onsdag 19 december 2012

Den som söker han finner...

... ja, så heter det ju...
Nu är det ju inte helt säkert att man hittar det man letar efter, men man kan ju hitta annat kul,
som den här gamla lådkameran t. ex. Det är faktiskt min allra första kamera (ja, jisses - så gammal är jag) Det var egentligen min farmors gamla kamera som jag fick överta... Jag var nog kanske 7-8 år och ja... det var väl så det började... Har haft många olika kameror sen dess - synd att jag inte har dem kvar också...
Nu får den dela plats med lite annat gammalt på hyllan... farmors kaffeburk... porslinsbocken jag fick av mamma en gång för länge, länge sedan... och lite annat :)

Ta det lugnt med julstöket!
Ha det gott!

20 kommentarer:

  1. Lådkameran minns jag mycket väl. Lite annorlunda mot dagens digitalkameror. Två av mina barnbarn hjälper mig med julstöket denna veckan, så det flyter på bra som du nog förstår. Bloggen får vänta. Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Den där lådkameran påminner om min mammas gamla lådkamera som jag har kvar än som minne efter henne :)
    Tänk så fort utvecklingen går numera i teknikens värld.....
    Önskar dig en fin dag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Vad kul att hitta...både hit och, som du gjort, gamla saker...man kommer aldrig ifrån sitt ursprung, känns ganska skönt att åtminstone lite av allt man haft finns kvar.....och att fota är ju inte det sämsta.
    Ta det lugnt i julstöket.
    Ha det gott/

    SvaraRadera
  4. Men då, vilka fina saker du hittat. Kameran ser inte dagsfärsk ut näää, men de var ju din farmors:) vet du jag har sparat alla mobiltelefoner vi haft snacka om att de precis som kamrorna krymt :) Du har alltså varit fotograf nästan hela livet, klart d kan ta fina bilder med så många övningsår på nacken:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Trevligt med gamla saker som väcker minnen

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad fin och välbehållen kameran ser ut. Vi hade också en med "dragspel" en gång. Men den är helt sönderlekt.
    Har du fotograferat sedan 7-8 årsåldern, då förstår man att du är så duktig.
    Roligt med de andra gamla sakerna också.
    Önskar di en riktigt bra jul!

    SvaraRadera
  7. Åhhhh....du har kvar den!! Jag fick min pappas första kamera, men den "opererade" jag sönder...hur kunde han låta mej göra det??
    Här är det en lugn dag, ska göra lite julgodis nu frampå kvällen. Vi har dragit ned på allt sådant, och lägger fram mer frukt istället...Man behöver ju faktiskt inte äta tills man mår illa...nu syftar jag egentligen mest på mej själv, jag är en riktig godisråtta nämligen!!
    Jo men jag försöker verkligen tänka på dom som har det svårt, även i vårt eget land. Ömmar lite extra för min lilla kollega som kommer från ett annat land och har mamma långt uppe i norr, hon tycker det här med jul blir extra jobbigt, inte kan hon åka hem heller. Sen är det roligt med alla nationaliteter på jobbet, igår fick vi persisk risgrynsgröt av en kollega. Sååå himla gott! Man kokar risgrynsgröten på vatten istället för mjölk, har i en jädrans massa socker, saffran, kanel, kardemumma, mandel och pistagenötter. Sött, gott och väldigt vackert!!
    Ha en bra fortsättning på dagen vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt med en gammal lådkamera. Kommer ihåg den min pappa hade o tog bilder på semestern!
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  9. En minnenas hylla! Vad härligt. Ha dé gott!

    SvaraRadera
  10. Jag hade en gång (60-70 talet) en Instamatic kamera, som tog jättebra bilder. Den blev tyvärr hängande i ett träd över natten....i ösregn. Sen ville den inte mer! Men fotona finns kvar i albumet, som tur är!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  11. Vi Önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År !

    MVH Janne o Lilly !

    SvaraRadera
  12. Jag har också en så´n lådkamera - min första. Har sparat alla kameror i en kartong och har svårt för att göra mig av med dem.
    God Jul önskar jag dig!

    SvaraRadera
  13. Så fin din första kamera var ,kul att ha den framme - utvecklingen har verkligen gått framåt:)

    Önskar dig en riktigt god jul och ett gott nytt år:)
    Kraam till Dig:)

    SvaraRadera
  14. Porslinsbocken var jättefin! Å vilken härlig kamra, lite besvärligar att ta bilder med en sådan än allt det moderna nu! Ha en riktigt fin God Jul! Kram Iréne

    SvaraRadera
  15. Kul att samla allt gammalt på en hylla. Jättefin bock!

    SvaraRadera
  16. I din presentation på bloggen förvånas jag över varje gång hur ung du ser ut. Inte är du lastgammal inte. Kram Tomtefar

    SvaraRadera
  17. Vilken mysig blogg du har.
    Hit måste jag komma tillbaks :)

    SvaraRadera
  18. Kikar in igen för att:

    Önska dig en riktigt God Jul vännen <3
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  19. Du är välkommen hit. Jag hittade äntligen och i god tid, en bra julklapp till "lilla gubben". Gömde den så han inte skulle se den för tidigt. Nu kan jag inte själv hitta den. Kanske du skulle kunna hjälpa mig?
    Nå ja, God Jul på dig kära Anki!

    SvaraRadera
  20. Ser att det är fler som sysslar lite med nostalgitankar. Det är fantastiskt med din gamla lådkamera. Mats har en gammal kamera efter sin pappa som vi har undanställd. Men vi får nog ta fram den. Vi är precis hemkomna till husbilen som vi har parkerat en liten bit från äldsta grabben. Vi har firat lite jul med barnbarnen idag och varit ute ganska mycket och lekt i snön och är dötrötta. Men en härlig dag har det varit. Kram i julstöket. 3 M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)