söndag 6 mars 2016

Skyltsöndag

Redan söndag igen - och då tycker BP, som förvaltar den här utmaningen, att det är det dags för oss att skylta! Själv är hon i Spanien och njuter av sköna, soliga och varma dagar - undrar om hon hittar några skyltar där?
I Söderköping får man vara uppmärksam så man inte kommer i vägen för de här!
Vid Rådhustorget i samma stad - undrar vad som säljer bäst?

 Gillar "min" ICA- butik, men nu blev jag lite fundersam ... konstig förpackning på tandkräm :)
... och utanför är det någon som visar att den här papperskorgen är privat - det är nämligen Frasses!

I Gränna får man hålla extra långt åt höger om man inte bokat plats på färjan till Visingsö ... 
Ja, nu är det ju inte oktober, men nya torkarblad kan ju behövas ändå ... eller en ny takbox för 99 spänn - oslagbart!

Det var vad jag hade för den här gången, men snart är det en ny söndag igen :)

Ha det gott!

10 kommentarer:

  1. Du är verkligen uppmärksam. Roliga skyltar och fina erbjudande. / Britt

    SvaraRadera
  2. Jag gillar förklaringen "chansarfil". Den är ju ganska tydlig faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Tack för roliga och varierande skyltar! Många skratt fick jag och inte minst av dina härliga kommentarer.

    SvaraRadera
  4. Hihi, vad många roliga skyltar med felaktigheter i och lite smått och gott!
    Min tyska campingvänner har alltid gillat Söderköping och även glasscaféet!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Det går tydligen att göra fynd om man är uppmärksam. Den kaninrasen du visar har vi en del av i Helsingborg med. Kul skyltar du hittade. Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga kaninbilder! :)
    Skyltar är kul att betrakta lite extra. Ofta smyger det in någonting som blir helt fel
    eller som man kan läsa som man vill. Chansfil, klokt och rakt på sak.

    Trevlig fortsättning på söndagen!
    Karinkram

    SvaraRadera
  7. Åh, de där kaninerna i Söderköping är bara sååå söta!!! De har fått agera "fotomodeller" många gånger!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Här skrattade jag från början till slut kan jag säga. Bilden och skyllten med kaninerna är helt suverän med tanke på hur snabbt det föröslar sig om man säger så:-)))))
    Å med denna tandkräm lär det blir en massa lödder i munnen också:-)
    Åsså 41-54 peocent rabatt på torkarbladen, det har jag då aldrig sett.

    Tusen tack för härliga skyltar och länken. Å japp, jag har hittat ett antal roliga skyltar i Benidorm:-)

    SvaraRadera
  9. Helt underbara skyltar finaste :)
    Och härliga tolkningar av dessa skrattade hur mycket som helst haha
    Tack för det ❤️
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag missade ju det här inlägget igår!
    Såg bara Bosses utmaning!
    Enormt roliga, tokiga och härliga skyltar du hittade! :)
    Skratt, skratt och åter skratt! :)
    Ha det fint idag.
    Kram ❤

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)