söndag 12 maj 2013

Loppis x 2...

... ja, så blev det igår. Började med loppisen vid kanalen - en liten besvikelse faktiskt. Inte så många som jag trodde och inte så mycket som jag trodde... men visst fanns det en del... och en hel del rent skräp faktiskt...
Jodå, jag vet... det som är skräp för mig är något, som någon annan kanske har letat efter, men jag kan ju bara ge er mina egna tankar :)
... en del bra att ha, men lampskärmen... nja... jag vet inte om den passar in någonstans :)
lite möbler, en spinnrock, braständare, unikaboxar och skomakarläst (eller vad det kan vara?)...
... kanske någon köpte de grejerna...
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Tvärtemot  blev det med dagens andra loppis... den nyöppnade loppisen i det gamla magasinet på Norsholms gård.
Här finns allt... eller nästan i alla fall :)
Tre våningar med loppisprylar och riktigt bra ordning på saker och ting...
Här är entrén...
... och en del av det första ögonen föll på...
Gamla hushållsprylar...
... en gammal telefon, gamla strykjärn, dockor och gamla glasögon...
garner, skor, cyklar, porslin...
Mitt absolut bästa fynd... en ny svampkorg! Små djupa tallrikar till desserten och den blå såsskålen med hällpip... :)
Bara 10:- för korgen... oprutbart!
På hemvägen svängde jag in till Ugglebo och tog med mig Casper hem... farfars hjälpreda... så duktig och vill så gärna hjälpa till med allt :)
Kul att åka i vagnen...
...och klättra upp på det lilla berget...
Senare kom Calle och Ludvig och vi åt kycklingpaj med ogräsgrönt och kryddad med rosmarin...
Gott! 
Till sist en jämförelse...
Nu, 11 maj... och då, 13 februari...
Tänk - bara tre månader sedan :)
Ha det gott!

22 kommentarer:

  1. Första loppisen såg för gräslig ut och loppis nummer två, ser nästan för bra ut. Vinter eller vår, jag väljer alternativ två även här. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst e det lätt att gilla jämförelsebilderna! Vinterkortet må va fint att se på men våren är skön att vara på ;)
    Loppis e kul att gå på. Vi har en sport att leta gamla köksredskap som vi inte vet vad man ska använda dom till. Sedan är det Google som gäller.
    Ha det kanon!

    SvaraRadera
  3. Å nu kan jag nog säga att det var tur att jag inte var med på loppis nr två...för då hade jag åkt väldigt fattig därifrån!! Ser allt en pigtittare, fint porslin...och det skulle inte förvåna mej om de t.o.m. hade en sån där fin gammal hushållsvåg, du vet i emalj, gulvit med grönt...som skulle passa perfekt på köksbänken med en fin blomma på...!! Har letat länge, hittade en på Gotland förra sommaren, men den kostade mer än vad den var värd...
    Så mysigt med en farfar och en liten trädgårdstraktor...Men sista bilderna...det är då för väl att vintern är ett minne blott nu!!
    Ha en skön söndagskväll vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Sådana där djupa små tallrikar brukar jag också fynda på loppis!
    Dom är perfekta till efterrätten!
    Ser gott ut med ogräset!
    Ha det fint!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Kul med loppis. Är det Norsholm i Östergötland, vi kanalen?
    Bor inte långt ifrån i så fall ;-)

    Tänkte fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna och just nu är vi nära att inte vinna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till 16 maj. Tack på förhand.

    SvaraRadera
  6. hej fina du<3

    åååå det här med loppis...:-) jag blir ju helt salig vettu`, mina absoluta favoritaffärer är ju just second hand butiker och loppisar, jag älskar att strosa runt i dessa..och såklart handla "lite" ;-b hihi (om jag nu kan handla LITE i dessa favoritställen) ;-)

    och gamla husållsprylar och bruksföremål...dessa som bär på en lång historia...ja, du "känner" väl mig vid det här laget;-) jag älskar de äldre tingen...som bär alla på sin historia<3

    varm kram om dig<3 !

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig blogg! Vår vana trogen lämnar vi ett litet tassavtryck efter oss när vi hittar
    sådant vi gillar!
    Hit återkommer vi gärna!
    Melody med matte
    ps nyckelpigan bara älskar vi!

