söndag 4 september 2016

Skyltsöndag # 69 ... och Svampens dag

Bloggkompisen BP är det som förvaltar temat Skyltsöndag ... och nu är det ju söndag igen!
Här är mina skyltar ...
Ja, du har väl det? En bra försäkring alltså...

I ett annat fönster fanns de här...  och cigarr har jag aldrig smakat - eller i alla fall aldrig njutit av.
 På ovanstående lilla pub finns nog inte denna hembryggda sort!
 Vilket ställe man än besökt, så bör man ta denna varning på allvar - det är inte stort utrymme mellan huset och tåget...

Fler skyltare hittar du HÄR!

Första söndagen i september är alltid Svampens dag ...  så här kommer en bild på vad jag hittade på min promenad idag :)
Inte mycket, men i alla fall några goda matsvampar!

Ha det gott!

13 kommentarer:

  1. Jag förstår att du är i ditt esse nu när svamptiden är här. Själv får jag hålla mig till att plocka de sorter jag hittar i grönsaksdisken. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé att måla om 200-liters fatet till en ölburk.
    Ser något trångt ut där med tåget. Och cigarr..... nä aldrig smakat och skulle aldrig aldrig komma på tanken heller. Urk usch och fy för stinkpinnar.
    I mina ögon ser det inte ut som matsvampar.... men du är ju proffs på svamp=) Ha en härlig söndagseftermiddag! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte på dig igår när vi plockade svamp, Uffe och jag. :)
    Vi hittade ovanligt mycket svamp med tanke på att här har varit så torrt.
    Karl-Johan allra mest, fina, fasta och knubbiga så nu njuter vi fullt ut
    vid middagstid.
    Jag är dålig på kremlor så det finns mycket att lära sig ännu.
    Skyltarna alltid lika intressanta. Du måste spara på lager för temat...eller hur?
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga och minst sagt annorlunda skyltar! Ettan är riktigt kreativ och fyndig. Nej, trots att jag röker har jag varken testat en cigarr eller pipa för den delen.
    Älskar tunnan, vars innehåll ju har passerat bäst före datum för ett tag sedan.
    Å sista skylten - usch, där skulle jag inte vilja stå när tåget susar förbi;-)

    Kul att du hittade några goda matsvampar. Men är inte den röda en flugsvamp. Åsså tror jag att jag ser en Carl Johan, men som du vet är jag ju inte så bra på svampar.

    1 000 tack för toppen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  5. Den första är ju helt klockren. Nästan så man tror att dom krossat rutan själva...
    Cigarr har jag smakat. Ingen höjdare alls!
    Tack för härliga skyltar som gav mig ett stort leende.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kul och varnande skyltar!
    Och svampkännare är jag INTE! Men jag har barn som är flitiga att plocka.
    Däremot ÄTA svamp, gör jag gärna!
    Skyltkram ♥

    SvaraRadera
  7. Gillar första p g a den optiska illusionen. Cigarr har jag inte avnjutit sedan millennieskiftet, eller njutit och njutit. Tänker inte återupprepa det om man säger som så.
    Tänk om jag bara vågade plocka annat än kantareller, men jag är livrädd för svampar jag inte känner igen. Borde gå en kurs, men när ska man hinna det.

    SvaraRadera
  8. Den första var ju kanonbra, kul att känna till flera sorters svampar. Jag klarar bara kantarellsorterna. Ha en bra dag kram

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga skyltbidrag! Att det var svampens dag missade jag helt men jag hade ändå inte plockat ;-) Är inte så säker på svampar...

    Kram

    SvaraRadera
  10. Roliga skyltar. Jag har bara plockat karljohansvamp Tänkte plocka kantareller men tyvärr fick jag ryggskott och nu är det älgjakt så jag vågar inte gå i skogen.

    SvaraRadera

  11. Verkligen härlig skyltning. 🤗

    SvaraRadera
  12. Du är helt fantastisk på att hitta roliga och bra skyltar !
    Hoppas du hittar mycket svampar i skogen så att de inte alla har torkat bort.

    Ha det gott !
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)