söndag 18 september 2016

Skyltsöndag # 71

Nej då ... jag har inte glömt - bara haft mycket omkring mig denna helg - men här kommer sent omsider mitt bidrag till Skyltsöndag - och det är förstås BP som håller sin hand över detta roliga tama :)

Börjar få dåligt med skyltar "på lagret" ... och har inte direkt snavat över några nya, men här är mitt lilla bidrag i alla fall.
De här båda - över och under finns vid infarten till en byggmarknad...
... och där hittade jag även denna... 
Hm ...  snigel gift - alltså en gift snigel, eller snigelgift? Förresten är det inte ens en snigel, utan en stackars förtalad snäcka - och de gör inte så stor skada i våra trädgårdar...

Infarten till pappersbruket i Skärblacka... mycket att tänka på här!

Här kommer en i full fart - undrar om han såg skylten? (samma text åt bägge håll)

Fler som skyltar hittar du HÄR

Ha det gott!


8 kommentarer:

  1. Fyndiga skyltar! Jamen, det är inte alltid lätt att hitta något som är värt att visa upp! Skyltar, finns väl, men... Jag vill gärna ha lite sting.
    Du lyckades.
    Kram ♥

    SvaraRadera

  2. Här var ju massor av härliga skyltar. Kram ❤

    SvaraRadera
  3. Jamen Anki! Du hann med Skyltsöndag OCKSÅ:-) När var de senast du gorde tre inlägg på en dag;-) Å jag tackar verkligen för dina härliga skyltar ur irl-perspektiv:-)

    Gillar alla men mina favon är truckskylten - jag menar vad ska jag göra där som bilförare...

    Åsså gillar jag snigeln - inte bara pga felstavningen utan jag trodde faktiskt att det är en snigel - asfaltbonde som jag är. Snäcka för mig är nå't helt annat. Det här är en snigel helt enkelt:-)

    Åsså nästskylten är ju bara sååååååå bra. Herregud - skrattar högt här:-))))))))))))))))))

    Tusen tack för att du hann med SKyltsöndag och stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  4. Jag menade "nästsista" skylten såklart. Troligen finns det fler stavfel i min kommentar, men med tanke på vad klockan är så hoppas jag att du har överseende;-)

    SvaraRadera
  5. Tiden går.
    Veckorna bara rusar förbi.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Som vanligt, ett fyndigt inlägg!

    SvaraRadera
  7. Här finns det inte en enda skylt, jo föresten en gammal mötesplatsskylt med ett m på. Det är det enda.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)