tisdag 12 april 2016

Guess What? # 15

Så är det redan tisdag igen ... och här kommer veckans fråga...
... ja, just det ... vad är detta?
Snabbast med rätt svar får 3 poäng, övriga med rätt svar får 2 poäng och den som är nära får 1 poäng. Aktuell poängställning ser du här till höger.

Hos Sanna med bloggen Gems of my Life hittar du länkarna till alla deltagare i denna roliga fotolek!
Nu sätter jag på kommentarsgranskningen och den får vara på tills jag ger rätt svar i morgon eftermiddag.
Släpp loss fantasin och börja gissa!


Lycka till!

16 kommentarer:

  1. Det ser ut som en pärlplatta tycker jag :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är en pärlplatta!

    SvaraRadera
  3. Det där måste ju vara en pärlfigur. Eller kanske en pärlplatta men man tycks ju se genom pärlorna så det borde vara en figur!

    SvaraRadera
  4. Jag tror det är nabbipärlor.

    SvaraRadera
  5. Tittar hastigt in och hoppas du får några sköna april veckor.
    Jag och Rolf ska till dotter Tina o Paul och njuta av våren tillsammans med dem.
    Fast på dagarna gör vi vad som faller oss in, de jobbar på och ska någon gång i juni till Kanada ett år.
    Så vi passar på att få rå om varann.
    Solskens kram/ Eva

    SvaraRadera
  6. Jag tror att det är en "pärlplatta". Alltså små pärlor som man gör en bild av och sedan stryker så att plasten smälter ihop.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  7. Nu tror jag att jag har en bra gissning att komma med. Kan alltså vara helt fel - inte ovanligt. Men det hindrar mig inte så jag svarar tvärsäkert: Det är ett plastpärleunderlägg.
    Allt gott o kramen

    SvaraRadera
  8. Den bilden gör mig glad:-) Härliga färger. Frågan är bara vad det är...
    Färgglada värmeljus kanske. Ett sällskapsspel. En blomma är det iaf - hela "installationen" alltså.

    SvaraRadera
  9. Noga räknat en struken pärlplatta! Kram

    SvaraRadera
  10. Nu är vi tillbaka i Sverige och så kan jag läsa alla blogginlägg igen. Tycker mig känna igen den bilden. :)
    Är det inte dessa, som barnen sa att de "pärlade" sen fick jag stryka på dem med strykjärnet så de smälte ihop lite. De hade plattor med nabbar där de satte "pärlorna".
    Nu hoppas jag få tid att läsa igenom gamla inlägg också.

    SvaraRadera
  11. Oj, ska bli spännande att höra rätt svar, jag har ingen aning. Kul!!

    SvaraRadera
  12. Vilken otroligt vacker bild ❤️
    Jag tror det är pärlor"rörpärlor" som man smält ihop och nu kan hängas mot ett fönster :)
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  13. Pärlplatta. Men då måste det vara litet ljus bakom. / Britt
    Eller sugrör? Nej, det tror jag mindre på. DS

    SvaraRadera
  14. Gissar på ett duschdraperi.
    God förmiddagskram! ♥

    SvaraRadera
  15. Haha...jag vet ju men lovar, ska inte avslöja :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)