måndag 18 mars 2013

Vårteckenutmaning 2013 - 2... och Söndagsfoto

Våren har väl inte gjort några större framgångar under veckan... men tack vare att solen börjat värma rejält så går det ändå framåt... sakta, sakta... men ändå framåt :)
Takdropp blir till istappar... som sakta droppar bort...
... snödrivorna smälter...
... och himlen är alldeles blå :)
Fortfarande mycket snö...
... och här någonstans gömmer sig min julros, som började blomma innan snön kom... undrar hur den har det där under?
...barmarken breder sakta ut sig där solen ligger på...

Klätterhortensians knoppar blir större och större...

Efter isande kalla nätter, ner mot -20...
... så gläds man åt att temperaturen går upp på plussidan :)
Medan vårblommorna väntar på lite mer värme, så får man glädjas åt vasen med tulpanerna...
... de här ser nästan ut som rosa rosenknoppar :)

Fler vårbilder hittar du om du tittar in
 på
Vårteckenutmaningen - hos Annica
och
 Söndagsfoto - hos Suss o Kai 

23 kommentarer:

  1. Många fina vårtecken bilder
    uschja,vad kallt det är om nätterna
    men dagarna är sköna
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Jaa,våren är på G men det går inte fort i år. Jättefin bild med dina istappar.
    Ha en bra vecka.
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Så skönt att se hur snön långsamt krymper och ger mer plats till barmarken. Kallt är det men det går väl över om en stund. Många fina vårbilder från dig :)

    SvaraRadera
  4. Vilken fin istappsgardin. De andra bilderna är också fina. Min julros syns något mer än din. Hoppas det utlovade vintervädret inte blir så stort som det verkar. Strålande sol här idag.

    SvaraRadera
  5. Jag får nog göra som du...gå ut och verkligen öppna mina ögon och SE våren...för jag tycker hela tiden att vintern har bitit sej fast. Men du har ju alldeles rätt, den har kommit smygandes, våren, ...med dina fina bilder!!
    Nu ska vi iväg och fixa pälsen, Zambo och jag, till hans gamla matte. Det är mycket man ska lära sej som nybliven hundägare på gamla dar...
    Sen har jag tappat sugen lite grann med bloggandet...får se om det är en formsvacka eller inte, men det blir nog glesare mellan inläggen. däremot...jag hänger envist kvar här hos dej och kommenterar, och...vi träffas ju snart!!
    Ha en bra dag vännen, och tack för att du visade mej våren idag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder på våren som saakta börjar visa sej !
    - Vi har ju vår femte årstid som vi kallar den nu ; Vårvintern.. Den gläds vi och njuter av ! - I blir det en toppendag med sol och några minusgrader.
    - Hoppas ni får det lika härligt ♥
    Kram Anneli
    - Nu har jag klickat mej som följare hos dej :)

    SvaraRadera
  7. Våren kom ju av sig lite... Men snön smälter i solen iallafall!
    Det har börjat blåsa nu, 23,4 m/s undrar om de har rätt med snön också?

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder på våren! Här fick vi lite snö natten till söndag...som tur så gick den bort fort! Tack för tipset med bilderna! Kram Iréne

    SvaraRadera
  9. Vilka fina istappar. Dom var så jämna och fina så man kunde tro att dom var konstgjorda. Här finns inga barfläckar och inga istappar ännu men någon liten fläck på landsvägen nere i byn börjar vara bar.

    SvaraRadera
  10. Härligt tolkat det hela med vårspaning. Egentligen är det nog rätt bra att det går sakta för då hinner vi ju med att se förändringen.
    Ha en fin vecka
    kram Meta

    SvaraRadera
  11. Hej, vilken häftig bild den första på istapparna! Ja nu får man använda fantasin rejält för att finna vårtecken, men snart så!
    Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  12. Härlig tolkning och på de bilderna med snön som smälter så kan man riktigt känna att de är vår i luften. Riktigt härliga bilder har du fått med Kram Suss

    SvaraRadera
  13. Vackra istappar och så jämnlånga! Visst finns det vårtecken, men oj, vad det går långsamt....
    Tack för gratulationen!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Skulle man kunna kalla detta härliga bildcollage för Vårdagjämningen? Kram

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder. Fint ed istappar och smältande snö och en toppenfin tulpanbukett! Ha dé!

    SvaraRadera
  16. Sakta men säkert framåt, fast det kanske den lilla julrosen inte håller med om.
    Istapparna har bildat en fin liten gardin.
    Vi får se vad det inkommande snövädret för med sig, men jag håller tummarna för att det snart vänder.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  17. Godmorgon! Fujidirekt anlitar jag! Både till böcker och canvas! Soffan, nja, den ska inte va i rummet som renoveras nu, den ska vara nere i vardagsrummet. Upp får en gammal bäddsoffa flytta!

    SvaraRadera
  18. Fina bilder!

    Här är dåligt med vårtecken, snön vräker ned!

    Såg du att jag skrev om dina trakter, " Biltillverkaren"!

    Kram

    SvaraRadera
  19. Det var riktigt häftiga istappar du har där..
    Jag har varit med i vårteckensutmaningen ett par år förut, men i år skippar jag det..
    Finns inte ett enda vårtecken här och svinkallt är det även om vi har pyttelite snö.. Så trött på det här nu..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  20. Fina bilder som vanligt. Extra förtjust i istapparna. Det är klart att man hade hoppats på att våren skulle varit längre kommen. Den kommer när den vill.
    Du skulle se hur här ser ut i Ystad just nu. Imorgon är det Vårdagjämningen. Det är knappt jag tror mina ögon. Är glad för att jag inte behöver vara på sjön. Tror inte att det går några färjor idag från Ystad.
    Snöstormkramar från Bosse

    SvaraRadera
  21. Ja, det var innan det senatse dygnets snö som Du hittade lite vårtecken och barmark, idag hade det varit svårare;)
    Knoppen på Hortensian är ju stoooor, finns även en del stora knoppar på på buskarna nere i Rhododenrondalen, men dom har jag fotat så ofta så jag tröttnat.
    Vi får hoppas att det här sista snön och att Du till nästa omgång kan hitta nya vårtecken!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  22. Härligt när det finns andra, så som du, som visar att med lite god vilja finns det faktiskt lite vårtecken här och var. Men, mitt hjärta är fruset och jag ids inte ens se efter så noga. Jag är verkligen svårflirtad i år.Den första bilden är gôrhäftig!/Anja

    SvaraRadera
  23. Ja det är skönt med lite vårtecken, men det är för kallt och blir inte så mycket mer än bara småtecken. Det har ju kommit ännu mera snö på ganska många ställen de senaste dagarna. Här kom också lite flingor idag, men där det är renskurat smälter det lika fort, som tur är. Blääh. Vad trötta vi är på den här kylan. Om det är uppehåll drar vi till Ronneby till helgen. Alltid något och får träffa barnbarn, det är bra. Så får vi se till påsk var vi tar vägen. Kram 3 M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)