lördag 5 januari 2013

En solig dag :)

Igår blev det en fin och solig dag - som gjord för en promenad med kameran... 
Tog den "enkla" vägen och följde... just det... vägen - vår lilla, smala grusväg. Den sandades för bara någon dag sedan... men med regn och töväder har det runnit smältvatten, som sen har frusit igen och nu är det halt!
Riktigt halt!
Kan berätta att utan dubbdäck så är det ingen mening att försöka ta sig hem till oss.
En del snö finns fortfarande kvar...
Skönt med en solig dag :)



På åkern och utmed smältande plogvallar hittade jag lite gnistrande is :)

Idag för en liten stund sedan såg det ut så här...

Kanske kan det bli en kameratur idag också :)

Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Vackra vårvinterbilder. (?)
    Visst är det härligt med sol och idag ser det ju också lovande ut!!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att bli sol här med. Jag är stum av beundran över dina fina bilder. Dessutom sätter du ihop dem så fint efteråt. Det blir som små vykort. Du inspirerar mig verkligen till att ge mig ut med kameran idag. Kram

    SvaraRadera
  3. Jo
    vi hade sol i går också!
    Jag tog en långpromenad, sol och plusgrader!
    Det var nästan så man fick lite föraning om vårkänslor!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Av vägen dömma kommer vi inte och hälsar på dig vintertid. Otroligt vad mycket snö du har kvar. Här hos oss är det så gott som barmark överallt. Jag cyklar till jobbet när det är mörkt efter halv sju tiden på morgonen och när jag cyklar hem vid sex tiden på eftermiddagen är det mörkt.

    Jag får börja ta med mig kameran till jobbet för att få till lite naturbilder på dagarna. Å andra sidan du ger oss så vackra naturbilder att se på så det räcker.
    Ha det gott och en varm vinterkram.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.