söndag 25 september 2016

Skyltsöndag # 72

Dags för Skyltsöndag igen ... och det är förstås  BP som håller sin hand över detta roliga tama :)

Ombord på en segelbåt ...
Jag blir inte riktigt klok på budskapet ... men högklackat kanske inte är så bra fotbeklädnad... Vad den nedre kängan föreställer vet jag inte, men den ser i alla fall farlig ut :)

På en toalett hittade jag följande skyltar...
OK ... handtvätt förbjuden ...


... och även förbjudet att tvätta händerna! Eller?

Det är också förbjudet att diska på toaletten ... bara så ni vet!

Här kan man hyra en cykel...
... sen gäller det att cykla åt rätt håll, för i nästa kvarter finns denna skylt!

Till sist ... 
... det kommer en ny vår!

Fler som skyltar hittar du HÄR

Ha det gott!

10 kommentarer:

  1. Hahaha! Vilka härliga skyltar Anki! Det verkar ju finnas hur många roliga skyltar som helst på ställ- och campingplatser. Och du hittar nog det absolut roligaste.
    Började med ett gapskratt till första skylten. Där tänkte jag nämligen omedelbart på en rik golfare som såklart har en segelbåt också.

    Å tvättskyltarna är ju bara såååå bra. Det är nog bäst att ha en vattentank i husbilen:-)

    Å den sista är en klassiker med stor framförhållning. Helt underbar.

    Tusen tack för en helt fantastisk skyltning som fick mig att skratta högt. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  2. Hej Anki och tusen tack för det rätta namnet på mina Påfågelblomster, nu slipper jag lägga pannan i veck och åter vara glad. Jag förstod att något var galet, men inte lätt att hitta på nätet när så enormt mycket blommor liknar varann. Jag behöver göra många skyltar till mina växter, ibland kan jag dem alla men när något frågar vad heter denna m.m. då stå det still i skallen, frustrerande.
    Du har verkligen hittat märkliga syltar, då tänker jag på dem som gjort dem (skrivit dem) hur tänker de?
    *landet runt' på tv, där brukar folk skicka in väldigt märkliga skyltar och felskrivningar, då häpnar man av skratt, hi hi . . . .
    Det gäller också att vara observant.
    Kramen/ Eva

    SvaraRadera
  3. Japp och då stavar man själv fel, men så kan det bli, hi hi . . .
    :))

    SvaraRadera
  4. Dina skyltar är underbara. Skoskylten skulle jag velat ha i mina syrum. Vilka konstiga regler det finns om tvätt och cykling. Är det skämtskyltar? Kram

    SvaraRadera
  5. Men jösses, nu kan jag inte låta bli att undra över campingfolks toalettvanor. Skulle nog aldrig få för mig att diska på en offentlig toalett. Härliga skyltar som vanligt :-)

    SvaraRadera
  6. Jo, nog kommer det en ny vår!! =)
    Många lustiga förbudsskyltar - diska på toaletten.... känns inte så aktuellt.
    Idag har vi en strålande höstdag, har kommit in från promenaden och nu bär det av till jobbet. Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  7. Ha ha, jag undrar hur många som diskar på toaletten men utgår från att det finns en anledning till skylten...

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jodå, vi såg under vår husvagnstid, både de som diskade och lagade mat på handikapptoaletten!
    Själva hade vi ju egen vattentank, fast vi fick ju fylla på ifrån vattenslangar på ställen där det var tillåtet.

    Underbara skyltar som du har hittat!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Så skönt att det kommer en ny vår! Kom på att vi har många cyklar i lidret som vi kanke borde hyra ut eller sälja. Blev påmind av din bild. Tack för det!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)