fredag 4 januari 2013

Det kom ett brev...

... och det var reklam från en bokklubb där jag varit medlem en gång för länge sen...


Ja, det är ju inget märkvärdigt med det... det kommer ju flera gånger per år och varje gång är det en liten "gåva" medskickad... för två år sedan var det suddgummin, förra året var det en pennstump och i år var det den orangefärgade ringen med en tagg...
men
vad är det för något??
Och tror de att de kan locka mig med det fåniga lilla brevet från "Maria" till någon "Sofie"... herrejisses vad tror de?

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Hahaha du sätter grejen på fingret när du ska skala en apelsin.=)

    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Jaha, där fick man svar på det. Den gick ju inte ens att vända blad i boken med :)

    SvaraRadera
  3. hhhhhhhej
    vad roligt att du tittade in hos
    man kan ju undra hur de tänker de där bokklubbarna,för som du skriver inte inte sjytton lockas man att gå bara för att man får en liten apelsinskalare
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Visst är det irriterande med alla "gåvor", klistermärken och annat som bokklubbar och andra lockar med.Men ännu värre är telefonförsäljare....;)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Å för att vara på den säkra sidan...så slängde jag brevet oöppnat! Jag faller så lätt för frestelsen nämligen...inte presenterna man ska få, utan böckerna, alltid är det någon som tilltalar mej, för 9:-
    dessutom...!!
    Här blir det en fotodag i morgon. Mellanprinsessan och jag ska vika hela lördagen åt våra kameror...resa mot okänt mål blir det!!
    Ha en fin helg vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Man kan ju tycka att de åtminstone kan tala om vad det är för gåva de ger... ;-) Sedan är det inte kul att få "personliga" brev när det inte är så personligt.

    Fina husbilsminnen du visar i tidigare inläggen! Och jag ser att du också har en fin muspekare! ;-)

    God fortsättning och trevlig helg!
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Vi skickade ett PresentCard (vårt presentkort) på uppdrag av en kund direkt till sina anställda med ett värdebelopp på nära 500:-. Allt låg i ett guldkantat kuvert. Tyvärr kom det fram, att de flesta slängt det, i tron att det var reklam.
    Ps. Lite vitsigt skulle man kunna uttrycka sig så här: "Det stora bokförlaget hade bokslut". Kram Matts

    SvaraRadera
  8. Det är lite naivt att tro att man kan locka kunder på de presenterna! Bra att du inte faller för lockbetena!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  9. Ja man blir trött på all reklam och lockbeten..om presenter och rabatter,till mig bara mig och ingen annan som får den stora äran att konsumera..mera mera..
    suck, apelsinskalare.Urkass..
    Kram Karina

    SvaraRadera
  10. Instämmer. Alla dessa löjliga försök att verka familjära, gör bara att man blir irriterad. Inte minst när det gäller skräp-mailen. De ser ut att komma från någon man känner, eftersom de som skickar dem, väljer något vanligt svenskt namn, men sen visar det sig vara någob onödig produkt, som man aldrig skulle köpa. Eller så kan man få låna pengar till "låga" räntor. Borde vara ett brott att försöka bondfånga människor på detta vis.

    SvaraRadera
  11. Jag har också fått det där reklamgrejorna varje år och precis som du undrat vad sjutton ska man ha den där prylen till. Att det skulle locka någon till att köpa böcker har jag svårt att förstå

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.