måndag 18 april 2016

Blott vitt blev mitt val :)

Jahaja... så fick vi då ännu en uppgift av lekledaren Bosse ... och nu har vi hunnit halvvägs i tävlingen, säger han - kul så länge det varar  :)


Först skulle vi välja en färg - jag velade lite ... men till slut blev mitt val VIT. Sedan var det dags att fota följande saker  i den valda färgen:

1. Fasad ... baksidan av ett hus vid granngården.
2. Dörr ... vår ytterdörr  :)
3. Postlåda ... den vita är vår...
4. Bil ... vet inte vems, men den är vit.
5. Cykel ... här har den stått i många år :)
6. Leksak ... inte helt vit, men grundfärgen är vit :)
7. Fritt val  - ett oväntat möte - och jo det var det allt att möta denna jättehög med vita fjädrar i skogen. Jag hörde att grannens höns blivit attackerade av duvhöken förra veckan och jag misstänker att det här är rester från den måltiden...
8. Klädesplagg ... ett vitt linne
9. Balkonglåda/ blomlåda under fönster/ balkong ... man tager vad man haver - den tomma balkonglådan under fönstret till Lillstugan fick fick några växter för syns skull :)

Så vill han ha musik också, Bosse - musik med rätt färg! jag hittade den här gamla skivan på YouTube...
                         

Jahaja ... vad gör man inte för en extrapoäng - här kommer min selfie!
Okammad, men det bjuder jag på :)


Ja så blev det... mitt bidrag till Bosses uppgift nr. 15.

Ha det gott!

18 kommentarer:

  1. Mmmm glass vad gott, jag får nog gå ner och inventera i frysen. Ingen rolig syn där i skogen med alla vita fjädrar, stackars hönan. Du borde ju ha full pott på lekuppdraget =) Ha en fin måndag, men blås inte bort om du går ut i eftermiddag, fy vad vinden tar i. Kanske är det varmare väder på gång??? Man kan ju alltid hoppas! Kram

    SvaraRadera
  2. Där fick du till alltihop :)

    SvaraRadera
  3. Full pott! Och så gott!
    Fjädrarna vore min yngsta dotters mardröm. Hon har höns hemma i hönsgården.
    Glassig Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Ännu en gång har du engagerat dig i uppgiften. Tur att jag inte är med där. / Britt

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder, så kul att att fota lite, och folk tittat och undrar. Stackars hönsen. Även du en glass selfie kram

    SvaraRadera
  6. Haha, du kämpar på i Bosses tävling, jag har aldrig kommit igång! Du kommer att få poäng, den saken är klar!
    Kram

    SvaraRadera
  7. fina bilder på vitt. Det grejade du suveränt och som grädde på moset eller glassen så blev det en selfie också. Nu får du nog extra poäng.
    Ha det gott !
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till ett vält utfört uppdra men synd att du fastnade just för vitt ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Det var inte lite han kräver den gode Bosse, men du fixade det, vem är förvånad? Inte jag...
    Ännu några fina fjäderfän som gått åt, tänk det känns nästan som kannibalism när fåglar käkar fåglar...
    Bävar för när grannens höns får börja strutta på gården, men vad ska man annars ha dem till? Inlåsta i hönshuset, nä, det gör ju ingen glad
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anki. Du vet väl om att bilder som skrämmer domaren ger minus femton poäng. :) Nu syftade jag inte på en okammad glass. :) utan alla fjädrar och "ond" död. Härligt inlägg med dramatik och snyggaste cykel-bilden hitintills. Det känns som julafton när jag ska in och se vilken låt/dikt ni valt. Om ni vågat ta en selfie.
      Hoppas du är helt frisk nu och att glassen hjälpte mot de sista bacilluskerna.
      Kram Bosse som lovar en lugnare aktivitet nästa gång.

      Radera
  10. Ja vitt o ljust är bara så vackert!
    Vår "Bobil" är ju delvis Vit :-)

    Ha det gott o glassa på :-) Kram

    SvaraRadera
  11. Många bobilar har mycket vitt!
    En tacksam färg!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Hahaha! Blev lite förvånad att du valde vitt faktiskt! Trodde du skulle satsa på antingen en svampfärg eller grönt. Men vid närmare eftertanke finns det ju inga svampar ute just nu och grönt är det ju inte heller.

    Du gjorde iaf ett helt fantastiskt jobb med att leta upp de rätta motiven:-)

    SvaraRadera
  13. Helt oväntat kom det över mig. Skivan du spelade Minnet av mamma när hon satt på mjölkpallen och mjölkade och sjöng just den här biten och så "när det våras ibland bergen" Jag som en liten pytta som satt i kons höbås och klappade en varm mule. Tack för det fina minnet som du väckte med den skivan

    SvaraRadera
  14. Jösses stackars hönan! Duktigt jobbat med att hitta allt du behövde i vitt :-) Fin glass-selfie!

    SvaraRadera
  15. Härligt inlägg och så bra saker du hittat. Vitt är vackert och gör sig bra i bild. Här regnade det i går så jag får ta i tu med selfien och glassen i dag ;-) Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  16. Grattis till ditt vita, fina lek/utmaninngsfotande hos Bosse. Bra jobbat!

    SvaraRadera

  17. Snyggt jobbat å glassen såg god ut. :D)

    Kram ♥

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)