onsdag 6 mars 2013

Så var det gjort...

... och månadens firande är över :)
Lasse fyllde 70 år igår...  vi hade inte något stort kalas, men lite vill man ju ändå fira :)
Många telefonsamtal och en del andra gratulationer kom under dagen... bl.a. det här
 Postogrammet ...
... fint skrivet av bästa vännen (och äldsta) :)
En helt fantastisk blombukett och lite annat (bl.a. en hel massa olika vinstchanser i en "lördagsgodispåse", modell större) från barnen med familjer...
Blev förälskad i den vackra rosen :)
I kuvertet från Totte låg även det här presentkortet :) 
Bra val där gamle vän, som Lasse uttryckte sig
Jag hade gjort ett par smörgåstårtor... som gick åt som smör i solsken :)
Den ena med skinka och salami och den andra med rökt lax och räkor - riktigt goda :)
I förrgår - dagen innan Lasses födelsedag firade vi 35-årig bröllopsdag...  blommor och lite gott att äta och så ett glas vin...
... ojojoj... vad de här åren har gott fort - svårt att fatta...
Tänkte bara visa att det finns lite vårtecken här hos mig också. Kommer ni ihåg julklappsburkarna med blomfrön? 
Fyra pelargonplantor blev det... ludna söta :)
Och en enda petuniaplanta... den är så ranglig, så den tror jag inte det blir något med...
Jag köpte ju frön och jordbriketter i ett "allt i ett" - paket på IKEA - det ser bättre ut...
oregano, persilja och citronmeliss...
...ja, jag vet - jag ska omskola dem... snart...
Igår upptäckte jag dessa vid husväggen :)
Så... våren är på gång... både inne och ute :)
Ha det gott!

19 kommentarer:

  1. Så fint han skrev! Ni har verkligen firat :)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS Lasse i efterskott!

    Vilka fina färger, såväl blommor som tårtor!

    Kram till er

    SvaraRadera
  3. Så fint rimmat. Att fira är kul, om det sen är födelsedagar eller bröllopsdagar. De där smörgåstårtorna ser riktigt smarriga ut. Du precis som Lavendia har gröna fingrar. Jag kan bara beundra era bilder och avundas. Förresten ett försenat grattis till bröllopsdagen. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej du..Tjusiga bilder,rosen var vacker..Jag säger Grattis i efterskott..Ditt förslag på pippin har jag noterat svar kommer i morgon..Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Så då har ni firat och njutit. Visst är det härligt att kunna fira sin födelsedag från år till år? Kul att ha några att fira med också.
    Snart är snön borta hoppas jag och kanhända lite solvärme.

    Ha en fortsatt trivsam vecka.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Vilken fin uppvaktning! :)
    Ett Grattis från mig med .hihi...
    Vackra blommor och mumsigt att äta...de där smörgåstårtorna ser ju rent livsfarliga ut och så duktigt av dig att fixa dem själv, imponerande.
    Så vårigt och fint ni har det...Jättevackert och så härligt att våren kommer mer och mer.
    Ha de gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  7. Oj,vad ni har firat! Grattis både till Lasse och de 35 åren!!!
    Ser verkligen mumsigt ut och vackra blommor!
    Så härligt när allting börjar gro och växa!!!!
    Ha det bra!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Så goda dom ser ut dina smörgåstårtor, det är det många år sen jag åt dessvärre. Kul med uppvaktning och goda vänner.
    Dina fröplantor ser ut att klara sig bra, omskolningen är inte det som jag tycker mest om men efteråt känns det bra.
    Ha det godt :)

    SvaraRadera
  9. Ser ut att ha varit en mycket lyckad födelsedag med finfin presenter och smaskiga smörgåstårtor!
    Må så gott båda två!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Vi utbrister i ett Grattis vi också. Jag blev förälskad jag med, i din fina ros. Vad gott det ser ut med hemgjorda smörgåstårtor. Oftast är "bageritillverkade" så mosiga. Kram från oss

    SvaraRadera
  11. Ni har firat rejält! Grattis till både födelsedag och bröllopsdag! Verkligen vacker blomsterbukett!

    Fina bilder på orangeriet i förra inlägget också!

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  12. Vilken fin blogg jag hittade här då:) vackra bilder!hit kommer jag igen:) Kul att du är med på min utlottning..kramiz..

    SvaraRadera
  13. Så mycket blommande vackert hos dej idag. Rosen...håller med dej, underbar!!! Och hälsa och gratta mannen i efterskott! Det var en klok vän han har...inte krångla till det med en massa prylar som man ändå kanske inte direkt behöver, utan sådant som alltid går åt förr eller senare. Å smörgåstårtorna...jösses så gott det ser ut!!Det var länge sen jag gjorde några, och inte är jag så värst duktig på det heller...
    Ja...och som du såg på Fb...nu har han flyttat in...det lilla monstret. Redan ganska väluppfostrad, redan lindat husse och matte runt sin lilla tass...Första natten gick kanon, vaknade av att halva jag sov utanför sägen, husse likaså, i mitten...ja där låg en skäggig kille på rygg och snusade nöjt!!Det sista hans förra matte sa innan jag for iväg med honom...låt honom inte bestämma...*gapskratt*...inte då!!
    Nu ska vi pälsa på oss och ta en rejäl promenad i det vackra vädret. Det blir i lugn takt, har dragit på mej en rejäl förkylning, kroppen värker...men inget hindrar en nybliven hundägare...*skrattar*!!
    Ha en bra fortsättning på dagen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Vad roligt att bli så ihågkommen! Smörgåstårtorna ser SÅ goda ut. Jag kan inte sådant.

    SvaraRadera
  15. Här har varit kalas läser jag, och jag håller med dig: vad åren går fort!
    Våren har visat sig hos dig med, och man blir så otroligt glad för snödroppar och vintergäck!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  16. Grattis till mannen, som du blev förälskad i igen,eller var det i rosen. Men han är väl rosen i ditt liv.
    Många fina ord och vacker vårbukett han fick.
    Smörgås-tårtorna såg smarriga ut, vacker dekoration du gjort
    Gillar oxå att dekorera, men ej att baka precis,men gör det när "andan faller på".
    Vår-kram/ Eva

    SvaraRadera
  17. Så vackra bilder med blommor och tårtor!
    Härligt med födelsedagar!
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Oj, det var mycket att fira, alltid kul med lite festligheter, gäller att ta tillvara på alla sådana tillfällen!
    Och så en massa grönt och skönt oxå, längtar verkligen efter blommor och annat som ligger och gömmer sig under snön, skall spana lite i helgen!

    SvaraRadera
  19. Skön att vi hittade det här viktiga inlägget! Klar vi vill vara med och fira på er två och Lasse (tänk att Marianne har samma fina årgång) på den stora dagen. Hoppas det inte är för sent. Många många grattiskramar från Mats, Marianne och Molly alltså 3 M. Hoppas ni får lika många underbara dagar i framtiden och slipper alla bekymmer och kan ägna er åt att bara ha det riktigt skönt. Det är ni värda. Ta lika väl hand om er som ni gör med alla runt omkring er. Vi glömmer aldrig vårt fina besök hos er och hoppas vi snart ses igen! Kramar 3 M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)