torsdag 10 mars 2016

Kan man hoppas på...

... att det var kung Bores sista snöhälsning - flingorna som kom natten till igår...
... kanske inte, men dagarna blir allt längre och om bara 10 dagar inträffar Vårdagjämningen och sedan är det snart Påsk! 
De här blommorna från förra lördagen står fortfarande så här fina ... fotade idag...

Vår vårväg ser ut så här just nu ... inte världens roligaste. De två mindre bilderna är från i morse strax efter att solen kommit upp bakom skogen...
... och den nertill till höger  togs aningen tidigare igår  - härligt med solsken i alla fall!

Ha en bra dag!

17 kommentarer:

  1. Det hoppas jag verkligen, det räcker med snö nu!

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna hårt att det är slutsnöat för i vinter. Det börjar kännas aningen mer vår i luften....men det kan klart vara önsketänkande. Kram

    SvaraRadera
  3. Tänk att snöflingor kan vara så vackra på bild och så irriterande när de jopas ihop till ett snötäcke så sent på vintern;-)

    SvaraRadera
  4. Nog kan man hoppas, men men... Vilka fina snöflingor på bild. Liksom bilden till vänster nere på kollaget. Litet hoppfullt med litet sol. / Britt

    SvaraRadera
  5. Vi får verkligen hoppas att vintern är över för den här gången!!! Är i desperat behov av lite vår nu. Vackra blombilder och kanonbilder på snöflingorna!

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder! Och otroligt att det snart är påsk... Vad fort tiden går!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt med soliga dagar. Vägen ser mindre kul ut, mycket biltvättade blir det hos dig förstår jag. Du tack för tipset om bloggen, jag har varit där och kikat. Du får nog fråga på någon plantskola om din lilja. Vanliga växter kan man ju svälta på vatten och näring för att de ska sätta lite fart och blomma- kanske funkar?? Ha det gott! Kram

      Radera
  7. Snön tar säkert inte slut här. Det kommer säkert snö flera gånger om än. Men den går fort bort. Kram snö

    SvaraRadera
  8. Bilvägen är sannerligen ett riktigt vårtecken, i varje fall för oss som bor på landet och ser sådan bya vägar. Wow vilka snöflingor bilder m.m.
    YES snart vårdagjämning, hurra ! Ojdå vågar man ropa hurra, det blir nog någon liten snö pust till i april det tror jag den luriga månaden gör. Jag älskar även påsken och i år fyller jag även på påskafton.
    Vi har en jätte stor 'brasa' som vi måste elda upp oxå, bara det inte blir för torrt . . . .

    Må väl kram/ Eva
    gonatt

    SvaraRadera
  9. Så vackra bilder och snöflingor är verkligen magiska på bild !!!!
    men nu får det vara slut med snön !!!!
    Stor varm kram till dig finaste !!!!
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Härligt att de vackra blommorna kan glädja än. Fina bilder på dom. Kung Bore får gå i ide nu som björnhonan. Vill verkligen inte ha mer snö. Kall natt och morgon men ändå skönt på morgonpromisen och frostigt och vackert ute var det.
    Men så här års är det inte särskilt roligt på vägarna på landet med all lera som kan bli. Men du är ju en van förare så du grejar det. :)
    Vackra vintriga bilder nederst på sidan.

    Ha en underbar fredag i solen !
    KramKram

    SvaraRadera
  11. Dina bilder är helt otroliga. Dagen favorit bland alla dessa fantastiska är nog den näst översta med snöflingorna. Suveränt komponerad och visar tydligt flingornas geometriska formationer. Tack för att du bjuder på detta vackra.
    Trevlig helg o kram

    SvaraRadera
  12. Vår är det absolut men snöfall hör därtill, så kung Bore har inte fått semester riktigt än. Åtminstone inte på mina breddgrader. Det har hänt att vi har haft tio centimeter djup snö den 1 maj. Den andra bilden är suveränt vacker bland de andra suveräna :)

    Trevlig helg-kram!

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara dagar vi haft, trots iskalla nätter!
    Nu hoppas vi på en underbart solig helg!!!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Vårliga ljuvligheter du visar - även vägen hör dit :-)
    Utbrister ÅÅÅ för de två första bilderna - de rymmer så mycket känsla av vacker - vackerare - vackrast!!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder och de två översta fångade mig genast. Och visst är mars en vårmånad men den brukar mest vara en "kom- i- form-månad".
    Blommorna gör mig glad och blommor tycker jag mycket om. Just nu njuter jag av alla vackra blommor jag ser här i Thailand, blommor som växer fritt här och som vi sällan ser i det tillståndet hemma; t.ex många olika sorters orkidéer.
    Vad gäller snön har jag glömt bort den.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)