torsdag 15 september 2016

Funderar ... och funderar igen...

... och har svår beslutsångest. Förra året var jag med i det som kallades Lördagsbloggarna och tyckte det var kul .
Nu har det dragit igång igen, men med ändrat namn Veckans rubrik - ett namnbyte för att vi inte ska känna tvånget att producera ett inlägg just på lördagen.
 Jättebra tänkte jag, som ofta har annat för mig på lördagarna - men nu vet jag inte hur jag ska göra! 
Ska jag vara med i år igen ... eller ska jag skippa deltagandet...? 
Får nog fundera ett tag till...

 Har inte mycket att berätta - dagarna går sin gilla gång och vi måste snällt hålla oss hemma när husbilen är på verkstaden för byte av ett framhjulslager.

Tog ett litet varv i trädgården och konstaterade att två olika tagetes fortsätter att blomma, att höstastrarna  precis börjat och den lilla rosen, som jag inte vet vad den heter, den har blommat sen strax efter midsommar och fortsätter ända tills frosten kommer...
 Lillstugans gavel mot norr, har även i år varit perfekt för fuchsiorna som inte gillar gassande sol...
... det här är några av dem som finns där.

I naturen blommar det också fortfarande - inte så mycket, men ändå...
... johannesört, blåklockor, ljung ... 
 ... och röllekor ... och så solrosorna som fåglarna planterat - de blommar fortfarande fint :)

Gick en sväng till skogen - främst för att ta en bild till temat "ensligt" ... men även för att kolla ett par normalt ganska fuktiga ställen - där var det också uttorkat!
Glädjande nog så gjorde jag ändå några svampfynd :)
 Blek ostronmussling på en rönnstam ...
... en fin strävsopp och en mandelkremla...
... och tre röda flugsvampar ...
...  man får glädjas åt det lilla :)

Ha det gott!

18 kommentarer:

  1. Vilken blomsterprakt både i din trädgård och i naturen nära dig. Jag förstår inte hur du kan hitta så många olika sorters svampar. Du måste ha en speciell sorts glasögon. Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint du har det! Jag har hoppat av alla utmaningar, tycker det blir mer ett tvång än roligt, fast det egentligen inte är ett tvång...

    SvaraRadera
  3. Lördagsbloggarna har jag aldrig hört talas om måste jag säga. Lördagscitatet har ju också lagts mer, så det vore ju roligt med ett nytt tema just lördagar. Vad heter adressen?

    Åsså måste jag säga att dina fantastiska blommor verkligen måste ha njutit av den här extra långa sommaren.

    SvaraRadera
  4. Fina svampiga och blommiga bilder. Höst i kubik.
    Kremlor är något jag vill lära mig mera om. Är högst osäker och så får de stå där de står.
    Ostronskivlingen har jag också gått förbi.
    Kom med i temat om du känner att du vill, det är ju inget som helst tvång, det ska ju kännas bra. Och inget hindrar väl att du tar ett hopp in när du tycker om rubriken. Det är ju bara roligt med besök.
    Karin

    SvaraRadera

  5. Gör du det som känns bäst för dig. Det är lätt att man tar på sig för mycket. Jag är med i skyltsöndag och Bosses uppdrag det räcker för mig.

    Kram ❤

    SvaraRadera

  6. Gör du det som känns bäst för dig. Det är lätt att man tar på sig för mycket. Jag är med i skyltsöndag och Bosses uppdrag det räcker för mig.

