söndag 20 januari 2013

Form...

... är temat den här veckan och det kan ju tolkas på många sätt, men efter lite funderande hit och dit så får det bli så här.
Haha... är man svampnörd så är man  :)
Så här är då några former från mitt perspektiv... och arkiv...

Formen som ett parasoll...
stolt fjällskivling...
... som korgar med runda bröd...
brödkorgssvamp...
taggig med mjuka taggar...
gyttrad taggsvamp...
riktigt taggig, som en liten igelkott...
igelkottröksvamp
vita, masklika...
maskfingersvamp
...lite rynkad, som en kjol...
zonticka...
Vill ni se mera på temat så titta in till Suss o Kai med utmaningen Söndagsfoto

15 kommentarer:

  1. Vilka roliga och intressanta svamp-former du visar. Man nästan längtar ju till hösten... :D

    SvaraRadera
  2. Igelkottröksvampen har jag aldrig sett, de andra känner jag igen.
    Ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Förundrad över att du hittar så många annorlunda svampar och fina exemplar.Nästan svårt att se om det är djur eller växter. Fint fotograferat!

    SvaraRadera
  4. Det finns verkligen fantasifulla former i naturen! :)

    SvaraRadera
  5. Här var många fina former. Jag var också inne på att välja ett liknade tema, men valde lite annat istället. Fina bilder är det också.

    SvaraRadera
  6. Oj vad många olika svampar som man aldrig sett :) kul tolkning med vackra bilder Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Trodde jag kunde mycket svampar, men här blir jag verkligen ställd mot väggen, jag har oerhört mycket att lära, brödkorgssvamp har jag t.ex aldrig vare sig sett eller hört talas om.
    Verkligen en njutning att få se Dina bilder, nu vill jag att svampsäsongen skall börja;)

    SvaraRadera
  8. Tänk vad naturen har i beredskap. Men måste säga att det är en massa svampar som vi aldrig någonsin sett. Men otroliga former har du i alla fall hittat. Kram 3 M

    SvaraRadera
  9. Så mange flotte sopper i ulike former. Jeg likte Parasollen spesielt godt:)

    SvaraRadera
  10. Guud, vilka fina svampbilder! Jag gillar verkligen att sitta under fjällskivlingen och mysa!
    Iiihh! Nu är det en jättetusenfoting på TV. Vidrigt! Nu ska jag titta på dina vinterbilder en gång till istället, annars får jag väl mardrömmar :(

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  11. Helt otroligt vilka härliga och vackra bilder du tagit.
    Tänk vilken skatt naturen kan gömma på....iaf för mig ...såna där svampar hittar jag aldrig....
    Häftigt!!!
    Önskar dig en fin inledning på veckan vännen.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  12. Vilka fantastiska bilder av olika form,♥

    SvaraRadera
  13. Supersnygga makrobilder!! Det första som slår mig..är att du verkligen legat där på marken och ålat omkring..haha! DET kallar jag hängiven fotograf..*ler* All svampar ÄR vackra..även om de ofta ratas i jakten på gulingar..I dina bilder uppfattar man små detaljer som man annars inte tänker på..Måste lägga mig på marken lite oftare i sommar..haha!
    kram och ha det gott!

    SvaraRadera
  14. hihi ja den dära brödkorgssvampen blir nog min favorit:-) det må jag säga vad många fina konstverk det även finns i svampriket.
    kram anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)