onsdag 30 mars 2016

Söndagspromenad...

Har legat för ankare  - trött, trött, trött ... och såå frusen. Jag som nästan aldrig fryser, men det har jag gjort de senaste dagarna. Lite ur form kan man kanske säga ...har försökt intala mig själv "Jag är inte sjuk - jag mår bra!" Tyvärr har det inte fungerat.  Innan jag däckade i sängen så blev det ändå en liten söndagspromenad, men bara i hemmaskogen och i trädgården.
Den härliga skogsvägen där jag gärna promenerar...
Några blåsippor på väg att slå ut...
... och jag mötte årets första ormslå, lite stel och frusen...men ändå ett riktigt vårtecken :)
I diket vid "långa gärdet" blommar de nu - de gula solarna!
Inte mycket kvar av torpet som brann för mååånga år sedan, men dasset finns kvar.
På hemväg var jag förstås tvungen att stanna till vid hästhagen... 
Hemma igen ser jag årets första röda blåsippa .    som den brukar i gruset under en gammal soffa :)
En kort runda i trädgården... vintergäck och snödroppar...
Gula randiga krokus...
Blå krokus...
... mera gula...
... och fler snödroppar.
Bland perennerna är det först det rosa löjtnantshjärtat som har bråttom...

Flera söndagspromenader hittar du hos bloggvännen Tant Glad - på fredag lägger hon ut länkarna till oss som är med :)

Ha det gott!

34 kommentarer:

  1. Wooow säger jag. VILKA OTROLIGT VACKRA BILDER. Du är ju ett fotoproffs.
    Det ser jättefint ut hos dig. Hos mig här väl våren gjort sin promenad in , men.....Vi har snö fortfarande kvar.
    Dom här stolarna blir man glad av.

    Underbart sevärt och läsvärt inlägg vännen.

    En stor kram ....nej...en blommig kram från mig

    SvaraRadera
  2. Vilken vårlig promenad du kom ut på. Hoppas du piggnar till snart. Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga vårtecken! Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Glömde ju en sak ...krya på dig vännen

    SvaraRadera
  5. Anki, lyssna på din kropp, men denna vackra promenaden gör mycket gott i skrott. Så skirt och så starkt på samma gång dessa blommor som ger så ljuva känslor, och du förmedlar dem på ett underbart sätt jag kan inte se mig mätt :-)
    Stor kramen krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Våriga bilder, så härligt med allt som blommar nu! Krya på dig! =) Kram

    SvaraRadera
  7. Jag kan aldrig se mig mätt på dina underbart vackra vårliga bilder. De är sååå vackra !
    Hoppas nu du kryper till sängs och kurerar dig. :)
    En varm krya-på-dig kram !

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder!
    Dass har jag växt upp med.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Det var mycket vår inlagt i de bilderna. Kram

    SvaraRadera
  10. Jättevackra blombilder! Har inte sett varken tussilago eller blåsippor här. Men de kommer väl så småningom.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det var ju en ljuvlig söndagspromenad, helt underbara fantastiska proffsbilder! Vårkänsla!
    Krya på dig och stor kram ♥

    SvaraRadera
  12. Snacka om en söndagspromenad i naturens tecken. En natur som börjar vakna till liv rejält ser jag. Har ormskräck, då den ilden hoppar jag över, även om det var ett suveränt tagit foto! vilken skärpa.

    Hoppas nu att du kryar på dig - det kallas visst vårförkylning som du har åkt på...

    SvaraRadera
  13. Tackar för alldeles underbara bilder med massor av vår. Hoppas nu att du tar hand om dig på bästa sätt och snart känner dig pigg och kry igen.
    Varma kramen

    SvaraRadera
  14. Vad du var uppmärksam trots att du inte kände dig hundra. Fina bilder, på alltihop. Krya på dig! Britt

    SvaraRadera
  15. Krya på dig! Det blev en vacker fotopromenad även om den blev kort. Blåsippor ser jag aldrig till tyvärr.

    SvaraRadera
  16. Njuter av dina fina vårtecken! Dina randiga krokusar är SÅ unerbara!
    Krya nu på dig! Att ligga inne nu, är så svårt, man bara längtar ut!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  17. Otroligt vackra Vårbilder,så långt före ni ligger!
    Nu går vi mot en ny fin Vår o Bobilsturer!

    Ha det gott o njut....Kram

    SvaraRadera
  18. Hoppas du känner dig bättre, det enda som hjälper när man känner sig så frusen och 'hängig' är att krypa ner under täcket, det är kroppen som talar till dig och då ska man lyda den för att få 'starta om'.
    Jag känner igen diagnosen och jag känner igen hur jag gör själv, precis som du, hi hi . . .
    Det är märkligt att man inte lyder kroppen på direkten utan tänker: 'ja det går väl över . . .'
    Men skönt att få gå ut i naturen och njuta av vårens närmande, härliga bilder, men NEJ TACK till ormen.
    Var du tvungen att slänga upp den hemska saken rätt upp i ansiktet på mig, ja ja jag förlåter dig denna gång . . .

