onsdag 6 april 2016

Bosses utmaning fortsätter ...

... nu med uppgift nr. 13 och den här gången är det dags att leta reg.nr. igen :)

När man bor lite avsides så är det en större utmaning än vad man kan tro.
Hur som helst - igår var vi till Finspång och när jag skulle svänga ut på Bergslagsvägen efter att ha släppt av Lasse hos optikern ... då såg jag den ... bilen med siffror i sjunkande stege - 543 - en av två saknade skyltar!
 Beslutade mig för att förfölja den ... ja kanske inte hur långt som helst, utan jag hoppades den hade ett ärende i samhället. Först hade jag tre bilar emellan och det kändes bra - så småningom var det bara den jagade och jag - runt på gatorna i Finspång - höger, vänster, höger ... o.s.v. 
Efter en stund kändes det lite konstigt, så jag tog plötsligt av åt motsatt håll i en korsning och vips så var jakten avslutad. Jodå, det ordnade sig till slut och jag hittade en sjunkande kombination ... så småningom :)
Lättast alla kategorier var jämna hundratal - hade enkelt kunnat få ihop exempel på varje hundratal  - från 100 till 900 - svårast var triss i siffror. Nåja - det är historia nu ... här kommer mitt bidrag!

A. Stigande sifferföljd...
... B. Sjunkande...
C. Stigande stege i sifferföljd...

D. Sjunkande stege i sifferföljd
E. Triss i siffror
F. Jämnt hundratal!
G. Riktnummer i Sverige (tresiffrigt)

Riktnumret till Göteborg...

... och så till sist ...
H. Agent 007!

Äntligen fixat och klart!

Vill du se hur det gått för övriga deltagare så titta in till Bosse!

Ibland undrar jag om jag är riktigt klok - vad är det som gör Bosses påhitt så roliga? Uppriktigt sagt så har jag ingen aning, men ibland funderar jag på vad Bosse tänker om oss ... oss tokiga följare som ställer upp på hans knäppa, tokiga och vansinnigt roliga påhitt :)

Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Grattis till ett gott jobb! Även Bond hittade du :D

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! Bosses tävlingar är jättekul och jag har också undrat varför man blir som tokig så fort det blir dags för tävling. Tyvärr har jag inte kunnat utföra de sista, men han kommer säkerligen med fler. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart jag gör Gunnel. Jag tycker du ska hålla utkik efter nästa gång. Försa lekmomentet i det tror jag passar dig perfekt och jag vill gärna se ett inlägg från din sida. Kram Bosse

      Radera
  3. Jag kan förstå din tanke. Men jag förstår att du är inte ensam. Det känns ju skönt. Vad skönt att du lyckades med uppdraget. / Britt

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig utmaning och vad strongt av dig att lyckas så bra :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Duktigt jobbat! Kul utmaning!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vänder lite på frågan. För jag inser det stora skälet till varför JAG tycker det är kul att fixa i det här fallet uppdrag av lekkaraktär. Du fick mig direkt att skratta och det var spännande i biljakten. Det är sådant som ger mig energi. Samtidigt är jag seriös och jag blir lite orolig att det ska hända någon något när ni är ute på spaning. Sedan inser jag att ni innerst inne är vuxna och får ta ansvar själva för rätt beslut. Men det är lätt hänt att bli en aning impulsiv ibland. Jag tillhör själv den skaran. Framför allt i min ungdom.
      Intressant att du dragit samma slutsats som var avgörande när jag bestämde mig för poängen. Jag fick också lätt ihop hundratal, men la inte in alla i mitt inlägg. Däremot var det svårare att fixa samma siffror.
      Jag hittade flera skyltar i vårt närområde. Men stigande grannar gäckade mig länge. Mitt batteri var slut en gång. En gång gick jag upp i en trappa och såg bilen. Gick hem igen och hämtade mobilen. Då var bilen borta när jag kom upp tillbaks till gatan igen.
      James Bond bor i en villa några kvarter bort så den var enkel för mig. Lite pinsamt för de satt "i köksfönstret". Jag tog flera kort på Solveig och annat först för att finta, innan jag snabbt riktade kameran mot bilskylten.
      Förra gången letade ni inte siffror. Då var det bokstäver. Vem vet. Det blir kanske bilskyltar en gång till. ;)
      Kram och tack för ett inlevelsefullt inlägg.

      Radera
  6. Jösses vad du måste ha spanat in bilar och skyltar för att hitta alla de där. Skulle ha varit kul att se dig när du förföljde den andra bilen, undrar om de misstänkte något ;-)

    SvaraRadera
  7. Är man tävlingsmänniska så är man och Bosses tävlingar är hur roliga som helst! Både han och ni lägger ner mycket tid för att lyckas och har roligt samtidigt
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  8. Lite kul om bilen märkte att den var jagad :) kul jakt du varit ute på och du har lyckats IGEN ! :)

    Ha en fortsatt bra vecka !
    Kram

    SvaraRadera
  9. Skönt få vara lite tokig ibland, säkert nyttigt både för kropp och själ! Ha dé gott!

    SvaraRadera
  10. Vilken kul idé!!!
    Lite tokerier livar upp tillvaron!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Ha, ha! Det var säkert kul att leka spion ett tag. Eller?
    Gläder mig åt att du var i farten, för det betyder kanske att du mår bättre nu!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  12. Lite biljakt är alltid spännande och du gjorde inte bara uppgiften, du skrev en fantastiskt läsvärd story om den. TAck för god läsning! Kram Maria

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)