onsdag 7 december 2016

Julmarknad och lite annat...

I helgen som gick var det den årliga julmarknaden på Löfstad Slott och det är den enda julmarknad jag brukar besöka ... lagom långt, lagom liten och framför allt så är det inte en massa krimskrams.
En solig och fin dag - andra advent ... och alldeles lagom med snö :)

Mötte upp barnbarnen och första stoppet blev hos "Sockerstollen" för att köpa sockervadd. Minns att jag gillade det som barn, men nu ... näe, det är nog inget för mig - alldeles för sött - men Casper och Ludvig smaskade glatt i sig kladdet :)
 Vi beundrade gymnasieelevernas pepparkaksbygge ... och tittade runt i slottsboden och gick sen runt lite i slottet och tittade på allt som fanns innan jag återlämnade pojkarna till föräldrarna :)

På flera platser fanns eldar att värma sig vid ... i stallet finns det här gamla seldonet kvar...
Är ju lite svag för fönster... det här var lagom fint :)

Lite senare på eftermiddagen kom barnbarnen till oss - föräldrarna skulle på "galej" med julbord i södra länsdelen och grabbarna skulle sova här hos oss.
Vi spelade en del sällskapsspel, tittade på tv, gjorde en pizza...
... sen somnade de och sov gott hela natten :)

Följande morgon  blev det mer sällskapsspel och efter frukost gick vi ut för att idka vintersport - ja, inte jag då - jag stod bredvid och förevigade det med kameran :)
Roligt hade de!

På e.m. kom föräldrarna och hämtade dem ... oj, så tyst och tomt det blev...

Nu är det redan onsdag och idag kom vinsten från Bosse - jag försvarade min titel som korsordsmästare från förra året och känner mig mycket glad ... och lite stolt :)
Tyvärr ingen vinst på lotten, men man kan ju inte få allt :)

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Ja, ungar gillar iallafall snö :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med barnbarn och att få rå om dem 💖 fina bilder från julmarknaden!

    SvaraRadera
  3. Bra med en julmarknad utan krimskrams. Det finns inte så många kvar verkar det som.
    Riktiga gladbilder med barnbarnen. Att åka pulka var ju en höjdare, det minns jag!

    Är oerhört stolt över dig att du försvarade din titel som korsordsmästare. Du är otroligt duktig! Å nästa år gäller det - att vinna tre år i rad borde ju vara en morot om man säger så:-)

    SvaraRadera
  4. Jag gillade med sockervadd när jag var barn, men precis som du så tycker jag nu att det är alldeles för sött. Så härligt att få rå om barnbarnen utan föräldrar. Det är det bästa. Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken helg! Marknad på Löfstad, rätt många år nu, sen jag var där, men det ser ut att hålla stilen. Härligt att få låna barnbarnen, men jag håller med att det blir tyst n-r de far. Jag fick prata med mina i kväll. Känns också bra, men inte detsamma.

    SvaraRadera
  6. Grattis till den fortsatta mästartiteln! Förstår att det blev tyst.... två små härliga pojkar som säkert har mycket att berätta. Idag får du hålla i hatten - fy vad det blåser. Nu ska jag till "din stad" och jobba. Kram

    SvaraRadera
  7. Förstår att det var roligt att du kunde försvara titeln. Du låg före mig hela tiden så jag tycker att du var en värdig vinnare! Jag är nöjd med att jag stadigt klättrade uppåt och tog flera delsegrar. Dessutom vann jag 30 kronor på min lott ;-)

    Vilken härlig helg ni hade! Ska man gå på julmarknad så vill jag att det ska vara lite klass på den och inte bara lottstånd. Lite så var det hos oss...

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Det ser ut som att ni haft det mycket trevligt ihop, du och barnbarnen :-) Kommer ihåg att jag tyckte sockervadd var så förfärligt kletigt, men jag ville alltid ha ändå när jag var liten. Åt ju dock aldrig upp det.
    Nästa gång kanske det blir en storvinst.

    SvaraRadera
  9. Grattis Korsordsmästaren Anki, så roligt att vinna och få äran, bra gjort.
    Idag löste jag korsordet på Arla - mjölkpaketet, hi hi hi . . .
    Trevligt att få gå på julmarknad med barnbarn, ssäger som du, fy för sockervadd alldeles för sött.
    Härligt med snö, men nu har ni väl fått regn, det har vi fått och blixt halka.
    Ska kolla var Lövstad ligger . . . .
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  10. Så mysig julmarknad, pulkaåkning är riktigt roligt.
    Stort grattis till vinsten.
    Ha en fin dag kramar

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)