torsdag 6 december 2012

Busväder!

Ja det kan man verkligen säga... så här såg det ut under större delen av igår...

på väg efter tidningen...
Det snöade, snöade... och snöade
Kvar i äppelträdet...
kvar i torkvindan...
stigen till skogen...
Missnöjd Sixten... gillar inte snön...
Vänta på mej - jag vill komma in nu!
Skulle ju varit till affären igår - väldigt tomt i både kyl och skafferi nu... så tomt så jag tror att mössen har flyttat - i alla fall har jag varken sett eller hört dem nu...
Nu ska jag gå ut och skotta ... gången till garaget
 och garageuppfarten... igen...
 Det jag gjorde igår ser helt ogjort ut... skotta gången till fågelbordet, till vedbon, till "Överhuset" och så ska jag hämta tidningen...
Idag tror jag det ska gå att åka till affären för det har slutat snöa och vägen är alldeles nyplogad... men
som sagt - först måste jag skotta lite :)

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Ja, nog får man motion i dessa dagar....;)
    Jag kom i varje fall lyckligt hem efter min jobbrunda. Men någon plogbil såg vi inte på hela kvällen - ibland visste jag knappt om det var väg eller åker!
    Här vände katten i dörren, men jag får väl gå ut o skotta....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tog du med dig kameran tom till brevlådan? Det visade sig vara rätt för det blev fina bilder.
    Mina möss har inte flyttat. Häromkvällen hade en fastnat i en fälla och en satt alldeles bredvid och åt i lugnan ro.

    SvaraRadera
  3. Ser ut ungefär som hos oss här...med röda äpplen som hänger kvar i trädet och vit ren snö överallt ;)
    Vilket snökaos det blev igår!!
    Men katten där den skulle jag vilja ha för det har jag ingen och det är ju bara för mysigt med en misse:)
    Får nöja mig med mina doggs de är ganska mjuka och goa de med ;)och de gillar inte missar!
    Önskar dig en finfin dag vännen
    Ann-Louisekram♥

    SvaraRadera
  4. Ja du, mycket skotta blir det. Bra, då behöver man i alla fall inte gå till gymmet ;-)
    Mina katter avskyr också kyla och snö. Katter kommer ju ursprungligen från Akrika, så det är väl inte så konstigt. Hunden min, han tycker däremot att det är jättekul.

    SvaraRadera
  5. Så vackert vinjett du gjort till bloggen. Du bor i tomtelandet nu. Kan se smånissarna titta fram efter Sixtens framfart. Ta det lugnt till affären. Det är väl inte allt för ofta som plogbilen kommer förbi! Kramar från oss

    SvaraRadera
  6. Ja du...nu går skyffeln varm...Kommer att få armmuskler som en rysk kulstöterska om det här vädret fortsätter...och det ska det visst göra!! Men mitt i allt elände...så kan jag tycka att det är rätt vackert också!! Bara jag slipper ut på vägarna...satt fast ganska rejält igår när jag skulle till jobbet, gick åt en hel del svordomar, skottande och sen rejäla gubbar som puttade på. Fram kom jag till slut, om än lite sent...
    Så, nu ser din blogg ut som vanligt igen, headern tillbaka...
    Sixten...han ser ungefär lika uppgiven ut som kattdamerna här om de råkar komma ut...det är inte kattvänligt på utsidan av dörren!!
    Ha det så gott vännen, och du...jag ska lura med dej på ett litet äventyr i vår, i dina hemtrakter...
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Ungefär som hos oss i södra Finland då. Fint med snö, men inget kul väder om man ska vara ute på vägen med bilen...
    Ooooh, stackars Sixten! :-)

    SvaraRadera
  8. Busväder jo det kan man säga!

    Kaos och panik i Stockholm i går! Det kom ju snö!

    Folk var nära att slåss om plats på de få pendeltåg somm gick!
    Jag är övertygad om att du har bättre snöröjning än vad vi har!
    Jag vet i alla fall att den var bättre i Vånga på 50- talet!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Det ser riktigt härligt ut hos dig! Collaget på missnöjde Sixten är bara såå läckert!
    Äntligen blev det vinter - men i vissa delar av landet kom det visst lite väl mycket från ovan på en gång....

    SvaraRadera
  10. Fina bilder du tagit, men jag är glad att det inte ser ut så hos mig. Jag sympatiserar helt med Sixten. Ha en fin helg

    SvaraRadera
  11. Fina bilder där i vintern:)
    Idag är vädret finare med sol och gnistrande snölandskap:)

    Önskar dig en fin helg ocg trevlig 2:a advent
    Kram till dej

    SvaraRadera
  12. Hoppas det slutar snöa snart för nu är man bra less på att skotta och skotta och skotta.

    SvaraRadera
  13. Mors,,Tack för ditt besök hos mig,,jag har noterat ditt svar..Här hade vi busväder i natt,men det har lugnat sig nu,men även du har haft samma bus,,klart att inte Sixten gillar läget då..Haé Kram.

    SvaraRadera
  14. Bättre sent än aldrig. De små liven som vi haft här sedan i fredags har hållit oss ifrån allt vad datorer liknas vid. Det har varit fullt upp här, men vi har haft det underbart härligt. Barnen uppskattar all snö så det är väl bara att acceptera, oavsett vad man egentligen tycker. Inte lött hos er om vägen inte blir plogad. Kram 3 M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)