söndag 11 september 2016

Skyltsöndag # 70

Så är det dags för nya skyltar - och det är BP som förvaltar denna trevliga utmaning :)

Den här skylten vill man ju helst slippa hitta om det brinner!

Jag hittade inte restaurangen ... kanske för sent på säsongen...

Den här hittade jag inte heller ... tror de stängt för gott. 
 Tasty Fried Chicken - nu finns bara skylten kvar...

Med tanke på det fina septembervädret...

Den här lappen hittade jag på toaletten/ duschen vid ställplatsen för husbilar i Karlskoga :)
Urvalet var inte så stort, men blir kanske bättre med tiden... 
Bra initiativ med kombinationen toa/ bibliotek :)

Fler som skyltar hittar du HÄR :)

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Nog är det roligt med att ta böcker men jag vet inte om jag tycker att toaletten är rätta stället att ha dom på. Vi har här på Håsjögården och man får ta om man vill ha att läsa men i hallen.

    SvaraRadera
  2. Trevliga, nyttiga och sistaförbrukningsdagen gången, haha!
    Ha en goer söndag, kram ♥

    SvaraRadera
  3. En fin gest är det med ge och ta-bibliotek men kanske inte på toaletten, trots allt. Risken finns att någon älskar att läsa böcker på den platsen medan någon annan står på utsidan och håller sig för brinnkära livet ;)
    Vi har funderat rätt mycket på parasollskylt eller skyltar...det finns otroligt många idéer om hur man ska öppna ett parasoll. Du kan inte ana. På kuppen har några havererat också. :)
    Kunde nog skriva en bok om detta att ha på toaletten.
    Tack för skyltarna igen. Alltid lika roligt att läsa dem.

    SvaraRadera
  4. Gillar skylten med Baddaren. Hans näsa ser ut som en cigarr. Åsså copycaten på KFC. TFC är nog inte det enda plagiatet och de flesta finns inte med. Men skylten är riktigt söt!
    Gillar också idén med biblioteket. Perfekt återvinning. Hoppas bara att folk inte läser på toan, då kan köerna bli ganska långa tror jag;-)

    Toppen skyltning! 1 000 tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  5. =)
    Det blir vanligare och vanligare med ta/lämna en bok - bra idé!
    Ha en fin söndagskväll.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Riktigt trevlig skyltvandring hos dig. Men dock inte för den som letar efter någonstans att äta! ;)
    Men god läsning på toa är aldrig fel! :)

    SvaraRadera
  7. Du har verkligen en förmåga att hitta annorlunda skyltar :-) Det var ett riktigt sorgligt urval av böcker, men det kanske inte är så förvånande för vem tar med sig en bok till en toa vid en ställplats?

    SvaraRadera
  8. Haha vilka tokiga skyltar det finns, att du hittar alla dessa, roligt, kraaam

    SvaraRadera
  9. Böcker på toa har jag inte - men facktidningen, boktidningen, landstingsinformation mm har en palts där, tydligen en "skitvana" jag har :-)
    Härliga skyltar!
    kram

    SvaraRadera
  10. Tänk vad mycket roliga skyltar det finns bara man håller ögonen öppna och den konsten kan du verkligen :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)