onsdag 27 april 2016

Svaret...

... på veckans GW är detta -  en  filmrulle för en analog gammal kamera...
Kollade bästföredatum på kartongen ... 2004 stod det ... tänk vad tiden går :)
Fem helt rätta svar fick jag och snabbast var Lilla Syster som alltså tog tre poäng igen! Bra jobbat Monica!
Två poäng vardera till
Sanna
UllaMaria
 Eva Trillian
och
 Maria med bloggen Lila violer
Znogge får en poäng för nästan rätt - gissningen var gammal filmrulle till en filmprojektor...

Om en vecka blir det ny chans till poäng!

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Tänk så självklart det blir när man ser hela bilden! Klurigt och bra fotograferat :D

    SvaraRadera
  2. Mycket klurigt, skyller på gubben på dålig gissning,

    SvaraRadera
  3. Mycket klurigt, skyller på gubben på dålig gissning,

    SvaraRadera
  4. Oooops. Ingen gissningslycka här heller. Å sådana fotorullar har jag ju sett i åratal och låtit framkalla hundratals gånger...

    SvaraRadera
  5. Nostaligkänsla med filmrulle men inge jag önskar gå tillbaka till. Så mycket enklare och snabbare det är med digitala bilder.
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Det VAR det :) trodde nog nästan inte det eftersom det är en sällsynt sak för någon att äga fortfarande :)

    SvaraRadera
  7. Visst har jag sett fotorullar! Men i min hjärna finns de inte kvar, haha.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Nostalgi den bilden där :-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Min fantasi måste vara helt i botten för jag lyckas aldrig klura ut dina bilder. Men naturligtvis är det du som är otroligt påhittig. Kram

    SvaraRadera
  10. Men åh, varför såg jag inte det? Du är påhittig. / Britt

    SvaraRadera
  11. Hittills har jag inte lyckat klura ut en enda av dina bilder. Men skam den som ger sig!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ha ha jag hade helt glömt att man fotade analogt en gång i tiden ;-) Hade aldrig kommit på det.
    Vet inte vad det är för blomma/blommor jag har fotat, men gissar att den du frågar efter är en queen's tears houseplant

    SvaraRadera
  13. Jag missade din tävling. Men när jag ser bilden får jag riktiga nostalgikänslor. Tänk vad bökigt det kunde vara ibland när man skulle ladda kameran med dessa rullar, vilka ibland kunde fastna när man skulle mata fram ett steg. Idag är det ju så otroligt enkelt och smidigt och man ser resultatet på en gång istället för att få hem en drös bilder med suddigt motiv och dålig skärpa. Kram ♥

    SvaraRadera
  14. Jag missad det också! Men härlig nostalgi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fin kommentar på min blogg! Önskar dig en fin helg! Kram från Ethel

      Radera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)