måndag 30 november 2015

Trevligt besök....

I lördags var jag till Ugglebo och hämtade Casper som skulle vara hos oss, när föräldrarna var på galej. Lillebror skulle vara hos mormor - bra när man kan hjälpas åt :)
På hemväg svängde jag in till affären för att komplettera ett par saker jag glömt och Casper passade på att ta ett snack med tomten utanför cocosbollsfabriken. Han tyckte skägget var tovigt,,,
En mysig lördagseftermiddag blev det... hade tänkt gå ut ett tag, men Casper tyckte det var för dåligt väder och jag kunde nog bara hålla med. Istället blev det straffläggning med en dörröppning som målstolpar (med en mjuk boll som tur var :)), dribblingsskola... han lurade bort mig hela tiden. Efter lite tv- tittande, memoryspel, som han vann förstås... och pusseltävling, där var vi lite jämnare och vann lika många gånger så var det sovdags. Tänkte läsa en saga, men han somnade innan jag hann börja... det är jobbigt att vara hos farmor :)
 På morgonen provade han hur långt ifrån det gick att blåsa ut ett steatrinljus och sedan fortsatte vi med memory och pussel :)
En trevlig helg hade vi med bästa Casper på besök!

Idag är det novembers sista dag... Anders har namnsdag och även om det är lite snö så slaskar det rejält - nu spörs det om ordspråket stämmer... ja det "Anders slaskar och julen braskar"...
 Satt med datorn framför mig vid köksbordet när jag såg något i ögonvrån...
 Först de två årskiden... tätt följda av mamman...
 De lät sig väl smaka av fågelmaten...
 Rågeten  är på sin vakt och spanar runt,,,
De tog ganska gott om tid på sig , men så var det något som skrämde och vips så försvann de in i skogen...
De kommer nog tillbaka... inte för att det är ont om mat i skogen - inte än och knappast sen heller då Mats, vår granne vid gården matar på flera platser - men det är gott med havre  och lite solrosfrön går nog också ner :)

Nu dags för lite fika... sedan styrelsemöte i vägföreningen... suck ...

Ha det gott!

19 kommentarer:

  1. Har man en "restaurang" i trädgården så är det väl klart att den är öppen för alla eller hur;-)

    Helt suveräna bilder på rådjursfamiljen.

    Å den där tomten i första bilden har nog hängt med ett tag antar jag. Caspers kommentar är helskön - bra tänkt där:-)

    SvaraRadera
  2. Riktiga mysdagar med barnbarnet och gott somnade han efter massa trevliga aktiviteter :)
    Blir så varm i hjärtat av dina bilder av rådjuren. Måste vara en härlig känsla att få se så vackra djur utanför fönstret.
    Snart får nog jag syn på hjortar här utanför. Brukar finnas mycket gott om dom. Jag gillar deras närvaro men här finns många som inte gillar dom.
    Önskar dig en fortsatt fin kväll och vecka !
    Kramis !

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg du haft med Casper. Vi kan kanske ingå i samma fotbollslag du och jag....Old Grannies. (Rasmus förslag). Du har verkligen en fin utsikt från ditt fönster. Det kan jag aldrig hoppas på här. Ha en trevlig adventsvecka.

    SvaraRadera
  4. Så mysigt ni haft det och finbesök även i trädgården :)

    SvaraRadera
  5. Det är alltid kul med besök av barnbarn, men man är oxå rätt mör efteråt. Jisses vad killen har växt, det syns t.o.m. på bilderna,
    Aj aj nu äter rådjuren upp fåglarnas mat och hädan efter vet de vart de ska gå . . . .
    Visst det är mysigt att se på dem, men att de redan nu tittar in i trädgårdarna, hmm . . . . ja ja alla får samsas om maten, hihihi . .

    Ha en trevlig adventsvecka, kram/ Eva

    SvaraRadera
  6. Att rådjur äter fågelmat har jag aldrig sett! Härligt! Hoppas mötet gick bra!
    Kramar i adventstider!
    Karin

    SvaraRadera
  7. Hej, dom fina fina rådjuren, havre säger du, i vilken form serverar du havre? Kanske skulle det locka fram rådjuren även hos mig?
    Ja då har första advent varit och farit, nu går det undan o vips är det jul. Ha en fin vecka!/Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka bilder du serverar. Kommer ni någonsin att kunna lämna er plats, i skogsgläntan och allt liv runt omkring er? Kram

    SvaraRadera
  9. Så vackra de djuren är,vi har också här hemmavid!
    De stryker runt på vår tomt ibland!

    Ha det gott o njut....Kram

    SvaraRadera
  10. Det ska bli den nye Slatan då av honom. Vilka underbara bilder du lyckas fånga och bjuda på! Ha nu en ny underbar vecka!

    SvaraRadera
  11. Rådjuren fick frö och du fick fina bilder. Ett bra byte tycker jag.

    SvaraRadera
  12. Barnbarn är livets efterrätt och bonus!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Tur du hann fota de fina djuren, jag har försökt så många gånger med mobilen men misslyckas varje gång. Gott att ha en heldag med barnbarnen, tur ni fick vinna båda två. Min lille Leo har lite svårt att förlora så då blir det oftast farmor som drar det kortast stråt, allt för hemfriden.
    Ha de gott/kramen

    SvaraRadera
  14. Härligt att du och Casper hade det mysigt tillsammans :-)
    Vilka stora matvrak du har vid ditt fågelbord, riktiga gourmander. Kanonfina bilder på dem. Hoppas de små fåglarna får några frön de också.

    SvaraRadera
  15. Vilken fin helg ni fick ihop. Att spela spel och sådant som man inte gör annars.
    Vilka fina bilder du fått på rådjuren. Bara genom fönstret sådär? De kommer säkert tillbaka till serveringen. / Britt

    SvaraRadera
  16. Underbara foton.. underbara

    SvaraRadera
  17. Så mysigt ni haft!
    Fina rådjur - akta dina tulpaner till våren! Kram

    SvaraRadera
  18. Så mysigt! Fina rådjur! Kul att se dem på nära håll,b ara de låter bli min odling.....
    Kram Lena

    SvaraRadera
  19. Stort, stort GRATTIS til vinsten hos Bosse. Du ledde från start til mål. Värdigare segrare får man leta efter. Hoppas trissen ger dig 15 000 kronor i 15 år ellervad det nu var:-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)