tisdag 6 september 2016

GW # 2...

... ja, min första för säsongen, men egentligen nummer två... 

Jag kommer att lägga ut en gissningsbild varannan tisdag (jämna veckor) och rätt svar kommer på eftermiddagen, dagen efter - eller om jag är ute med husbilen och inte kommer ut på nätet, så blir det så fort jag kan :)

Hos Sanna hittar du länkar till övriga deltagare ... eller om du också vill hänga på så är det hos henne du lägger in din länk :)


Snabbast med rätt svar får 3 poäng, övriga med rätt svar får 2 poäng och den som är nära får 1 poäng. 
Aktuell poängställning kommer liksom i våras att finnas här till höger.
Den som har flest poäng när höstomgången tar slut bortåt jul vinner ära och berömmelse  - och ett litet pris :)

Nu sätter jag på kommentarsgranskningen tills dess jag återkommer!
Så, sätt igång och gissa nu!

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Någon sorts klädnypa får jag gissa på.

    SvaraRadera
  2. Klädnypa! eller sekatör, en press av något slag- till vitlök/lime.

    SvaraRadera
  3. Nötknäckare, en sådan klämma för platspåsar, två lock på matlåda. Har ärligt talat ingen aning.

    SvaraRadera
  4. Tycker mig se en klämma av något slag. Hmmmm...

    SvaraRadera
  5. Någon sorts rengörningsflaska, kram. kul men oj vad svår

    SvaraRadera
  6. Någon sorts nypa ... kasnke kläd-!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)