söndag 20 mars 2016

Skyltsöndag

 Söndag och dags för Skyltsöndag hos BP :)

Citygross brukar ha bra erbjudanden ... det här kom med mejl för någon vecka sedan. Min tanke var WOW - det här verkar ju väldigt bra!
Ja, nästan för bra, för att vara sant...
... och ja, det var det också - för det tog inte många minuter förrän det här kom :)

På promenad vid Mårängen satt den här skylten vid motionsspårets början... alltså det funkar ju dagtid, men många motionärer kommer framåt kvällningen och då är det ju mindre kul... det är väldigt mörkt i skogen...
 ... så då är det bra med en varning!
Kanske behövs varningen här också - för vem vill snubbla över en katt, eller få taggar i foten om man inte ser sig för :)
 En sista varning! Gå inte upp i den här stolpen!

Det var vad jag har att bjuda på den här veckan.
Vill du se fler skyltar, så kolla in BP:s länklista HÄR!

Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Är det ok om jag tar hand om lördagsteman i april?

    SvaraRadera
  2. Kul på många sätt. Inte brukar väl folk gå upp i en stolpe, men kanske någon har gjort det. Det plånboksvänliga pålägget var verkligen prisvärt. / Britt

    SvaraRadera
  3. Jag hejar på stolpen, för den kan vara min, haha!
    SÄKERHET ÅT GÄRD (Gerd)
    SöndadsSkyltKram ♥

    SvaraRadera
  4. Härliga skyltar du har hittat! :)
    Gerds kommentar som moset på grädden.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, så många roliga skyltar du hittar :)
    Ha en bra söndagskväll !

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är roligt med "fel"skyltar och tryckfelsnissar! Man skrattar lika gott varenda gång. Omgivningen läser Grönköpings Veckoblad och där har man ju ibland med rätt kul saker!
    Oh, har du en son som kört timmerbil, jag tycker dom är så tuffa och duktiga. Och här är det så att det egentligen inte alls går att köra lastbil med släp överhuvudtaget men bonden har envisats. Vår lilla väg har blivit en stor autostrada av makadam så jag tror han ångrar sig sedan. Inte för att vi kommer att säga något men jag tror dom tre som har sommarhus längst upp på vägen kommer att bli som tokiga när dom kommer.
    Så skönt höra att nån mer än jag tycker det är tradigt med sjukgymnastik! Och roligt med flygplan!
    Då har vi var sin minusgrej/tråkig och en plusgrej/rolig gemensamt!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Är otroligt impad över alla skyltar du hittat:-) hade jag inte sett var du bor i gårdagens inlägg hade jag trott att du bodde i min hemkommun;-)
    Min favo är den med igelkottarna. Har aldrig sett en sådan förut.
    1000 tack för toppen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  8. Haha....underbar skyltning, och djurvarningskyltarna gillade jag skarpt. Men vilka roliga skyltar. Såna har jag alldrig sett.

    Nu får du Ha en jättefin kväll och kram från mig

    SvaraRadera
  9. Haha :-) Tänk så tokigt det kan bli med ett komma fel, eller någon siffra på fel plats. ;-) Hoppas du haft en riktigt fin söndag. Kram

    SvaraRadera

  10. Härliga skyltar, "tänd här" var bäst. :D))

    Kramen ❤

    SvaraRadera
  11. Haha, ja det var VERKLIGEN prisvärd skinka! Älskar skylten med igelkottarna också :)

    SvaraRadera
  12. Där fick du ihop det Anki - på alla skyltarna!:-))
    Kram

    SvaraRadera
  13. Var hittar du alla roliga skyltar? Jag ska till CityGross idag. Undras om de har samma erbjudande. Kram

    SvaraRadera
  14. Ha ha jag har aldrig sett varningsskyltar för katt och igelkott förut! Riktigt fina faktiskt. Övriga skyltar är inte dumma de heller.

    SvaraRadera
  15. Jag kan inte annat än småle speciellt den sista skylten. Vilken människa skulle få iden att klättra i den där gamla murkna stolpen. Känns som lite typiskt svenskt. Här ska inte sas några som helst risker.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)