måndag 25 april 2016

Skyltsöndag # 50

Söndag = Skyltsöndag hos BP!
Hur kunde jag missa det igår? Så här kommer mina skyltar idag istället - trots att det är måndag!

På promenad i Askersund såg jag den här skylten ...

... och den här utsikten är det ju inget fel på!

I Vadstena är de ekonomiska ...
... i skohandelns fönster fanns det här fina erbjudandet!
Den gamla telefonkiosken har fått byta användningsområde...
... bra idé - och faktiskt så var det lika välfyllt och prydligt som senast jag tittade in förra sommaren :)

En varningsskylt med valmöjlighet ... vänd eller ta ett dopp :)

Abborre är gott ... men är det såå gott att jag skulle betala det priset? Hm... tveksamt faktiskt...

HÄR finns BP:s länklista till alla som skyltar.


Ha det gott!

17 kommentarer:

  1. Tack för denna härliga skyltpromenad som gav mig flera leenden! :)
    Tänk så rolig en varningsskylt kan vara med rätt text till.
    Tänkte då naturligtvis på bilen och stupet.

    Men hallå??? 450:- för Abborre. När hela sjön är full.
    Då tar jag hellre fram fiskespöt!
    Ha det jätte fint idag!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig utsikt och vilken härlig bokkiosk :D Kul att man bevarat telefonkiosken!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är förvånad över att böckerna står så fint och är hel. Minns när det fanns telefonkataloger i fungerande telefonhytter. De såg inte mycket ut för världen. Kram

    SvaraRadera
  4. Bra ide med bokkiosk, en sån såg vi i Sigtuna oxå. Abborre brukar vara dyrt och filéerna blir ju väldigt små. Bästa sättet är ju förstås om man kan fiska själv!

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart sätt att använda en gammal telefonkiosk på! Kan tänka mig att det inte blir billigt att bo med den utsikten.

    SvaraRadera
  6. Roliga skyltar och bokkiosken gillade jag. Hiskeligt pris för Abborren. Det fiskar vi ur mycket som helst på sommaren..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Man behöver absolut inte bo i en storstad för att hitta riktigt bra skyltar. Det är du ett bevis på.
    Sko-Konsum skylten är ju riktigt kultig och den gillar jag liksom telefonkiosken som nu fungerar som bibliotek. Vilken bra idé!

    450 kronor för abborrfiléer - ungefär som hos min lokala ICA. Men jag gillar den handskrivna lappen, väldigt personligt!

    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
  8. Intressanta skyltar! Telefonkiosken med böckerna var ju för finurlig, så bra! Tänk så många böcker man slänger.....ingen vill ju ha dem, jo, loppisar kanske, men vi har ingen loppis här.
    hej svejs

    SvaraRadera
  9. Underbara skyltar. Väldigt bra idé med telefonkiosken. Hoppas du haft en härlig måndag, för vädret kan vi ju inte klaga på idag, även om det är lite kyligt. Kram

    SvaraRadera
  10. Askersund är bara så fint på Sommaren!
    Fin ställplats också där :-)

    Ha det gott o njut....Kram

    SvaraRadera
  11. Att du hittar så mycket fyndiga skyltar. Du har ögonen med dig. / Britt

    SvaraRadera
  12. Du har verkligen lyckats med dina skyltar!!
    Mycket fyndigt.
    Ha det gott och varm kram ♥

    SvaraRadera
  13. Askersund och Vadstena! Två underbara ställen på nära håll! Askersund åker vi till när vi vill ha lite västkustkänsla... ;)
    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Så mycket kul skyltar. Bokkiosk finns även nere i Gamleby. Tycker att det är en jättebra idé att låta de gamla fina telefonhytterna få stå kvar men att utnyttja dem till något trevligt som det här med att byta böcker.
    Ha en fin fortsatt vecka, även om vädret är kallt och regnigt !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  15. Underbara skyltar! Den senaste roliga jag sett på FB är Kristihimmelsfärsdag.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)