måndag 2 november 2015

Helgbilden

En lugn helg, som p.g.a. sjukdom inte blev som planerat... sån´t händer och det inplanerade blir en annan gång - det viktigaste är att vår vän snart är på benen igen... Kram M-L, om du läser det här!

I en av Granmyras hästhagar bjöds på underhållning i form av lite vänskapligt gnabb...  visst är de väl helt underbara!

Jag är ju egentligen inte särskilt fotbollsintresserad, men IFK Norrköping finns förstås ändå i mitt hjärta och tänk att de gjorde det -  att  de tog hem guldet till Norrköping igen... efter många, många år... Heja, heja!
Jag var inte där... den här bilden hittade jag på "Snokas" hemsida :)

Fler Helgbilder hittar du hos Marit... klicka HÄR!

20 kommentarer:

  1. Hoppas er vän kryar på sig fort!

    SvaraRadera
  2. Hoppas vännen kryar på sig! Vilka härliga bilder du fick från hästhagen, vänskapligt, busigt och lekfullt!
    Instämmer Heja Norrköping!!

    SvaraRadera
  3. Min man håller också på Norrköping, så det blev glädje där. Jag bryr mig inte alls.
    Hästbilderna är helt otroligt bra. Du måste ha tagit massor av bilder för att få till dem. / Britt

    SvaraRadera
  4. Hoppas er vän mår bättre.
    Så härligt att se hästarna som busar.
    Jag växte upp med fasaner som smög runt i villaträdgårdar och det är något jag saknar här i dalarna. Rapphönsen här i närheten används till fågelhundsträning så ofta är någon på rymmen och tyvärr blir en del tagna av katter och rovfåglar

    SvaraRadera
  5. Helt underbara foton på smågnabbande bushästar :-) Dem kan jag titta länge på. Fotboll vad är det? ;-)

    SvaraRadera
  6. Åh, gosiga hästar, kul ,med lite bus i hagen. Ja nog är det fantastiskt vilken glädje det blir när favoritlaget vinner rubbet, vi fick glädja oss åt att ÖSK höll sig kvar och inte åkte ur, bra jobbat där..**
    Hoppas vännen är på G- snart igen,
    Kramar♥

    SvaraRadera
  7. Hästarna ser ut till att ha kul där i hagen. Tänk att så stora djur kan bli så lekfulla.
    Ha en fin förstavecka i november. Kram

    SvaraRadera
  8. Hästarna var jättefina. Vi märkte av segern med mycket folk på stan och tutande bilar. Visst är det kul även om man inte är fotbollsintresserad. Elisabeth

    SvaraRadera
  9. När en häst visar tänderna, brukar jag gå åt sidan, för då är det fara å färde. I detta faller var det nog ingen osämja, utan bara lite småbråk, kompisar emellan. Kram

    SvaraRadera
  10. Vilka jatte fina sma hastar, aven de behover gnabbas lite emellanat.
    Trots gnabbet ser det sa karvanligt ut.
    Har i polen finns inte bokstaverna A A O, alltso med strecken over dem, sa du far gora dig besvaret med att fatta detta, hi hi . ?
    Jag har det toppen bra har, vadret ar varmt skont, annu ingen kansla av november.
    Har varit i skogen med Slawkek letat efter svamp, fick nagra ovanliga for mig, men han ar svampexpert som du.
    HA DET GOTT KRAM/ EVA

    SvaraRadera
  11. Jättefina bilder på hästarna! Dottern o hennes pojkvän bor i Norrköping, han kommer därifrån och han var också nere i Malmö och såg matchen. Jättekul att de vann :)

    SvaraRadera
  12. Så fina och gulliga de är där de gnabbas :) Tänk att få föreviga dessa vackra ögonblick av djur och som man sen kan plocka fram bilder och titta på senare.

    SvaraRadera
  13. Hästbilderna är toppen! Rasmus har talat om för mig att ska jag heja på något svenskt fotbollslag så ska det vara HIF. Kram

    SvaraRadera
  14. Första bilden är ju bara för skön! Den vänstra hästen ser ut att skratta ihjäl sig:-))))

    Tycker att det är helt suveränt att Norrköping vann Allsvenskan. Håller iofs på Hammarby, men det laget rosar ju aldrig marknaden. Det är kul att inte bara storstadslag vinner Allsvenskan utan en mindre ort med mera begränsade resurser också visar att man kan. Dessutom tycker jag att tränaren är så himla sympatisk och står med båda fötterna på jorden.

    Stort GRATTIS!

    SvaraRadera
  15. Jättefina hästbilder!
    Svärsonen är från Norrköping, så där var det glädjeyra... ;)
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  16. Jamen där hade väl du också ett skådespel att följa i hagen! Pusskalas eller inte, nog gillar hästar att umgås alltid. Både med varandra och med oss människor. När grannen har ridturer har hon ofta ett par extra "följehästar" med, de går med på turen utan att ha någon på ryggen och utan grimma och sadel...
    Kramen

    SvaraRadera
  17. Ibland blir det så och man får planera om lite, och ibland kan det bli precis lika bra och även bättre. Däremot var det mer synd om vännen som blev sjuk för det är minsann inte roligt alls att ligga i sjuksängen. Hästarna är jättefina och ser ut som ett gammalt gift par med sitt gnabb.Tihi

    SvaraRadera
  18. Underbara hästbilder!
    Ha en fin vecka!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  19. Åh vilka fina hästar, snyggt fångat!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)