torsdag 17 mars 2016

Min söndagspromenad...

... ja den blev av det kortare slaget då jag tillbringade dagen i Skärblackas ishall, Globalhallen, där jag tittade på istölt.
Jag var på plats i god tid och tog då en liten promenad vid Mellanströmmen. En riktigt gråkall dag med bara ett par ynka plusgrader. Ett vårtecken var att alens violetta hängen hade börjat spricka upp...
... och isen är snart ett minne blott :)
Fint promenadstråk vid vattnet. 
Tillbaka vid parkeringen så hade den fyllts på till sista plats...
 Den här har ju inte ett dugg med istölt att göra - det är ju liksom en helt annan slags hästkrafter :)
Många nyfikna ville hälsa på hästarna...
 Ska inte trötta ut dig med mer hästbilder -  vill du se mer om tävlingen så finns det HÄR.
Så det här får bli mitt första inlägg på temat Söndagspromenad.

Initiativtagare till detta är Anne-Christine med bloggen Tant Glad  - hon vill gärna se hur vi har det i våra hemtrakter - ja, eller där vi är för tillfället. Därför har hon en önskan att vi dokumenterar vår söndagspromenad och sen kommenterar hos henne och ger henne länken till just det inlägget.
 Hon samlar länkarna och lägger ut dem på sin blogg varje fredag, så vi hittar varandras bloggar - kul idé :)

Måste bara berätta att jag såg de första tranorna i tisdags - så vad som än sägs om bakslag så är våren på gång :)

Ha det gott!

18 kommentarer:

  1. Vårtecken är välbehövligt!

    SvaraRadera
  2. När tranan är på gång är våren här, så är det bara.
    Hit har den inte anlänt ännu men om den finns hos er så är den snart här.
    Ett vårtecken på bloggen för min del, jag vet vad som stundar.

    Ha det gott du med!

    SvaraRadera
  3. Hoppfullt med tranbilder. Då är våren nära. Man hittar ganska många vårtecken inne i skogen och det lättar upp humöret. Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, är dom redan här. Det är väl verkligen ett vårtecken. Men hästar år också fina. Frisyren på första hästbilden tycker jag är häftig.Fart och fläkt. / Britt

    SvaraRadera
  5. Helt underbart fint inlägg, och det är ju just det....att det är så kul att se hur alla har det just hos dem...eller någon annanstans.
    Man får se vårt land från olika vinklar.

    Fina hästar och kloka är de åxo.

    Tack för ett fint inlägg, och att du vill vara med.
    I morgon kväll fredag sätter jag in din länk. Hoppas fler tittar in och få se din fina promenad.

    Varma kramar till dig❤

    SvaraRadera
  6. Helt suverän söndagspromenad! Väldigt vacker och inspirerande!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Härlig söndagsspromenad om än lite kyligt ute än men det var fina bilder och det ser onekligen väldigt vackert ut där i omgivningarna som du gick.
    Istölten ser mysig ut och titta på fina islandshästar är aldrig fel.
    Ha en härlig torsdag i solskenet ! Idag har jag tagit mitt förmiddagsfika utomhus i bara blusen. Vår på gång ! :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja än är våren rätt färglös och kylig, men det ser ut som att du ändå fick en fin promenad. Jag kan aldrig få nog av hästbilder :-)

    SvaraRadera
  9. Som vanligt mycket fina bilder. Den som talade mest till mig idag var den där isen börjar ge med sig. Speglingar och färgskiftningar säger så mycket om vilken tid det är och det är så mycket känsla och stämning i den.
    Kramen

    SvaraRadera
  10. Tranornas ankomst är ett säkert vårtecken. Vi har sett dem flyga norröver, hos oss rastar/häckar dom inte. Möjligen vid sommarstugan i norra Skåne, där brukar vara några par.
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  11. En jättefin söndagspromenad och som alltid hos dig otroligt väl dokumenterad!
    Å visst är idén att lägga upp bilder från olika söndagspromenader riktigt rolig!

    SvaraRadera
  12. Vad kul att tranorna även kommit till er, det betyder att våren här trots allt.
    Snart är det åter dags för ny söndags promenad, då är det både palmsöndag och vårdagjämningen, tror jag.
    Idag är vi bjudna på våfflor, det ska bli smaskens.
    Må väl kram / Eva

    SvaraRadera
  13. Så härligt att tranorna kommit. Här lär dom väl vara i början av maj

    SvaraRadera
  14. Fin promenad och härligt med vatten och tranor, kram till dig !

    SvaraRadera
  15. Vad trevligt att följa med på din promenad som bjöd på lite mer kyla än min gjorde.Härliga bilder! Och visst är våren på väg. Tranorna är ju här och du har verkligen fångat dem fint.
    Istölt låter spännande och jag förstår ju att dte har med islandshästar och tölt att göra. (Har töltat med islandshästar och det var jätteroligt.)

    SvaraRadera

  16. Vilken vacker promenad, vacker omgivning. :)

    Kram ♥

    SvaraRadera

  17. Vilken vacker promenad, vacker omgivning. :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tranor är ett stort vårtecken. Det är många år sedan jag såg dansen. När vi bodde i Hjo hade vi närmare dit.
      Hästkrafter är väl det gemensamma. Jag tycker allt hästarna är sötare. :)
      Kylan får gärna släppa sitt grepp snart.
      Kram

      Radera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)