fredag 3 maj 2013

På väg igen...

Onsdag efter lunch bestämde vi oss... vi packade och drog iväg med kära bobilen igen :)
Första etappen blev till Gränna, där vi upptäckte att de höjt priset till 100:-...
Fin solnedgång över Vättern
Igår fortsatte vi och tog vägen genom Jönköping...
Gillar den vita bron... och vi har tur med vädret :)
Glömde vår reservflaska med gasol hemma och eftersom det fortfarande är ganska kallt går det ju åt en del om man inte har tillgång till el...
... så vi började med att leta upp LPG i Halmstad för påfyllning ...
 Sedan knappade vi in koordinaterna till ställplatsen i småbåtshamnen...
N 56º´39´35.3´´, E 12º 51´05.0´´
Framåt kvällen blev det aktiviteter vid seglingsskolan...
Halmstads hamn by night...
... och tidigare på kvällen en fin solnedgång här också
Idag på morgonen... klockan är strax före sex...  termometern står på nollan,
men och det ser ut att bli ännu en fin dag :)
Idag ska titta lite på Halmstad, sedan fortsätter vi norrut utefter kusten.
Fortsättning kommer så småningom...
Ha det gott!

21 kommentarer:

  1. Härligt att kunna ta bobilen och åka iväg på upptäcktsfärder.
    Fina bilder du visar!
    Ha en mysig resa!

    SvaraRadera
  2. Hejsan Anki !

    Tack för ett vackert bildcollage och en återblick på min uppväxt-storstad Smålands Jerusalem.(Jönköping) Konstigt nog besökte jag aldrig Gränna när jag bodde i Småland, men väl härifrån Södertälje,endagsresa.=12 timmar.

    Bara solen skiner så är det vackert överallt.
    Trevlig resa.
    Kanska det blir fler städer från min ungdoms dagar.
    Kram Mi

    SvaraRadera
  3. Detta låter helt underbart i mina öron (även om jag läser och inte lyssnar)...hihi...

    Gu´ vad du får mig att längta till liknande utfärder.

    Önskar dig en fin och solig resa och en varm helg :)
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar tur! Mina favoritstäder... Gränna är underbart vackert och Halmstad älskar jag! Lärde känna staden lite bättre när dottern pluggade på högskolan där!
    Önskar dig nu en riktigt skön helg!
    Lena

    SvaraRadera
  5. Visst är det underbart att få vara ute på tur !!!
    Vi skall oxå ut och njuta i helgen....

    Ha det gott o lev Lyxigt/Kram

    SvaraRadera
  6. Så skönt at bara kunna ge sig iväg så där. Halmstad är en mysig stad. Inte så speciellt långt från där jag bor. Kram

    SvaraRadera
  7. Åh, du har varit i Jönköping. Och Gränna och Halmstad - trevliga städer. Och du gör dem verkligen rättvisa med dina bilder. Ha det skönt på turen och håll värmen.

    SvaraRadera
  8. Mysigt med en liten road trip. Så fina kort från mysiga ställen.

    Ha en skön helg

    Kram Karin

    SvaraRadera
  9. Så roligt att vara ute och fara lite runt om och möta våren. Här går min bloggkompis Skatan och jag omkring i Fisksjön på stigarna som för det mesta är förstörda av skogsmaskiner och ris och stora hål. Inte roligt kan jag säga. Här som var så fint förut

    SvaraRadera
  10. Fina bilder!

    Kalla nätter tur att det finns värmesystem!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Så härligt att åka iväg så :) vilka underbara bilder du visar upp :) Väntar med spänning på fortsättningen :) Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Vilken trevlig tur! Halmstad är lite "hemma" för mig. Alla mina släktingar (och båda mina föräldrar) kommer därifrån. Mamma har kvar sommarstugan där, och jag var där varje sommar när jag var liten :)

    SvaraRadera
  13. Halmstad har jag bara varit på genomresa, sist
    när vi var på väg till Skagen var vi där ett tag.

    trevligt att kunna ta med Husbilen så där.
    tack

    SvaraRadera
  14. Så fint det är i Halmstad. Koordinaterna noterade om vi kommer dit. Ha det fortsatt mysigt!

    SvaraRadera
  15. Åh vad skönt att vara på resande hjul igen..spännande att upptäcka edra platser..om di är lika fina som förr och även se nya.Härligt du har det med din kamera och din tid..skönt att vara fri och ledig och bara dra..det ser jag fram emot..Kram min vän och go helg//Karina

    SvaraRadera
  16. Jadu Halmstad är den närmaste staden från oss i Sm-stenar.
    Ja förstås Värnamo, men nej inte den stan tack.
    Halmstad stannar vi oftast till i om vi åker till Ängelholm
    dottern Madelen med fam.Och Jönköping blir det oxå för vårat
    BB Jennie bor i Habo. Vi har lika långt till Habo som till Ängelholm. Gränna är en riktig vacker sommarstad.
    Ja då körde ni Nissastigen utan att svänga av vid vår enda rondell i Sm-stenar, mot Burseryd (Göstas Konditori)vi bor
    4,5 km därifrån.Mkt enkelt att hitta.
    Tänk vad ni får se mkt av vårt vackra land.

    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  17. Men Gud så mysigt att bara dra iväg sådär! Ni kommer att få fortsatt kalasväder verkar det! Kyligare nätter men varma dagar men vad gör väl det. Det finns filtar och så kan man krypa närmare varann om det blir kallt ;-)
    Jag sitter här och fantiserar om vart jag kan åka i augusti. Skyller på att jag måste bearbeta flygrädslan, he he...

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  18. Vad roligt att ni är ute och rullar igen. Denna gången är vi ganska nära varandra, vi är på Gullbrannagården i Halmstad. Säkert har ni märkt att det är grönare här än hemma. Njut och ha det gott. Kram!

    SvaraRadera
  19. Sådant gillar jag, snabba beslut och så iväg;)
    Med en husbil går det ju att vara så spontan, det är frihet det, och nu behöver Ni ju inte trängas med alla andra som är mer tvingade att vara ute på vägarna under högsommaren heller, Gränna är fint, var där senast för två år sedan, då blev det även en cykeltur på Visingsö, det var grejor det;)
    Halmstad minns jag knappast hur det ser ut, men när Du visar Dina bilder så väcks minnen till liv, fint även där, gps är bra Du, jag älskar min;-))

    SvaraRadera
  20. Vilka mysiga bilder du bjuder oss på. Jag är också svag för Gränna och Jönköping efter alla mina besök där. Vägen från J till G är en av Sveriges finaste vägsträckor.

    SvaraRadera
  21. Ni har hunnit med en hel del den sista tiden. Sedan vi kom hem har det banne mig gått i ett enda kör med både det ena och det andra och har knappt varit inne på några av vännernas bloggar, vilket tär lite på samvetet. Men så är det ibland. Dessutom har vi haft huset fullt med folk de tider som vi inte jobbat med både det ena och andra. Nu ska vi försöka att läsa ikapp lite och få klart för oss vad ni sysslat med och vart ni åkt. Gränna har vi inte hunnit med ännu, men visst är det en fin liten stad? Mysigt där nere vid färjeläget också. Förstår ni är på väg västerut en bit. Ha det så skönt, och skönt att veta vad ni tar er för med. Stora kramar 3 M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)