söndag 18 september 2016

Bosse igen ... :)

Bosse har gett oss nya uppgifter i sin lilla lek...
... och den här gången är det dags att fota registreringsskyltar igen ... och inte vilka som helst utan på Bosses vis :)
Ett kul uppdrag, men inte helt lätt för den som bor på landet.
Har verkligen gjort mitt bästa, men inte haft turen på min sida...

1. Pojknamn

2. Flicknamn
Shy ... ett ovanligt flicknamn i Sverige - endast fyra kvinnor har det namnet - men det finns :)

3. Något som går att äta

4. Början på en månad ... det ena av mina misslyckanden ... mötte en APR, när jag åkte hem från dagens utflykt... men var chanslös att fota.

5. En ö.... det andra misslyckandet! Sett några "nära" ... men nära skjuter som bekant ingen hare ... suck!

6. Känd förkortning ... 
TCO - Tjänstemännens Centralorganisation

7. Tre olika vokaler

8. Tre olika konsonanter

9. Personlig skylt

Bättre än så här blev det alltså inte ... och jag borde känna mig nöjd, då jag gjort mitt allra bästa för att leta reda på "rätt" skyltar, men det gnager lite att jag inte lyckades helt.
Grattis till er som fixade veckans uppgift ... nu är det bara att se framåt och ta nya tag nästa vecka!

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Det var ju ändå ett suveränt skickligt resultat. Uppgiften var inte helt lätt men jag vet att du håller ögonen öppna på det mesta :)
    Ha en fin söndagskväll !
    Kram

    SvaraRadera

  2. Alltså "Bobben" borde du få rejäla poäng för. :D)

    Kram ❤

    SvaraRadera
  3. Bra kämpat ändå får jag säga. Det spelar stor roll var man bor och hur många bilar som är i omlopp. Storstadsbor har en klar fördel här men viktigare att delta än att vinna ;-)

    SvaraRadera
  4. Tycker du lyckades fantastiskt bra! Precis som du säger bor du ju på landet och kan inte bara ta dig till ett parkeringsgarage för att leta skyltar. Eloge till dig!

    SvaraRadera
  5. Du det var inte illa att klara så många! Jag som inte är hemifrån så ofta skulle nog inte klara en enda! Hihi!
    Ha en fin kommande vecka!
    Kram
    / Maria

    SvaraRadera
  6. Jag fick en bra skylt med bokstäver som jag kommer ihåg.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilket jobb du lagt ner, för att hitta dessa nummerskyltar!

    SvaraRadera
  8. Det verkar vara många som gillar LAX. Det gör jag med. :) Undra om det stämmer? Är de tjejerna extra blyga? :)SXB ger mig såklart nostalgi. Vi såg den bokstavskombinationen framför oss igår på samma bilmärke som vi har nu. Vi hade gärna behållit de tre bokstäverna.
    Bra jobbat ändå. Sedan vet du att du aldrig kan vara säker på att dina poäng blir registrerade rätt i tabellen. Tänk om jag blir så nervös att jag gör fel igen. Inget är omöjligt. :)
    På tal om annat. Snart är det dags för dig att försvara den fina titel som du fick 30 november 2015. Ingen totalsegrare har lyckats med den bedriften tidigare.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  9. Du har lyckats med uppgiften jättebra. Själv har jag inte fått till någon fullträff. Men det får duga.
    BOBBEN var ett kuligt namn.

    Ny vecka nu och nya tag.
    Ha det så gott och skyltkram.

    SvaraRadera
  10. Bra jobbat Anki🙂
    Inte så lätt hitta alla denna gång. Ser med spänning fram emot nästa utmaning. Önskar dig en skön vecka och varma kramar 😘

    SvaraRadera
  11. Du håller dig alltid vaken när du är på gång verkar det som.
    Bra tankenötter i tävlingen också.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)