    Kram ❤

    SvaraRadera
  7. Husbilen är nog snart klar ska du se.
    Så fint det blommar - tur att du var hemma och kunde dokumentera och njuta av det.
    Ha en fin helg, här är det dags att ge sig iväg till jobbet. Kramen

    SvaraRadera
  8. En morgonstund bland dina bilder och funderingar gör gott. Du fångar ögonblick och är en fotokonstnär, det vet du att jag tycker - det är de små detaljerna som gör det :-)
    Jag gick ur och in igen i tema och veckans rubrik är passande gott.
    Följ ditt hjärta och det blir roligt om du kommer med igen du också :-)
    Om inte så ses vi ju ändå då och då ... Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Så vackert du har det i din höstträdgård! Själv lade jag ner helgbloggandet för ett antal år sedan. Jag har så mycket annat jag vill göra under helgerna och vill helst inte sitta vid en skärm då. Men du får väl klura ett tag till.
    Kul att du hittade några svampar i alla fall :-)
    Tråkigt att höra att även ni har bil på verkstad, men ert låter ju dock som normalt slitage. Ha en härlig helg.

    SvaraRadera
  10. Så fina blommor, måste sätta lite här där vi bor nu, finns bara lökblommor på våren. Ha en fin dag kraaam

    SvaraRadera
  11. Det där med att temablogga, det är lite kluvet! Alla bloggare har lite olika fokus i bloggen. En del gillar ord, en del foto, en del utmaningar osv osv. Det gäller att hitta sitt eget sätt. Personligen saknar jag Lördagscitatet, eftersom det gav mig tillfälle att leka med bilder i PS, och så älskar jag ordspråk.
    Jättefina blom och svampbilder! Vi hittade en hel del kantareller och taggsvamp för en helg sedan. Det blev mums till en köttbit.
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  12. Underbart vackra bilder du trollar fram!

    Trevlig Helg.....Kram

    SvaraRadera
  13. Så underbara bilder från din trädgård! Vilken blomsterprakt :D

    SvaraRadera
  14. Jag är inte med i några teman överhuvudtaget, inte Facebook, tvitter, instagram m.m. det räcker med min blogg. Vet inte annars hur man skulle få tid att 'leva' normalt, tiden går så fort ändå.
    Sen vill jag inte vara bunden till några speciella dagar för att utföra något på datorn, nej jag har haft tillräckligt med scheman i livet, men som tur är vi alla olika och man gör som man vill.
    Du tar alltid så fina bilder, din Header gillar jag skarpt, klart att en bra kamera kan fokusera mer,
    men du har ju det där berömda 'ögat'.
    Vilken varm vecka vi haft, mer sommar än höst men man ser många träd ge upp nu, fast inte blommorna.
    Ha en trevlig helg, kram/ Eva

    SvaraRadera
  15. Fortfarande lite vackra blommor i din trädgård att njuta av och några få i naturen än. Så kul att du ändå hittade liiite svamp i skogen. Kan tänka mig att du är sugen..... :)
    Ha en fin lördagskväll !
    Kramen

    SvaraRadera
  16. Här har höstastrarna de höga småblommiga perenna astrarna snart blommat ut. Astrarna som jag sådde som frön har blommat ett tag och verkar göra det än ett tag. Men mycket har hunnit blomma ut nu.
    Det gäller att ta tillvara på de blommor vi har kvar för snart tar de sin långa vintersömn.

    Jag har aldrig varit med på några givna teman. Har lite svårt för det. Jag är rädd att känna mig pressad att blogga då även om tiden inte riktigt finns.

    Vi har haft en massa verkstadsbesök i sommar och fått hålla oss hemma en stor del av sommaren. Trist.
    Men bra att ert verkstadsbesök verkar vara något som snabbt ska kunna lagas.
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  17. Vilka underbara blommor som du har! Och så fina foton på dem och naturens under.
    Trist när husbilen är på lagning, men den blir väl färdig i sinom tid.
    Utmaningar och teman. Inte min grej, egentligen. Jag vill vara FRI. Har testat en och annan, men slutat.
    En utmaning som jag gillar och kommer fortsätta med så länge det är kul, det är Skyltsöndag.
    Jag gör så mycket annat också, än att sitta vid datorn....
    Nu natti, för i morgon fm är jag kyrkvärd.
    Kram ♥

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)