lördag 8 december 2012

Fredagsmys :)

Casper är och har varit lite hostig och värst är det förstås på nätterna, så för att slippa väcka honom och åka till dagis, så lovade jag att komma till Ugglebo... 
Både Calle och Lina måste åka runt 6 på morgonen och jag var där redan vid ½ 6
(man måste ju vara i tid)
Han fick sova tills han vaknade och verkade nöjd med att farmor satt i soffan och väntade på honom :)
Vi myste en stund i soffan, sen tyckte han att vi skulle elda och leka...
Hade lovat att åka till affären för att skaffa kattmat, så det gjorde vi - och där fanns den här roliga "åkgrejen" :)
Populär motorcykel...
Tillbaka i Ugglebo - efter att katterna fått mat så gick vi ut...
Casper sopade...
och lekte i snön...
... och här har han siktet inställt på morbror Pelles traktor...
och kusinen Lukas... de bor där borta ...
Lukas blev storebror i måndags till en liten tjej, Greta... så liten... så söt :) Var ju tvungen att titta lite på henne och gratulera förstås :)
Sen gick vi in igen...
Här bor de...
... och där borta bor kusinerna :) - sett från köksfönstret...
Snart kom pappa Calle hem och jag kunde åka hem till Lasse igen och sätta mig vid dukat bord - tänk så bra jag har det :)

Idag har det varit ett fantastiskt väder... solen har lyst från en blå himmel - härligt!
Solen har just gått upp...

Mer bilder kommer en annan dag... har inte tid nu, för snart kommer Calle och pojkarna och jag måste förbereda lite mat :)

Ha det gott!

14 kommentarer:

  1. Oh, så fina vintriga bilder och så lugnt och mysigt ni ser ut att ha det där på landet (?).

    Svar på ditt inlägg hos mig: Det är ju det här som är så kul med bloggarna. Man surfar runt, hittar hela tiden något nytt, ibland väldigt intressanta skriverier. Och så hittar man ”gamla” finlandssvenskar :-)

    SvaraRadera
  2. Ser underbart ut nu när vintern kommit på riktigt !!
    Här har de lovat ner mot minus 20 inatt..Hua..

    Ha det gott o en fin 2:a advent..

    SvaraRadera
  3. Att få vara med barn och barnbarn är en rikedom som knappt går att beskriva!

    Vi är "rika"!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med riktig vinter!!!
    Vackra bilder - allt blir så rent o fint o ljuset så vackert!!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Verkligt fina bilder på vinterlandskap med riktigt vinterväder!

    Känns som en dag i februari, tog en promenad när solen stod som "högst" vilket innebär strax över hustaken (enplansvillor)......
    Men så fint det var ute.

    Gosigt med barnbarn, du är säkert en riktigt mysig farmor som tar sig tid....det förstår man :)
    Ha det fortsatt gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  6. Så skönt att lille Casper kunde stanna hemma en dag med farmor. Förstår att föräldrarna är överlyckliga att du kan komma med kort varsel. Det är ju det som är livet.....att få passa sina barnbarn. Ni har visst en riktig vykortsvinter hos er. Kram

    SvaraRadera
  7. Vad underbart med namnet Greta! Det är ju typiska mormors namn! Svea, Greta, Margit, Dagmar, Inga....
    Ha en fin 2:a advent!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Vad skönt det är att kunna ställa upp som barnvakt med kort varsel. Och mysigt är det. Fortsatt skön andra advent.

    SvaraRadera
  9. Härligt vintrigt där!! Fina bilder från din dag med Casper. Riktig julkortskänsla...

    SvaraRadera
  10. Så otroligt vackra vinterbilder du fått! Och på en lycklig liten kille som får ha farmor alldeles för sej själv...glad man blir glad då när man vaknar upp!! Sen förstår jag att vårt fredagsväder skiljde sej från ert...eller rättare sagt, solen fastnade hos er...här var det bara grått, därav mina gråa bilder på min blogg...Men sen var det nästan som på en given signal, så fort jag åkte till jobbet så sken solen som den aldrig gjort förr...
    Så bra att du nappar direkt på mitt lilla äventyr till våren! Tror du kommer att gilla det...och det finns tid för mycket annat också den dagen...
    Kram på sej vännen!!

    SvaraRadera
  11. Ni verkar ha haft en trevlig helg. Här var det -24 grader i natt. Ha det bra !

    SvaraRadera
  12. Oj oj oj så himla fint de bor och så kul att ha kusinerna mitt emot.
    Ja vad gör man inte för sina barnbarn.Grattis till det lilla knyttet.
    Det är verkligen en guldkant på vardagen att få rå om sådana små parvlar.
    Gulligt namn hon fick förresten.Kul att de gamla kommer tillbaka.
    Jag har alltid drömt om ett hus på landet men det kan jag allt se mig i stjärnorna om efter.Gubben vägrar att renovera mera hahaha!!!!
    Jag skall väl inte klaga för vi bor ganska bra fast vi bor i ett samhälle.Det ligger i utkanten. Lugnt och skönt.
    Härliga vintriga bilder. Sååå mycket snö!Lyckostar där.
    Ha det toppen i vintern.Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  13. Oh en kvalitetsdag med barnbarn - härligt. Ni ser ut att ha mysigt. Fina snöbilder, ni ser ut att ha alldeles lagom mycket snö. Vi har lite snöstorm idag...eller nej...snöblåst är nog mer sanningsenligt. De snöra på alla håll:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Det var verkligen riktigt mys, det syntes på varenda bild. Det är ju för härligt. Har också fått rå om barnbarnen i helgen. Man mår rätt gott då. Eller? Kramar 3 M

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.