Även här snöar det, men det har inte blivit vitt på marken ännu. Låång vinter i år. Härliga bilder från vävstugan, såg mysigt ut, både ute och inne.

    Tack för din kommentar! Ja, det är skönt nu när det äntligen blev gjort! Kanske jag kan se framåt på ett annat sätt.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt ställe
    Här har det snöat hela dan
    börja bli lite trist med all snö
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  10. Ja, att det skulle komma snö hade jag hört, men inte att det skulle komma såååååå mycket, var inget kul att slå upp dom "bruna" imorese;)
    Björke är en helt fantastisk plats, både naturmässigt och själa Björke Vävstuga, finns så otroligt mcycket fint, skulle vilja var väldigt rik och även ha plats för mycket därifrån!
    Väldigt mycket fina bilder Du tog, avspeglar verkligen hur fint det är.
    Börjar jobba imorgon, idag har det varit fullt upp för när jag fick det här beskedet i fredags så slog latmasken till och jag sköt upp allt jag skulle gjort bl.a hemma i helgen;)
    Ha det fortsatt bra i veckan, hoppas vi inte får mer snö!

    SvaraRadera
  11. Vilket mysigt ställe! Jag förstår att man kan tillbringa en kall mars-dag där!!!!
    Här kom det sol efter snön, men ingen värme....
    Vill också ha vår nuuuu!!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Fina Vångabilder förutom snön!
    I Björke var man och " friade" på 60- talet!
    Det är preskriberat!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vi fick påfyllning ovanifrån i morse här med... ;-)

    Så härliga bilder från ett inspirerande ställe! Jag känner igen bloggen, men kul att få se lite mera via din kamera! Bra med utflyktstips också... Fast vi brukar besöka ett annat väveri, Vätterns Väveri http://www.vatternsvaveri.se/, som vi passerar på väg till släktens fritidshus. Mycket fint där med...

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  14. Vilket ovanligt festligt ställe. Jag har lite tankar på att åka en helg uppåt Östergötland. Jag har lovat Birgitta att bjuda henne på restaurangen i Rejmyre. Då kan det vara på sin plats att leta reda på även denna plats. Tack för tipset & Kram från oss.

    SvaraRadera
  15. jaah!! HUA,HUA jag håller med dig anki! nu får det vara bra med vintern... våren längtas så det gör ont nästan<3
    har även snöat här idag :-/ suck,suck!!!! men vi får ha tålamod, försöka iallafall ;-)

    varm kram

    SvaraRadera
  16. Och jag kan bara skriva under på det mesta...måtte han flytta snart, kung Bore...Något som jag däremot inte hunnit med är ju vävstugan, men den är med i planeringen...Misstänker att när man väl kommer det är det mycket man vill ha...av dina bilder att döma!!
    Ja...har man en gång haft hund så förstår jag, och vet, att det är lätt att bli sugen igen!! Än så länge har det gått över förväntan här, det skulle väl i så fall vara "gå fot" som vi tappat lite...jätteduktig när han kom, lite mindre duktig nu, skuttig och allmänt fnattig är mer rätt beskrvning. På måndag ska jag tillbaka till förra ägaren och trimma, så jag får mej säkert en liten avhutning...*skrattar*.
    Ha det gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. åh kan mkt väl tro att det var fint i den vävstugan,mkt som man ville köpa och titta på...skulle jag vilja besöka..ja hua va kallt det är..det känns som det varit vinter läääääänge nu..typ sen i November. Nu räcker det. Men ack vi kan klaga och gnälla det hjälper inget alls..bara gilla läget och tålmodigt vänta..För hittintills har det alltid kommit en vår..
    Kram till dig min vän//Karina

    SvaraRadera
  18. Vaktande damer skulle jag gärna ha utanför dörren, men jag har ju två vaktande elefanter, de e ju inte illa de heller. MEN en så länge bor de i stallet. Idag vaknade jag av plogbilen...ich, men de var lite överdrivet . ja att ploga.

    Kramiz

    SvaraRadera
  19. Det här med snön som helt onödigt damp ner igår eftermiddag. Vi höll nästan på att bryta ihop. Förra året så här dags hade vi vår! Men det var ett fint ställe du var på. Skulle vara kul att besöka någon gång när vi är där uppe. Problemet att man vill ha en del nytt och det behöver man egentligen inte för skåp och lådor för alldeles för fullt redan och det skulle behöva rensas en hel del. Men det var fint att titta på. Du fångar allt så fint också. Ha det gott i snön! Kramar 3 M

    SvaraRadera
  20. Å så mycket fint dom hade där, väl värt ett besök förstår jag.
    Idag tror jag, håller tummarna, att solen ska komma fram behöver ha lite strålar som värmer.
    Jag ser framemot att få vara i Håverud men än så länge vet ja ju inte hur de blir, hoppas kan man ju alltid göra.
    Ha en skön dag/kramen

    SvaraRadera
  21. Meen så mycket fin reklam för oss , tack så mycket:))
    Fina bilder du har fotat:)
    Ja visst är man lite trött på vintern nu, vill ha vååår nu:)

    Ha det gott :)
    Kraaam Tina

    SvaraRadera
  22. Oroa dig inte.... Snön är snart väck igen :-)

    SvaraRadera
  23. Åh vilken lycka att få gå där och botanisera. Vackra dukar är en av mina passioner...
    Härliga, inspirerande bilder!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)