fredag 20 november 2015

Snart adventstider...

... så nu är det dags att förbereda årets första glögg!
Först kryddorna i spriten...
... vänta ett dygn... eller i alla fall över natten...
... och sen är det dags att värma vinet tillsammans med socker och lite vaniljsocker...
... blanda... drick och njut :)
Jag är fullt medveten om att den inte alls är i samma klass som den här, men det bryr jag mig inte om...
... för med tanke på hur det såg ut igår kväll, så känns det som att doften av hemmagjord glögg är vad man behöver nu när vintern onekligen verkar vara på G...

Ha det gott!

9 kommentarer:

  1. Glöggen är faktiskt något jag kan längta efter då det blir mörkt och kyligt. En gång har jag gjort egen, men det blir nog inte i år. Men visst är det kul att servera eget. Fin snöbild. Här fanns uns av snö imorse./ Britt

    SvaraRadera
  2. Kanske ska testa ditt recept, kan längta efter glögg, men sen tycker jag ändå inte det är så gott...

    SvaraRadera
  3. Doften måste ha varit WOW, precis som dina bilder. Dricker inte glögg för jag gillar ju inte söta dricker, men tycker det är väldigt ambitiöst av dig att göra en hemmavariant. Den är troligen betydligt godare än den på Systemet.

    SvaraRadera
  4. Såå mysigt med snö och glögg och annat trevligt! Ha en skön helg! /Lotta

    SvaraRadera
  5. Gott och värmande med hemgjord glögg!
    Kan verkligen behövas i kylan som sveper över oss nu.
    Ha en fin fin helg! Kram

    SvaraRadera
  6. Det blir riktigt mys i stugan när glöggen kommer fram på bordet och snön yr i luften utanför :)
    Önskar dig en fin och trevlig helg ! :)
    Kram !

    SvaraRadera
  7. Vi har tack och lov ingen snö än, men det varnas för det till helgen. Usch! Då kan det vara bra att ha glöggen beredd så man får sig nåt varmt, tröstande inombords. trevlig helg.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)