tisdag 8 mars 2016

Guess What? - GW # 10


Dags att gissa igen ... och du får gissa hur många gånger som helst! Jag sätter på kommentarsgranskningen nu och den får vara på till framåt kvällen i morgon (onsdag) när jag ger er det rätta svaret.
Rätt svar belönas med 2 poäng, nästan rätt med 1 poäng.
Poängställningen efter GW # 9 finns här till höger.

Så, sätt igång och gissa nu!

Hos Sanna hittar du länkar till övriga deltagare ... eller om du också vill hänga på så är det hos henne du lägger in din länk :)

Ha det gott!

10 kommentarer:

  1. °Degrullar till kakor (innan dom delas )
    °benpipor...men det får man väl inte ha hemma Anki ??
    Kram och tack för att Du är med och din länk !!
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Pappersnäsdukar. Piprensare. Servetter! Ja, servetter är det!
    God middags kram ♥

    SvaraRadera
  3. Det var inga vanliga skogspinnar! Ser ut som det är gjort av oasis eller kanske cement/finbetong, skulle också kunna vara någon sorts rökelsepinne. Eller så är det hus till insekterna - brukar ju vara vass men du kanske har hittat en annan variant? Klurigt klurigt, det ska bli kul att se svaret. Jag drar väl till med tomtebloss också! Kram

    SvaraRadera
  4. Det är jätteroligt att gissa och du har säkert också rätt roligt när du tar bild och beskär. Och gör det så svårt du kan.
    Först tänkte jag papiljotter, men när jag tittade på mina,så såg jag att det var inte rätt. Så då gissar jag tomtebloss. Men det kan nog vara mycket annat. / Britt

    SvaraRadera
  5. Oj vad svårt!! Extrem närbild på lakritsstänger kanske?? Typ Häxvrål?

    SvaraRadera
  6. Jag gissar på blomstergödningspinnar :D

    SvaraRadera
  7. Det jag kan komma på är kablar eller sådana snören man kan äta. Eller så är det ett bakverk av något slag.

    SvaraRadera
  8. Det här var ruskigt svårt tycker jag. Ser ut som sandiga längder av mördeg, färdiga att kapas till finska pinnar. Eller vanliga pinnar som är ovanligt raka och jämna, eller kanske en liten rem i stor förstoring, eller kanske...
    Kram och tack för klurigt huvudbry

    SvaraRadera
  9. Gissar på lakritsstänger!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Det är rör i skumgummi! Men vad tusan ska man ha det till? Går de att böja kanske?
    Jag vet inte!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)