fredag 2 september 2016

Inte mycket att komma med ...

... men jag satt och gick igenom årets bilder - ja, de som är tagna hittills då ... och flyttade över alla fotomappar till en extern hårddisk. Passade på att kika lite på bilderna under tiden och kom på idén att jämföra dagens datum, alltså den 2:a med samma datum (eller närmaste datum) alla tidigare månader på året.

Så här mörkt var det redan vid 17- tiden andra dagen i januari...
Norrköping januari
I februari kom ljuset tillbaka :)
Hemma februari
Någon av de första dagarna i mars var jag vid klosterruinen i Vreta...
Vreta klosterruin, mars

I april var det dags att plantera ut de första penséerna...
Hemma, april - våren är på väg på allvar :)
I maj påbörjades arbetet med ridhuset på Granmyra. 
Granmyra, maj 
En av årets första husbilsturer gick bl.a. till Tidaholm
Tidaholm juni
I juli var vi i Kvillsfors...
Kvillsfors juli
1:a augusti började blåbären torka bort ... trist!
Hemma augusti
Inte mycket blommor kvar nu ... 

... men idag fotade jag de här i gräsmattan ...

Konstaterar igen att tiden går skrämmande fort!

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder! Jag älskar verkligen att vi har årstider i det här landet :)

    SvaraRadera
  2. Kul att få följa ljuset! Jo du tiden den springer iväg fortare än fortast! Vill du också ha billig bollkryss får du besöka ett K-Rauta!
    Ha en fin fredagskväll! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack och lov för våra fyra årstider, utan dem ingen längtan till sin favorit månad.
    Den favorit månaden börjar i januari och slutar i december, 'fniss' . . .
    Ja tänk vad gräsmattan fortfarande kan bjuda på, ogräs är riktigt vackert.
    Jag undrar om inte 'ni' har haft mer torka än 'vi' i somras, regnet har ju fallit olika i landet och lokalt kunde det skilja rejält mycket.
    Nu är det riktigt torrt så jag vattnar dahliorna då och då, de måste hållas vid liv lite till,
    det är enormt mycket knoppar och blommor på buskarna och de är skyhöga. Rolf har gett dem mkt hästbajs.
    Hoppas frosten håller sig borta ännu ett tag.
    Trevlig helg önskar jag dig, kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, men vad tiden går.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Alltid kul att gå på "Memory Lane". Dessutom är det inte alls fel att se naturens utveckling under året. Ja, alltså inte att jag längtar till bild ett precis, men ändå:)

    Toppen bildserie!

    SvaraRadera
  6. Vilket mysigt inlägg, vill också kunna säga ett jag älskar alla årstiderna, men ju mer åren går ju mindre snö vill jag ha. Trevlig helg kraaam

    SvaraRadera
  7. Jag har också gjort samma sak någon gång för rätt länge sedan.
    Kanske det är dags igen? Februari och marsbilderna är oslagbara, jättefina.
    När man ser sig bakom så märker man att man har hunnit med en hel del. I alla fall.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Fina bilder och tiden bara rullar!

    Ha det gott o njut....Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig bildkavalkad men visst har tiden gått så fort...

    Kram

    SvaraRadera
  10. Tiden går jättefort. Det gör den.

    Men Åååå så många fina bilder på en och samma gång. Jättefint!!

    Ha nu en trevlig helg och stor kram.

    SvaraRadera
  11. Mycket kul grej och mycket fina bilder. Du som är en mästerfotograf borde hela tiden ha bilderna på ett externminne. Den trista lärdomen skaffade jag mig efter en datorkrasch en gång.:( Annars är det lätt hänt att man skjuter upp den sysslan. Är man riktigt rädd om bilderna ska de vara på tre externminne enligt experterna. Ett som alltid är i ett brand och stöldsäkert kassaskåp. Där blir det överkurs för mig. :)
    Kram Bosse

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)