söndag 18 december 2016

Skyltsöndag # 85

Ny söndag ... nya skyltar - eller gamla skyltar från arkivet, då jag inte sett några roliga skyltar den här veckan - trots att jag varit till sta´n. Kan tyvärr inte lova att bilderna inte varit med förut - har lite dålig koll...

Stannandeförbud - och varning för flygplan... 
... kanske förbudet gäller flygplanen också :)

Läskigt med broar som rör sig!

Om du möter en stor våg - Spring!


Det är BP  som förvaltar denna utmaning
 och
  HÄR finns hennes länklista till övriga "skyltare"


Ha en trevlig fjärde advent!

11 kommentarer:

  1. Du måste leva farligt ifall det är så att du har de skyltarna hemmavid. Kram

    SvaraRadera
  2. Ack ack, den sista verkar livsfarlig!
    Den rörliga bron verkar ha rört bort sig ;)

    Nä, ibland blir det skylttorka, faktiskt. Även om skyltar finns.
    Skyltsöndagskram ♥

    SvaraRadera
  3. Det spelar ingen roll om dina skyltar är nytagna eller arkivbilder - de är alltid suveräna. Så det så:-)

    Det första jag tänkte när jag såg ettan var just om även flygplan hade stoppförbud där, eller om på-- och avstigning var tillåten;-)

    Undrar hur snabbt bron rör sig:-))))

    Okej, den här vågen skulle jag nog inte lyckas sprinta ifrån. Som tonåring kanske, men inte nu längre;-)

    Tusen tack för ytterligare tre toppen skyltar och länkarna:-)

    SvaraRadera
  4. Rörlig bro i skogen :-) Springskylten skulle bli en utmaning för mig. Kul att arkivet är så skyltrikt :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja här får man verkligen akta sig för en varierad samling företeelser. Tror nog att jag är mest rädd för att möta den där vågen faktiskt. Skulle nog inte kunna springa ifrån den fort nog.

    SvaraRadera

  6. Kul skyltar till jul. :D)

    SkyltKram ❤

    SvaraRadera
  7. Kul skyltar :) Svårt att finna tid att hitta nya skyltar i jultider ;) det finns ju lite annat som tar tid just nu!
    Önskar dig sköna dagar fram till jul - sådana som lämnar lite plats för att njuta av stämningen!

    SvaraRadera
  8. Lika roligt varje gång jag tittar in här på dina skyltinlägg! :)
    Jag märkte att jag har några skyltar jag också i mitt bildarkiv när jag letade något helt annat. Får nog samla ihop dem och skylta med dem i ett inlägg längre fram.
    Ha det gott så här dan före dan före dan före dan före dan före dopparedan.

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga skyltar! Den där rörliga bron verkar vara riktigt farlig ;-)

    SvaraRadera
  10. Vågskylten var kreativ (och skrämmande!) ;)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)