torsdag 16 maj 2013

100 hus 2013... hus nr. 20


Strax intill det gamla slottet finns ett hotell...
... som inte alls ser ut som något slott! Tvärtom, skulle man kunna säga... för vackert är det inte!
Fasaden på baksidan med fin utsikt över gästhamnen

Gaveln...
... mot vägen...
Och entrén...

Bakom den vita muren vid entrén finns en uteplats...
... tror den kanske bara är för personalen
 Till  hotellet, som  byggdes 1968 hör flera mindre byggnader...
... och då är det bra med vägvisare.
Vill du läsa om fler hus, så  klicka här >>> 

11 kommentarer:

  1. Måste ju instämma.... Utifrån sett ser det ju inte så vakert ut, men utsikten inifrån på baksidan, med utsikt över gästhamnen, DEN är nog desto bättre!

    Fina härliga bilder tackar jag för!

    SvaraRadera
  2. Hej

    Ja, haha du hade rätt. När jag såg första bilden så väntade jag bilder på ett stort maffigt slott men så dök resten av byggnaden upp och hakan föll ner i marken...

    Men det var ändå en rätt speciell byggnad det där.

    SvaraRadera
  3. Hej, nu fick jag en idé till alla nässlor jag ska plocka, jag ska laga pajer! Såg din spenatpaj o det går ju lika bra med nässlor, så tack för tipset!
    Solen lyser allra vackrast idag, så nu blir det sandaler på fötter och ut i finvädret
    Kram

    SvaraRadera
  4. Verkligen missvisande namn. Kommer inte att hamna bland de nittio finaste husen av dina hundra. Tror jag just nu. Vi får väl se.

    SvaraRadera
  5. Jag håller med, vackert var det inte. Kram.

    SvaraRadera
  6. Näe, det var verkligen inget vackert slott, det håller jag fullständigt med om....riktigt synd, skulle säkert kunna varit fint...kanske....

    SvaraRadera
  7. Kikar in för att önska en riktigt
    fin och Glad Pingst :)
    Kram Lollo ♡

    SvaraRadera
  8. Nä de där är ju inget slott jag vill bli prinsessa i :)
    Ingen kul byggnad alls. Men fina foto av den, de där kan du, ta foto:)

    Önskar En redigt skön pingst helg
    Kramiz

    SvaraRadera
  9. En typisk 60-talsbyggnad kan man väl påstå. De är inte för vackra det håller vi med om. Men varför kallar man det Sundbyholms Slott? Fanns det inte ett slott som hette så förut? Minnet kanske sviker, då är det bra att du påminner med dina byggnader. Men du har ju helt rätt i att det inte liknar ett slott ett enda dugg. Men allting kan säljas med mördande reklam hette det förr också. Så det är kanske anledningen, vad vet vi? Ha det så bra och kramar 3 M

    SvaraRadera
  10. Undrar varför det heter som det gör då det ju inte är ett slott, måste jag nog ta reda på lite mer om, nyfikenheten går aldrig över;)

    SvaraRadera
  11. Det ser mer ut som en fabrik eller någon internatskola, tycker jag. Men det kan ju vara trevligt att stanna till där i alla fall.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)