torsdag 27 december 2012

Annandag... och så tredjedag jul...

På Annandagen kom Calle och pojkarna... och som vanligt blev det full fart...
lek och stoj, först ute ...
... och sen inne... om inte klackarna i taket så i alla fall huvudet... Caspers huvud, när de busade lite, Casper och pappa Calle,
Och Ludvig blev såå trött och somnade i pappas knä - det är slitsamt att fira jul i flera dagar :)
Titta... jag kan öppna dörren själv!
... men måste stå på tå :)
Idag - strax före kl. 8 på morgonen...
... det såg hoppfullt ut - solen på väg :)
Och visst kom solen fram en stund :)
plogat och sandat
Plusgrader på termometern byttes snart mot minusgrader...
... och vattnet blev till is
Hämtade tidningen och gick förbi hästhagen...
Söt va?
På bordet har min finaste hyacint slagit ut... doftar jul :)

Bara några dagar kvar av 2012...

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Du har också förmånen att rå om barnbarnen mycket i jul, ser jag. Vilken lycka att kunna nå ända upp till dörrhandtaget! Jättegullig bild! Kram

    SvaraRadera
  2. Så där vackert med mycke snö har vi haft här också och idag sken solen så gott men snorhalt har de blivit. Jag fick leka ute i snön igår med barnbarnen hade en härlig dag, ja de e gott med de små.
    Ha de fint/kramen

    SvaraRadera
  3. Javisst har det varit en underbart vacker dag!!!! Härligt med både sol o månsken! Söta barnbarn! Förstår att det är full fart!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Hej !!
    Läser din blogg med jämna mellanrum sedan jag fått upp ögonen för den, efter att du skrev en kommentar på min.
    Blir lika överväldigad varje gång jag ser dina fina foton, hur fina som helst :).
    Undra därför vilket bildprogram du använder?
    Hälsningar Lisbeth

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder!
    Vi fick ju umgås med de stora barnbarnen i jul!
    Roligt att de vill va me os gamlingar!
    Solen har jag inte sett på flera månader men den skall troligen visa sig i dag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder på barnbarn, häst och sandad väg! Det ser ut att bli sol idag också ;-)
    Ha det gott!
    / maria

    SvaraRadera
  7. Tror vi får en lika vacker dag idag!! Solen gör sina tappra vid skogskanten ser jag, så nu hoppas jag att jag hinner med en promenad innan jobbet också.
    Fina bilder på de små...och ja är man kort i rocken så...det går till slut i alla fall!! Det gäller att vara påpasslig med kameran, oftast kommer dessa ögonblick aldrig igen, och tänk om femton år...!! Han kanske inte tycker bilderna är så roliga då, men resten av familjen...!!
    Nu ska jag ägna mej åt yngsta dot´ra, som är hemma på turné över jul...och snart sätter sej på tåget till Stockholm för vidare äventyr över nyår.
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Kim och jag vill passa på att önska vår favo-kommentator en god fortsättning. Kram!

    SvaraRadera
  9. Tack för tipset !!
    Hoppas den är borta nu./ Lisbeth

    SvaraRadera
  10. Ja äntligen lite sol, som jag har längtat.... synd bara att man jobbar ;)

    SvaraRadera
  11. Man ser på husbilden, att lugnet lägrat sig efter all lek.
    Vilken jättefin häst!
    Önskar dig ett bra slut på året.Det är inte mycket kvar nu.

    SvaraRadera
  12. Du skulle kunna starta en jul- & vykortsfabrik. Lika vackert som vanligt. Kram

    SvaraRadera
  13. Härliga julbilder..fint..mysiga barnbarn och lilla hästen där.
    Önskar dig en fin nyårshelg..
    Kram Karina

    SvaraRadera
  14. Njuter som vanligt av dina fina och härliga bilder!!!
    Visst är det fantastiskt att få vara ledig och njuta av sådan fin gemenskap och underbara barnbarn :)
    Önskar dig fortsatt fina dagar vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  15. Det är som vanligt härliga levande bilder som ger en fantastisk värme. Men Gud, så mycket snö ni har! Nästan jobbigt. Vi är på väg söderut, men bara för några dagar. Men skönt att ha sitt eget lilla hus med sig. Kramar 3 M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)