tisdag 15 mars 2016

Guess What? # 11

Vad är detta?
 Gissa på nu - du får gissa hur många gånger som helst!
Har sett att både Sanna och Maria premierar den som är snabbast med rätt svar, så då gör jag också det!
Snabbast med rätt svar får 3 poäng, övriga med rätt svar får 2 poäng och den som är nära får 1 poäng. Aktuell poängställning ser du här till höger.

Hos Sanna med bloggen Gems of my Life hittar du länkarna till alla deltagare i denna roliga fotolek! Vill du vara med och bidra med en egen bild att gissa på så är du välkommen att lägga till din länk hos henne!
Nu sätter jag på kommentarsgranskningen och den får vara på tills jag ger rätt svar i morgon eftermiddag/ kväll...
Sätt loss fantasin och börja gissa!
Lycka till!

Ha det gott!

14 kommentarer:

  1. Hej! En portmonnä, kanske?
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är en ljuslykta på fot, eller kanske ett kakfat!

    SvaraRadera
  3. Det skulle också kunna vara ett symaskins bord eller så är det inte så stort som jag tror utan bara ett vanligt grytunderlägg. Då jag tittade på jobbet hade jag ju bara mobilen och då var jag tvärsäker på gjutjärnskamin... men nja. Det ska bli kul att se vad du fotat! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tror det är en prydnadsskål med fötter.

    SvaraRadera
  5. Tack bästa Anki för att du är med !!!!!! Och Tack för länk ❤️
    Det här är ett smycke
    Eller
    En äldre skål/
    Förvaringsbox
    Glasvas i silverprydnad
    Något äldre måste det vara
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  6. Jag är inte med och gissar men ville titta in och önska dig en jätte fin dag! :)
    Kram ❤

    SvaraRadera
  7. En form/hållare i tenn eller silver, eller kanske din krona som du bär i ditt rike? :-)

    SvaraRadera
  8. Bara för att gissa på något så gissar jag en gammal fruktskål i gjutjärn.

    SvaraRadera
  9. Det där ser ut som en "fot-del" av en riktigt fin gammal sockerskål :) Oavsett vad det är så anar man en väldigt fin blå färg :)
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan och en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Det där är en lampfot, eller möjligen en fotoram som står på en duk eller löpare. Eller kanske något helt annat. Känner mig emellertid rätt säker på det här med den vävda underlaget.
    Ha en fin dag ock kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)