onsdag 28 december 2016

Promenadväder :)

Några riktigt soliga dagar ... nästan lite vårlikt ute ... och himlen är alldeles blå :)
De röda nyponen lyser i solen ... och alens hanhängen är beredda när våren kommer...

En lav och tre svampar... den vackra vägglaven som är så vanlig...
... stubbhorn och glitterbläcksvamp ... och en brödkorgssvamp...

Tittade in i ridhuset, där Camilla just avslutat  morgonträningen med fyraårige hingsten Àlfur ... en riktig snygging!


På hemväg efter att ha vittjat brevlådan som vi har uppe vid gården stannade jag och tittade på unghästarna...
Här är de på väg till vattnet...

 De ser lite fundersamma ut ... hm ... is! Jag kunde inte annat än skratta när fuxen tog tag i slangen och skakade den...
 ... för att i nästa ögonblick beslutsamt kasta upp högerbenet och stampa på isen med hoven så vattnet stänkte ... 
 Smart :)

Sedan bråkade de en stund med varandra ... gäspade lite ... eller om de skrattade åt mig kanske...

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Nu vet jag en som kommer att ÄLSKA dessa fina hästbilder - Cat! Skrattade got åt hästens roliga "hockeyfrillor" - hahaha:-)

    Otroligt fina foton på svamparna också.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin och rolig hästberättelse! Och vilka bilder du tar! Måste visa dem för mitt hästtokiga barnbarn!

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt skåda svamp och häster
    du om detta är en mäster
    på att knäppa
    och inte ur synen släppa
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh så många härliga hästbilder! En sådan klok fux :-) Tur att han hade kraft i sitt ben och att bara ytvattnet var fruset.

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra bilder och av himlen att döma känns det nästan som vår. Hos oss är det betydligt gråare men snart blir det långrunda med Miss E.

    Ha en fortsatt bra dag :D

    SvaraRadera
  6. Ja, tänk så härliga solskensdagar vi haft! Idag är det däremot grått här.
    Önskar dig en god fortsättning på helgerna!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hej, vilka fullträffar du fick in bland kusarna! Helt underbara foton, och jag saknar "mina" hästar sååå in i bomben! Dom är ju inte dumma, lite is kan inte hindra dem. Här hade dom vattenkar med elslingor just för att vattnet inte skulle frysa, men de fungerar inte hundra...
    Nu dripperdroppar det ute så det snart är rena vårfloden, bara för att om några dagar frysa på igen. Fullsmockat i byn av turister nu under helgerna, sen blir det mer sporadiskt fram till sportloven. Önskar dig ett gott slut på detta år och ett ännu bättre nytt, ifall vi inte hörs
    Kramiz från pörtet

    SvaraRadera
  8. Vilka roliga unghästar, ja de är inte dumma och vet precis hur man ska göra. klart de skrattade av glädje när kompisen fixade drickan till dem. Förstår du hade en trevlig stund där Anki, hi hi . . .
    Vi haft två soliga dagar, men idag mulet då blir det genast mörkare fortare på kvällen, men vi vet vad som gäller nu . . . . ljusare för varje dag . . .

    Anki glöm inte din vinter Header, hi hi hi . . . du som tar så fantastiska bilder har mycket att ta fram. Jag har fortfarande inte bra kläm på fixa Header, måste skärpa mig.
    Gott Nytt år önskar jag dig och alla de dina kära./ Eva

    SvaraRadera
  9. Soliga dagar gör en glad. Det gör kanske skrattande hästar också :)

    SvaraRadera
  10. Såg ut som en riktigt härlig promenad! :)

    SvaraRadera
  11. Åh så fina bilder du visar, jättemysigt set det ut.
    Önskar dej ett riktigt gott nytt år, kramar����

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)