lördag 5 mars 2016

Lördagstema - projekt

Mars månad är här ... 
 och nu är det dags för Birgitta med bloggen Pensionären på ön att bestämma vad vi ska skriva om.
Hennes första tema är Projekt ...

Jag har ett pågående projekt, som borde vara klart, men som ligger där och väntar.
Jag påbörjade det strax efter nyår, men med en "sjuk" dator så gick det inget vidare.
Nu har datorkunnige sonen fixat den, så nu är det bara att sätta igång  - det gäller liksom bara att komma sig för :)
Sköna dagar i vackra Skåne...

Härliga semesterdagar uppe längs den s.k. Jungfrukusten, tillsammans med goda vänner :)

... och några sköna dagar nästan hemma - i Valdemarsvik :)


Detta och mycket, mycket mer kommer förstås med i boken ... bara jag kommer till skott :)

Vill du läsa vad de andra Lördagsbloggarna har för projekt, så titta in under fliken med samma namn, längst upp under headern.

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Det låter som ett roligt arbete. Men man ska bara komma igång. / Britt

    SvaraRadera
  2. Ditt projekt är alltså att göra en bok? Det låter kul. Lycka till. Hoppas att dina fina bilder kommer med.
    Hälsningar
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Fotobok, på gång? Har du något program som du gör dom i? Jag brukar ju göra mina s k fotoböcker hos "myphotobook" och där kan man utforma dom som man vill, oändliga möjligheter finns. Jag har just gjort tre stycken, men väntar på något lockande erbjudande, man brukar ha "roliga" rabatter och då brukar jag passa på att beställa!
    Trevlig lördag, kram
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Stort lycka till med projektet.
    Underbar stämning av stilla frid en sommarkväll i den nedersta bilden. Jag kan verkligen vara där och njuta. Tack.
    Trevlig fortsättning på helgen o kram.

    SvaraRadera
  5. Wow, vilket projekt du har på gång.
    Bilden med husvagnarna är magnifik!
    Lycka till med projektet!

    SvaraRadera
  6. Vilket lustfyllt projekt, med så många fina bilder! Det tar tid, men det kan det väl få göra? Det är trevligt att fixa med bilderna, beskära lite kanske, eller justera färgerna. Och så gruppera och komponera... Klart det tar tid! Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Lycka till med bokprojektet, vad det än är för sort! Låter kul! :)

    SvaraRadera
  8. Ja ibland blir saker och ting liggande ett bra tag innan man tar itu med det. Men det brukar ordna sig ändå. Som man brukar säga: "bättre sent än aldrig" :)
    Ha en fin lördagskväll !
    Kram

    SvaraRadera
  9. En bok? Så roligt!
    Vilka härliga husbilsbilder, nu längtar jag. Vi var på husbilsmässan i Kista och igår satt jag och läste tidningar och reklam därifrån...
    Tack för din kommentar om vår kisse!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Vad kul med ett projekt att göra en bok!
    Jag var på väg, en gång, men manuset låg för länge och - jag ledsnade. Det blev en berättelse i ett annat sammanhang i stället.
    Så, det gäller att hänga på nu, Anki!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. :-) Hög igenkänningsfaktor i projektform! Du har ju många skattar att samla Anki!
    Projektkram

    SvaraRadera
  12. Vad spännande det låter Anki! Hoppas på att få höra mer om projektet framöver!

    SvaraRadera
  13. Fotobok är alltid kul att göra. Har några som jag vill få gjort men det tar ju sin lilla tid och jag kommer mig aldrig för. Lycka till med ditt projekt!

    SvaraRadera
  14. Håller just på med ett dylikt projekt! En bok blev klar för ett par månader sedan och trots otaliga korrekturläsningar av olika personer slank ett stavfel med.Grrrrr! Men det är väldigt roligt att ha dessa böcker istället för gårdagens album. Lycka till!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)