torsdag 10 januari 2013

Söndagsfoto...

... en nyupptäckt fotoutmaning hos Suss o Kai och eftersom veckans tema är TRÄ, så hakar jag på.
Nu är det kanske lite sent, det är ju redan torsdag, men här kommer mina bilder i alla fall - bättre sent än aldrig :)
Skogen är mitt andningshål... så viktig för mig...
 ... och jag älskar träd...
... ibland blir träden till trä, som...
... blir till ved...
Förr... en gång för länge se´n, då gjordes det mesta av trä...
... gamla verktyg... mjuka, slitna, vackra... och med en själ...

20 kommentarer:

  1. Där håller jag med dig helt och fullt...skogen är en stor rikedom på många sätt!!
    Tänk vad mycket nytta det finns med skogen också, de där verktygen har säkerligen skapat en massa vackert av skogens träd, genom åren....vackert!
    Ha de gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på skogen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder på temat! Gillar också trä i alla former. Sorgligt bara när det blir kalhyggen o de bästa svampställena försvinner....
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Mmm, gillar också skog och trä :-)
    Jättefina foton med mycket känsla i!
    2013 ska bli en nystart för min skogskontakt...

    SvaraRadera
  5. Fina bilder...särskilt den från skogen, längst ned av de tre...vilket ljus!! Å visst ska det vara trä...äkta vara!!
    Kunde tro det om Herrfallet, att det är stort på sommaren. Nu såg det tomt och ödsligt ut när vi var där, jag gillar ju inte heller alltför stora campingplatser, om man nu ska stå på en sådan över huvudtaget...Ja, ja...en natt kan man ju kanske testa, och inte under högsäsong...
    Jo men jag (och Leopold med familj naturligtvis) är så oerhört tacksam för ALLA bidrag till fonden, stora som små. Allt är en hjälp, det är tanken som räknas också...Å jag vet att man inte alltid kan ge till höger och vänster, man vill hjälpa så många.
    Ha en bra torsdagskväll vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Fina collage! Fina bilder särskilt i det översta!

    SvaraRadera
  7. Härligt bildcollage du har gjort på trä! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Får ta och kolla upp lite temabloggar, för ibland är det ju så bra teman,det här med trä löste Du på ett suveränt sättt, mycket fint bilder och kloka ord!
    Säger som Du, skogen är mitt andningshåll, önskar bara att jag bodde så jag kunde gå rakt ut i naturen, men så kanske det blir!?
    Engelsbergs Skulpturpark och Engelsberg med omnejd är verkligen värt ett besök.
    Själva Skulpturparken invigs med nya och en del kvarvarande alster varje år i maj, sedan finns det ju em massa gamla byggnader både vid Engelsbergs gamla Bruk och i orter som ligger i närheten, perfekt tur med husbilen;) Och så kan Du då hitta lite till Din "husutmaning" där oxå;)

    SvaraRadera
  9. Trä är en stor del av vårt liv fast vi inte tänker på det. Skogen husen möblerna och alla småsaker runt omkring oss. Vad vore vi om inte trä fanns.

    SvaraRadera
  10. Det är inte utan att man märker att Sverige är ett grälande och har vrit väldigt länge. Vad skulle vi gjort om vi inte haft skogens guld? Det finns också väldigt många vackra saker av trä av olika slag. Kul tema! Ha det så bra. Kram 3 M

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bilder du visar upp :) håller med om att skogen ger en kraft. Bra tolkning på ett härligt sätt Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder!! Finns ingen plats med mer lugn o harmoni än skogen..Såå härligt därute..*ler* För min del är det främst doften av skog o träd som lockar..Sen när vedträna brinner..så har det oxå en lockande god doft. Önskar jag hade en kamin härhemma istället för i stugan..*ler*
    kramis

    SvaraRadera
  13. Verkligen fina bilder av trä.♥

    SvaraRadera
  14. Vilken trevlig fotoutmaning och fina bilder har du lyckats fånga till temat.
    Må gott /bea

    SvaraRadera
  15. Översta bilden...mums!
    Gamla verktyg och redskap för hemmet är helt ljuvligt. Kan bli så rörd att jag nästan gråter när jag ser hur nötta och välanvända de är ibland...och älskade och högt värderade.
    Fint inlägg.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  16. Jag älskar träd i alla former!
    Vackra bilder!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Hej Anki så fina bilder du fått ihop av TRÄ-utmaningen.De gamla verktygen är underbara. Jag har aldrig hoppat på en sådan där utmaning, är nog lite feg.
    Ha en skön helg
    Kram Monkan

    SvaraRadera
  18. I skogen hittar man alltid så fina motiv och det visar du verkligen här. Kram

    SvaraRadera
  19. Ja, jag brukar undra över vad man skulle göra om inte trä fanns? Det är en fin och bra källa till mycket i våra liv. Värme, vila och avkoppling bla.
    Härligt.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.