tisdag 8 januari 2013

Nu är glada julen slut, slut, slut...

... julegranen kastas ut, ut, ut...
 eller näe, nå´n julgran hade vi nu inte - det finns det inte plats för i vårt lilla hus... men julen är i alla fall bortstädad och nerpackad för den här gången. 
När jag gått runt och plockat och plockat och trodde jag kommit ihåg allt... då dyker han upp den här lille nissen... och räcker ut tungan åt mig!
haha... du glömde mej :)
Nu var jag inte på skojhumör, utan han blev snabbt tystad och nerpackad (eller snarare nerslängd i närmaste kartong)
Då får jag se de här tre... bakom blomkrukan gömde de sig...
... nu åkte de raskt ner i samma kartong som den retfulle nissen...
Frid och fröjd - färdig!
Den sista kartongen bars raskt upp till garderoben i Överhuset..
Resten av dagen förflöt lugnt, sen lite tv- tittande, lite surfande på nätet och så sängdags...
I morse, när det ljusnat... då får jag se dem... 
... krampaktigt håller de sig fast i gallret - vägrar att släppa taget...
Nu undrar jag bara hur många fler tomtar som gömmer sig och inte vill bli förpassade till den kalla, mörka garderoben... och om jag hittar dem... och när  :)

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Ha, ha!!!! Vem vill bli instoppad i en kartong?!
    Brukar alltid hitta någon glömd tomte framåt sommaren, eller nertassade kulor under soffan...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att tomtarna vill vara kvar tills Knut har namnsdag:)!

    Då dansade vi ut granen i " Klippan " förr!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar liten bur.
    Vart har du hittat den?

    SvaraRadera
  4. Haha! Så luriga är inte mina tomtar. I varje fall har jag aldrig märkt det. Kram

    SvaraRadera
  5. Fniss, humor har du, och visst änner jag ien känslan av att julpyntet likosm aldrig riktigt helt försvinner... iaf inte barren...

    SvaraRadera
  6. Precis den rubriken hade jag tänkt ha igår, men sen inträffade det saker som gjorde att jag inte bloggade. Vi hade glömt en tomte också, tror inte det gömmer sig någon mer iallafall!

    SvaraRadera
  7. Det är dubbelt så roligt att plocka bort dem, som att plocka fram dem. Vi har nog inte fler än att vi hittar dem. Vi har dock inte börjat den skallgången ännu. Kram

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att vi städade bort våra tomtar för tre år sedan, när de är så luriga på att gömma sig. Vi delade ju dessutom ut det vi hade sparat i kartonger till barnbarnen, så nu har vi inga kvar, tack och lov. Skulle vi ändra oss finns det ju nya moderna tomtar som söker nya hem. Men vi tror att uppsägningen av julen är beständig. Visst är det skönt när det är över även när man gillar julen, eller hur? Kram 3 M

    SvaraRadera
  9. Det är konstigt det där att någon tomte alltid missas när man städar bort julen. Men nu har vi gått flera varv och det verkar tomtefritt, så nu åker lådan upp på vinden.

    SvaraRadera
  10. Alla tomtenissar o nissor har jag också plockat bort, men granen o ljustakar o stjärnor är kvar:) till helgen.
    Jag trodde faktiskt jag lyckats i år att få med alla tomtar men icke, igår såg jag min stora kökstomte, tomten jag fick när jag flyttade hemmifrån han hade jag glömt kvar, men nu är han nerpackad.

    Kramiz

    SvaraRadera
  11. I morgon så ska mina rödtoppade tomtar få hoppa i lådan. Jag kommer att sakna mina fina stjärnor som lyser upp så fint. Kanske de får stanna kvar en vecka till :-)
    Regn hos mig hela dagen, hoppas på sol i morgon.

    :-)

    SvaraRadera
  12. Här får tomtarna stå kvar ännu några dagar, inte är det så brått med det inte! Lite luriga är de allt, de där smånissarna som försöker få bli kvar framme tills nästa jul. :)

    Tack för din kommentar! Ha en fin vecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Dom där små tomtarna i buren kan väl få va kvar, kanske kan bli dina lyckototar över sommaren. Jag har slängt ut granen å en del tomtar men har kvar några tycker dom e mysiga.
    Ha de gott/kramen

    SvaraRadera
  14. Haha..det där känner jag igen mig i. Förr pyntades det med småtomtar i fönster och lite här o där..och sen hittade man nån glömd bakom gardinen..eller under soffan.(kissarna) Nuförtiden pyntas det mindre..och gör det lättare att röja undan. Har till o med granen kvar än..den glittrar ju så fin om mornar o kvällar..*ler*
    En härlig dag till dig..
    Kraaaam

    SvaraRadera
  15. Så är det för oss alla. Precis när man stoppat undan kartongerna så ser man något man glömt. Tror jag det att tomtarna inte vill ligga i kylan och mörkret nästan hela livet. Vilken tillvara. Klart man försöker hålla sig framme i värmen så länge man kan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)