    Sköt om dig, kram/ Eva

    SvaraRadera
  19. Hoppas du känner dig bättre! Det är liksom inte kul att känna sig frusen och ur form. Jag var ju förkyld för nån månad sen och det tar liksom så lång tid att kvickna till numera, vet inte varför.....!!!
    Så fina bilder från din promenad, jag älskar ju skogen och mossa!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  20. Åh, underbara vårbilder från den promenaden!!! Så härligt att kunna röra sig i skog och mark nu när snön försvinner! Hoppas du mår bättre nu och har en skön kväll!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  21. Det är så härligt att få en tjuvstart av våren genom att se dina bilder!
    Jag sitter med ett leende då jag ser allt som vi också snart får!
    Här har vi en hel del snö kvar så än dröjer det innan vi fått så mycket blommor som ni har!
    Tussilago är verkligen ett kärt vårtecken tycker jag!

    Ormslå var jag tvungen att googla! :) Så ser jag att det var en kopparödla och då visste jag genast vad för typ av "orm" det var frågan om! :)

    Jobbigt att vara sjuk! Hoppas det ger sig snart så du återfår dina krafter!
    Krya på dig vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Men vilken oerhörd blomsterfägring, fy så orättvist...närå, men här går jag och letar tussilagon i dikesrenarna, där jag vet att de första ska dyka upp, men inte ännu. Och nu på kvällen har det fallit blötsnö, i mängder. Nå, ner ska det, det vet jag av erfarenhet. Trist att du är hängig, det är nog många som drabbas nu under vårvintern. Reserverna är slut, batterierna behöver laddas med sol! Min dotter är i en ond cirkel där hon är förkyld varannan vecka och aldrig riktigt hinner repa sig ordentligt.
    Krya-kram från pörtet

    SvaraRadera
  23. Hej Anki! Det var ett bra tag sen. Men det är underbart att få se dina fina bilder igen
    Kram!

    SvaraRadera
  24. Hej, jag har ny bloggadress (tidigare fritidochtankar, lördagstemat) som kräver inloggning. Önskar du ett lösenord så maila mig gärna på matfreaket@gmail.com

    Härliga bilder!

    SvaraRadera
  25. Hej hittade dig hos TantGlad !
    Härlig söndagspromenad och fantastisa bilder .

    SvaraRadera
  26. Hoppas innerligen att du har kryat på dig nu!
    Förkylning i vårtider är inte kul.
    Ormslå har jag inte sett på evinnerliga tider, så fin bild.
    Hästbilden är också något extra i hästväg :)
    Vi går en finfin tid till mötes nu som vi får försöka njuta fullt ut
    så mycket vi kan. Det går alltid för fort så det gäller att kunna stanna upp.
    kram

    SvaraRadera
  27. Vilken promenad, härlig på många olika sätt.
    Du är en mycket duktig fotograf. Förstår inte hur du kan få till så fina bilder. Du har verkligen blick för omgivningen och även de små detaljerna. Varenda bild har något visst. Alla blommor så fina. Och, inte minst skogsvägen, skiftningarna. Mysig hästbild.
    Hoppas att du känner dig bättre och har kryat på dig.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  28. Hoppas du känner dig lite bättre idag. Kram

    SvaraRadera
  29. Tack för besöket och go´a ord inne på min blogg. Det värmde enormt. Vilka underbara bilder du har tagit.
    Ha det gott. Vi ses snart igen. / Rozie

    SvaraRadera
  30. Hur går det med dig, ligger du sjuk eller har du dragit ut på en vårturné med husbilen?
    Måste bara tacka dig för att du tipsade mig om bloggen Rost och Rädisor. Krya på dig om du ligger för ankare. Kram

    SvaraRadera
  31. Vilken härlig promenad och att du lyckades få med ormslån på så nära håll. De brukar ringla iväg ganska fort även om den nu var lite stel.
    Så läser jag kommentaren ovan och ser att jag är omnämnd... Vad gulligt av dig att tipsa. Krya nu på dig i rasande fart!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  32. Hade så brått sist. kommer en gång till här med önskan om att du har kryat på dig!Kram!

    SvaraRadera
  33. Nu har jag tagit mig mer tid att studera din bilder. De är ju underbara, fattar inte attdu kunnat se allt detta på din promenad, HOPPAS DU SNART ÄR HELT KRY IGEN. kRAM!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)