söndag 24 mars 2013

Söndagsfoto... rörlig

Tittade efter synonymer på ordet rörlig... jo, jag vet vad ordet betyder, men ändå...
... lättrörlig, böjlig...
... som en hungrig larv...
... med rörelseförmåga, vig...
... om man tältar på ett biltak :)
 Här bor det en rörlig familj...
... de bor mobilt och de har cyklarna med sig för att bli mer rörliga när de vill se sig omkring
Man kan vara rörlig på vattnet också...
... som kanotist eller det lite bekvämare sättet ombord på en motorbåt...
... eller så kan kan vara rörlig över vattnet ...
... i en helikopter...
Barn är väldigt rörliga...
... från de första stegen...
... till de höga hoppen :)
Fler rörliga bilder finns på Söndagsfoto
hos Suss o Kai  :)

12 kommentarer:

  1. Så många fina rörliga tolkningar, härlig larv och barn. Kampa på ett biltak, hi hi, den har nog inte många försökt sig på.
    Jo, jag försökte färga med svamp i höstas, det blev några färger men jag tänker försöka mer iår. Tack för tips :)

    SvaraRadera
  2. Det var mycket som rör på sig! Det mesta är nog rörligt, utom jag, ikväll i soffan....;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är nog viktigt att vara rörlig av sig. Själv är också ganska rörlig av mig. Sitter sällan still längre stunder på kontoret. När jag kommer hem på fredags kvällen far jag iväg med bobilen. På söndagskvällen kör jag min motionsrunda i skogen. Måndag morgon cyklar jag till jobbet. Visst är jag rörlig. Kram!

    SvaraRadera
  4. Mycket rörlighet här!

    SvaraRadera
  5. Du hittar alltid på så bra tolkningar till orden.
    Fins bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja det var inte rörigt bara rörligt på ditt tema..bra bilder och förklaringar..du kan verkligen leka med datorn..Hoppas du har det bra och att det lagom mkt rörligt och trevligt runt dig,,Kram Karina

    SvaraRadera
  7. Bra bilder till temat rörlig.
    Aldrig att någon hade fått mej att sova i tältet på Micran..
    Så rörlig blir jag nog aldrig igen :)
    mvh
    /Söndags-soffpotatisen Thomas

    SvaraRadera
  8. Kul bilder på temat rörlig! Vi känner oss rörliga i husbilen, så det känner jag igen. Men med den där varianten med tält på taket på bilen får ju rörligheten ytterligare en dimension! ;)

    SvaraRadera
  9. Bra tolkning av rörligt :)
    Ha en bra vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Hahahaha vilken härlig tolkning :) så himla bra. Och härliga bilder oxå Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Himla fina bilder,,Jag tyckte det va lite svårt med ordet"rörlig",,så jag letade oxå på synonymer...haha..så det skulle ha blivit nått liknande som ditt.

    SvaraRadera
  12. Även om man vet vad ordet betyder i vardagslag så kan man hitta väldigt mycket man inte tänkt på att det räknas som rörlig Google är bra det!
    Tycker Du har hittat en massa fina tolkningar och väldigt fina bilder, bilderna på barnen och helkoptern känner jag lite extra för.
    Blir en del jobb här hemma fast jag inte trodde det, måste ju fixa lite inför renoveringen, tömma balkong m.m och så blir jag av med garaget några veckor, var ju inte så kul när jag skall byta bil, måste ju också sätta på sommardäcken på "gamla" bilen, inte så bra;)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)