    SvaraRadera
  8. Vilken helg du haft! Underbart!

    SvaraRadera
  9. Oj, så många saker!
    Vilka härliga bilder och härlig helg!
    Det är kul att se bilderna från 3 månader tillbaka och nu!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Kul å gå på loppis har man tur så kan man hitta riktigt fina saker.
    Tänk vilken lycka att få åka med farfar så där.
    Ha en skön dag/kramen

    SvaraRadera
  11. Kul med jämförelsebilder!
    Vi skulle behöva starta en loppis, lusten räcker nog inte till!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Tack för loppisrundan - känner igen en hel del saker från min barndom.
    Kul att se vinter- och sommarbilden!
    Må så gott och ha en riktigt skön vecka!

    SvaraRadera
  13. Skulle kunna ha en loppis till här hemma med tanke på allt skräp man lyckats samla på sig under alla år. Kan inte fatta att man kan vara en sådan stor ekorre. Det är fullt överallt och det är inte bara skräp, men vi skulle ändå behöva göra oss av med en del. Vi har sålt mycket under vintern och hoppas ännu på en hel del grejor som försvinner den vägen. Totalt förbud på att släpa hem något mera råder också. Det är så tråkigt att ungarna inte vill ta några av alla grejor man har, men så är det tyvärr. Kul att du hittade något som du har nytta av. Kul är det i alla fall. Kramar 3 M

    SvaraRadera
  14. Du ser ut att ha haft en fin helg med en massa skoj! Inte för att jag behöver något, men ett besök på loppisen i Norsholm får det nog bli en dag.
    Kan tänka mig att det smakar bra med ogräsgrönt, funderar på nässelsoppa idag...

    SvaraRadera
  15. Jag ska försöka öppna min loppis i sommar men jag gruvar mig för allt förarbete. Diska, ställa i ordning och prissätta alla grejor. Dessutom ska jag sätta in ett nytt fönster och måla i loppisen. Få se om min ork räcker till för just nu så är den ganska mycket på noll.

    SvaraRadera
  16. Hej! Ogräsgrönt letade jag efter igår, med skralt resultat. Nässlorna gömmer sig under fjolårslöven men visst, jag hittade dem när jag visste precis var jag letade! Dock blev det bara en liter, får tåla mig en vecka och pröva igen! Tänkte starta årets murkeljakt denna vecka, har sett att de ploppat upp i Sörmland så då kanske de snart är här också
    Ha en fin pingstvecka

    SvaraRadera
  17. Tack snälla Anki för din röst vi blir jätte glada.

    SvaraRadera
  18. Loppis ja de kan vara så olika. En del tycker man är skräp o annat fynd. Fynd är ju klart roligast!!! Bra saker du fann. Här är de så att när de e loppis "med folk som plockar ur hemma" då är de bra priser, i loppisaffärerna är de dyrt o samma saker står kvar vecka efter vecka - trist. Men de är väl så att affärerna vill tjäna pengar o vanliga folket vill bara bli av med grejer o få en lite slant därtill :)

    De var lite skillnad på dina bilder. Tänk va vad fort de förändras. Här kom ju värmen från en dag till nästa. Vi har haft så fint väder länge nu, idag kommer dock solen o går o de e lite kyligare. Men de e okey.

    Kramiz

    SvaraRadera
  19. Ja det var skillnad på loppisar. Men det beror mycket hur det ställs upp.
    Ogräset var kirskål eller?

    SvaraRadera
  20. Den andra loppisen verkade vara nåt i min smak. Som Lavendia skriver, så gör det mycket hur det ställs fram.

    SvaraRadera
  21. Fina blå tallrikar.
    Intressant att jämföra samma motiv under olika årstider. Februaribilden är fin men oj vad jag föredrar majbilden.

    SvaraRadera
  22. Det borde vara förbjudet att visa bilder från loppisar så långt ifrån man själv bor...;) Jag blir så lätt ha-galen när jag besöker sådana ställen. Samma sak händer vid besök i handelsträdgårdar....Hjärnan går i högvarv och förnuftet försvinner !
    - Vilka fina fynd du gjorde, och lille Casper är då en riktig söting ♥
    Ha det gott och hoppas du får en härlig vårvecka !
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)