onsdag 9 mars 2016

Hundar, hundar, hundar...

Bosses uppgift åt oss den här veckan var att leta efter hundar och dokumentera med nytagna foton. 
Lite sur är jag att så många raser saknas i listan som vi var tvungna att hålla oss till - som border collie - finns överallt här på landet, eller dansksvensk gårdshund ... suck ... eller rottweiler...
Nu ska jag inte gnälla mer - här är hundarna som jag träffat och fotat idag!

Den första mötte jag när jag var på väg mot Vånga...
 ... en dalmatinertik som brukar vara med matte när hon kommer och rider sin islandshäst vid Granmyra.
Nästa hund ägs av familjen Borg i Balderum...
 ... en svensk jaktchampion av rasen drever - ser du hjärtat på halsen?

Vid Hunddagiset träffade jag den här fina schäfertiken (= tysk schäfer) ... 
... och en golden retriever... 
 ... och så till sist den söta cocker spanieln Tintin.

Det fanns några hundar till vid dagiset - gissa om de fanns med på Bosses lista?
Rätt gissat - de fanns inte med!

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Grattis till härliga hundbilder och ett väl utfört arbete :D

    SvaraRadera
  2. Du är för härlig. :) Gnyr som den värsta ensamma tax så har du besökt ett hunddagis. Måste vara ett perfekt ställe att fylla kvoten på. Dessutom hittar du några extra söta. Tintin och "Hjärtanhunden" blev mina nya favoriter. GR gillar jag alltid. Jag ser på min lista att det gick bra för dig. Du ska vara glad för att min lista inte är megalång för då tar tvåpoängarna fortare slut. Hade du räknat prickarna på dalmatinen kunde det blivit bonuspoäng. :) Kram Bosse

    SvaraRadera
  3. Många bobilar innehåller hundar!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbara hundar och finfin häst :-) Glada bilder hos dig idag.

    SvaraRadera
  5. Du var smart som gick till ett hunddagis. Kram

    SvaraRadera
  6. Sådana svåra uppdrag, kan jag inte vara med på. Håller med Gunnel om att det var väldigt smart att gå till ett hunddagis. Fast det inte hjälpte riktigt. / Britt

    SvaraRadera
  7. Åh, vilket roligt tema ! Jag fastnade direkt för golden retrievern förstås som du förstår :)
    Du fick iaf ihop några stycken. Hoppas Bosse blev nöjd :)
    Ha en fin onsdagskväll !
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så fina bilder med hundarna du har. Bra jobbat och bra fotat. Verkligen toppenbilder.
    Grattis till poängen.
    Jo, hjärtat på hunden ser jag, så märkligt och vackert.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  9. Fina hundar du fotat.
    Svar: jag är ju helt nybörjare på Afrikas lilja, men jag har förstått att den kanske inte blommar första året man satt den och att rötterna vill ha det trångt, så "liten kruka" och inte plantera om så ofta. Jag hoppas att du får glädje av din lilja till sommaren! Annars får du väl njuta av fina gröna blad! Kram (Ååå vad det ska bli spännande och få veta vad det är du fotat till veckans GW!)

    SvaraRadera
  10. Trodde du bodde på landet... Trodde också att hunddagis bara finns i stor-städer. Fel igen alltså - i min hjärna.

    MVG för utförandet av utmaningen. Å Titins blick säger allt och lite därtill;-)

    SvaraRadera
  11. Hihi, hör jag Anki muttra lite i skägget kanske? Vad skulle jag kunna bidra med? Papillon, schäfer, bordercollie (!), blandras blandras blandras, collie, chihuahua...
    Jag fasar för när tjälen går ur jorden och det blir säkert tidigt för det har varit så dåligt med is på marken. D¨å blir det regnkappa på för Blinka vars hela underrede är svart efter varje promenad. Hon ska nog trimmas ner redan i slutet av månaden, det blir så mycket lättare att hålla rent och spola av...
    Ha en skön helg/Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)