fredag 31 maj 2013

Lycka är...

... att följa stigen genom försommargrönt landskap...
... på väg mot kalkbrottet...
... att gå in i det nedlagda brottet, gå längs den delvis översvämmade stigen...
... och hitta blommande tätört...
Lycka är... 
... att på vägen tillbaka hitta toppmurklor...
Lycka är att ligga på mage i gräsmattan...
... och titta in i teveronikans djupblå ansikte...
MEN... den största lyckan är...
... barnbarnen  :)
Allt detta på samma dag... det är en lyckosam dag!

Ha det gott!

17 kommentarer:

  1. Med andra ord, allting blev riktigt lyckat. Kram från Torpön

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder på både blommor och barn !!!!
    Ha en lika underbar helg !!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Lycka är att få med lite av allt och avsluta inlägget med det viktigaste. Fint skrivet och illustrerat.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Lyckans Anki! Inte utan än jag är avis. Får se om Lennart kryar på sig så vi kommer iväg i morgon eller på söndag. Ha en bra helg! Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Vackert!!!
    Ha en skön helg!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Härligt inlägg! Lycka är svensk försommar! :-)

    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Jaa!

    Sverige är som allra vackrast nu!
    Vår bästa tid är mellan 1;a maj och midsommar tycker jag!
    Gäller att ta vara på varje sekund!

    Vi drar till ett ställe som bl.a. ni har tipsat om!

    Trevlig helg o Kram

    SvaraRadera
  8. Lyckorusen är många så här års. Så rysligt vackert allt är. Ha en fin helg i härligheten. Kram/Annelie

    SvaraRadera
  9. Så många "lyckor" du visar. Den sista överglänser allt, även om alla bilderna är lika fina som vanligt. Kram

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder och så fint berättat! Nu måste jag googla Glans kalkgruvor, är ser du från Finland :-)

    SvaraRadera
  11. Fina lyckobilder. Teveronikabilden är SÅ fin!
    Gillar inte heller marknader så jättemycket, men jag var där kl 9 och när jag fått tag på brandspruta o brödspade åkte jag hem.

    SvaraRadera
  12. Visst är barnbarnen lycka! Har precis kommit hem från en utfärd med mina änglar!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  13. Det är bara att hålla med, det är som vackrast och mest underbart just nu. Det är så vackert överallt så man kan knappt andas (inte bara för allergin) utan för det är som du säger lycka att se allt det vackra. Sedan de små liven också, det är också en fröjd, men efter ett par dagar som vi haft nu börjar tröttheten ta överhanden. Man skulle ha en tredjedel av deras energi. Men roliga är de. Kramar 3 M

    SvaraRadera
  14. Lycka är så mycket och så olika för oss o i olika tid för oss alla :) just nu är min lycka barnbarnet och växthuset :) Kram Suss

    SvaraRadera
  15. Ljuvliga bilder på både vackra blomster och go´a småttingar!! Hos oss i norr - både på Svenska och Norska sidan kölen - exploderade sommaren över en natt. Så fantastiskt att uppleva. Tyvärr är det ju så att blomningen går över alltför snabbt när det är varmt.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Tätörten har inte börjat blomma ännu men jag väntar med spänning på det för då ska vi göra tjockmjölk, en delikatess som man åt som barn. Problemet är bara att få tag i opastoriserad mjölk för här finns knappt en kossa kvar på många mils avstånd.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)